Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Pazarlama Çevresi.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
Pazarlama İlkeleri.
ARAZİ TESVİYESİ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Mekanda Strüktür Çalışmaları
MUTFAKTA ARANAN FİZİKSEL ÖZELLİKLER
Metinlerin Sınıflandırması
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
GENEL MUHASEBE.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BARALAR.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Geleneksel Servis Türleri
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
FİNANSAL PLANLAMA.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİSAYAR AĞLARI.
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
Test Geliştirme Süreci
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ KONFERANS VE SERGİ SALONU
Sanal ve Şebeke Örgütleri
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
Sunum transkripti:

Ziyafet ve İkram Hizmetleri Emir Hilmi Üner

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Hizmetin soyut özelliği ve bir paket olarak satılması fiyatlama yöntemlerinin farklılıklar göstermesine neden olmaktadır. Bir hizmet üretiminde maliyetler, üretim işletmelerinde olduğu gibi sabit ve değişken olarak ikiye ayrılabilirler. Değişken maliyetler hizmet üretimi arttıkça değişirken, sabit maliyetler ek hizmet birimleri üretilse de aynı kalır.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Böylelikle her birim çıktı sabit maliyetlere eklenmez. Bu iki uç maliyetler arasındaki yarı-sabit maliyetler belli bir çıktı seviyesine ulaşılana ve ek birim harcamaları için üretim kapasitesine ihtiyaç duyulana kadar sabit kalır. Bu sistem konaklama işletmeleri tarafından da yiyecek fiyatlarının saptanmasında sıklıkla kullanılmaktadır.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Maliyet Artı Yönteminde Başa Baş Analizi: Bu yöntemde taban fiyatı maliyet tavan fiyatı ise talep düzeyi belirler. Başa baş analizi; maliyetler, müşterilerin talep ettiği miktar ve kârlar arasındaki ilişkilerin gösterilebileceği semaların çizimini kapsar. Başa baş noktası, toplam gelirler ile toplam giderlerin birbirine eşit olduğu satış hacmidir. Bu şemalar yöneticiye mal ve hizmetin sabit ve değişken maliyetlerinin kapsayacağı miktarı ve tüketici talep seviyesini belirlemeye yardım eder.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Çarpan yoluyla fiyatlama: Bu yöntemde yiyecek satış fiyatı yiyecek içeceklerin maliyeti belirli bir yüzdeyle çarpılarak fiyat belirlenir. Fiyat= Maliyet + (Maliyet x Fiyatlama Yüzdesi)

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Birim Başına Sabit Kar Yöntemi İle Fiyatlandırma: Fiyat= Maliyet + Kar

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Hedef Maliyete Göre Fiyatlama Yöntemi: Satış fiyatı piyasada veri olarak ortada durduğuna göre maliyetim ne olmalıdır? sorusunun cevabını veren yeni bir modeldir Hedef Maliyet=Satış Fiyatı –Hedef Kar Marjı formülüyle belirlenir Bu yöntemde önce satış fiyatı belirlenir ve daha sonra işletmeler geriye doğru giderek, girdi maliyetini belirlerler.

Ziyafet Salonunun Hazırlanması Ziyafet Salonu: Her türlü ziyafet, balo ve kokteyllerin verildiği, amacı gereği genelde sahnesi ve dans pisti bulunan salondur, gürültünün önlenmesi amacıyla genellikle alt katta yer alır

Ziyafet salonları tasarlanırken fonksiyonel olabilmesi için şu hususlar gözden uzak tutulmalıdır: Ziyafet salonları farklı organizasyonlara hitap edecek bir esnekliğe sahip olmalıdır. (kokteyl, açık büfe, kutlama,vb.) Ziyafet salonunun konumu iş akışını kolaylaştırmalıdır. (mutfak ve bar ile olan iletişimi, salona müşteri giriş ve çıkış ve servis kapıları) Ziyafet salonun konumu malzeme teminini kolaylaştırmalıdır(deponun ziyafet salonuna uzaklığı, vb.) Ziyafet salonunda kullanılacak masaların istiflenebileceği alanların oluşturulmasına özen gösterilmeli Diğer(ışık düzeni, ses düzeni, akustik durumu, vestiyerlerin konumu, vb.)

Ziyafet Salonunun Hazırlanması Ziyafet salonlarının hangi tür organizasyonlarda (kokteyl, yemekli vb.) kaç konuk ağırlayabileceğinin önceden bilinmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ziyafet salonlarının ayrıntılı planları önceden hazırlanmaktadır. Bu planlarda yer alan bilgiler şunlardır: Salonun adı, Kaçıncı katta olduğu, Metre karesi, Salonun tavan yüksekliği, Salonun ebatları (en ve boy),

Ziyafet Salonunun Hazırlanması Çeşitli organizasyon isteklerine ve masa düzenlerine göre kapasiteleri (kokteyl, oturmalı yemek,vb.) Teknik imkanları (ses ve müzik düzeni, ses kontrolü, Dia projeksiyon, tepegöz, tv, video, dvd ses kayıt cihazı, telsiz telefon, yaka mikrofonu, yazı panosu, lazer pointer, dijital internet, perde, sinevizyon, vb.), Diğer özellikleri (podyum, sahne, sahne kulisi, yalıtım, vb.)

Ziyafet Salonunun Hazırlanması Ziyafet salonlarının dekorasyonu ziyafetin amacı ile yakından ilgilidir. Kullanılan eşyaların renk, biçim, desen büyüklük olarak mekanın özellikleri ile uyumlu olmalıdır. Ziyafet salonlarının dekoratif unsurlarının başında ışık ve renk gelmektedir. Özellikle aydınlatmanın müşteri üzerinde psikolojik etkisi vardır.