MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
AİLE’NİN SOSYAL ROLÜ Prof.Dr.Sami Şener. Aile, hayati bir ihtiyaçtır Aile, kendimizi bulduğumuz ve anladığımız bir eğitim sürecidir Aile, kişinin sosyalleştiği.
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
It’s My Life It’s My Choice
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYLERLE SOSYAL HİZMET Ön Değerlendirme
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Dışa Atım Bozuklukları
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
Ruh Sağlığının Ölçütleri
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
Olgu Yönetimi Standartları
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYONEL GÖRÜŞME DOÇ.DR.GONCA POLAT.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
2. Sağlık hizmetleri.
Prof. Dr. Özgür Erdur- Baker,
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Evlilik ve Aile Danışması
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Çocuk Ruh Sağlığı Risk / Koruyucu Etkenler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE DOÇ.DR.GONCA POLAT

Madde bağımlılığı ve Aile arasındaki ilişkinin karmaşıklığı Koruyucu bir faktör olarak aile Risk faktörü olarak aile Madde bağımlısı bir üyeye sahip olmak; Kriz durumu kronik bir sağlık sorunu

Teorik altyapı Aile sistemler teorisi Sosyal öğrenme teorisi

Bağımlılıkta Aile Etkisi Risk Faktörü olarak aile Koruyucu faktör olarak aile

Risk faktörü olarak aile Genetik ya da toplumsallaşma yoluyla aktarılan ailesel riskler Çocuk için davranış modeli Madde ile ilişkili tutumlar (bilişsel şema) Ebeveyn-çocuk arasındaki ilişki(yakınlık- bağlılık) Maddeye erişim Aile ile ilişkili faktörler (aile yapısı, aile içi ilişkiler, iletişim, denetim, disiplin) Ailenin içinde bulunduğu bağlamla ilgili riskler (dışlanma, travma, damgalanma, çevresel riskler, yoksulluk, işsizlik, vb)

Madde kullanımında etkili olan ailesel faktörler Sorun davranış ile ilgili aile geçmişi Yetersiz toplumsallaşma pratikleri Ebeveyn kontrolünde yetersizlik Disiplin becerilerinde yetersizlik Ebeveyn-çocuk ilişkisinde yetersizlik Ebeveyn-çocuk etkileşiminde uyumsuzluk Aile içi çatışma, evlilik sorunları, şiddet Yoksulluk yaşam becerileri yetersizliği Ebeveyn ruhsal sağlığında bozukluklar Aile izolasyonu

Koruyucu Faktör/İyileştirici Güç olarak Aile Aile içi yakın ilişkiler, bağlılık, sosyal destek Tedaviye erişim, tedavi süreci destek Sistemik model çerçevesinde aile sistemi ile çalışarak bağımlılığın tedavisi

Madde bağımlılığının aile üzerindeki etkisi Stres kaynağı olarak bağımlılık Aile içi iletişim Aile yapısı Ailenin sosyoekonomik yaşantısı Kayıp ve ayrılma duyguları

Madde bağımlılarının aile üyelerinin yaşadıkları sorunlar Sağlık sorunları Ekonomik zorluklar İlişki sorunları Duygusal sorunlar Yaşam tarzı ile ilgili sorunlar Fiziksel şiddet Yasal sorunlar

Aile ile çalışma Risk faktörleri-koruyucu faktörler bakış açısı Güçlendirme yaklaşımı Çalışmalar: Güçlendirme ve yetkinleştirme Şimdiki zamana odaklanma Aile üyeleri arasında farkındalığı geliştirme Kaynakları harekete geçirme Bağımlı ve ailenin ihtiyaç duyduğu hizmetleri geliştirme Grup çalışması Zorlukların ele alınması

Kaynaklar Gökçearslan-Çifci, E., Polat, G. Alkol ve Madde Bağımlısı Ergenler ve Aileleri. Güçlendirme Yaklaşımı Temelinde Sosyal Hizmet Müdahalesi.   Tamar, D., Ögel, K., D. Çakmak. Uyuşturucu Madde Kullanımının Aile Üzerine Etkisi. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı.