OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
0-36 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİM PROGRAMI Planlama ve Uygulama Öğrenme ortamı Günlük akış Etkinlik planı Değerlendirme Çocukların tanınması ve değerlendirilmesi Programın değerlendirilmesi Eğitimcinin kendisini değerlendirmesi
Planlama Planlama; Çocukların gelişimlerini desteklemek için nelerin hangi düzeyde, nasıl öğretileceği ve değerlendirileceği konusunda eğitimciye kolaylık sağlar. Eğitimciye yol gösterir. Eğitimcinin kendini değerlendirmesine fırsat verir.
Planlama 0-36 aylık çocukların öğrenme süreçleri planlanırken gelişim özelliklerine uygun şekilde oluşturulan göstergelerden yararlanılır. Programda bilişsel, dil, sosyal/duygusal ve motor gelişim alanlarına yönelik toplam 311 göstergeye yer verilmiştir.
Planlama Her bir gelişim alanında 12. aya kadar aylık olarak, 13 ile 24 ay arasında üçer aylık 25-36 aylar arasında da altışar aylık dilimler için “Gelişim Göstergeleri”, “Öğrenme Süreci”, “Uyarlama”, “Açıklama” , “Değerlendirme” tablolar ile sunulmuştur.
Gelişim Göstergeleri Örnekleri; 1.1. Kendinden 20-30 cm uzaklıktaki parlak nesneye bakar. 4.1. Elindeki nesne alındığında arar.
Öğrenme Ortamı Emekleme ve yürüme evresine geçmeyen bebekler ile emekleme ve yürümeye başlamış bebekler ayrı alanlarda tutulmalıdır. Henüz yürümeyen ve daha çok sırt üstü yatan bebekler, tavanda veya baktıkları yerlerde ilgi çekici ve öğrenmeyi destekleyici materyallerin olduğu sessiz ve sakin bir ortamda bulundurulmalıdır. Hareket hâlinde olan bebekler için ise ortam güvenli, temiz olmalı ve göz hizasında ilgi çekici malzemeler içermelidir
Öğrenme Ortamı Öğrenme sürecinin en önemli parçalarından birisi, 0- 36 aylık çocukların içinde bulundukları öğrenme ortamlarının niteliğidir. Bebeğin/çocuğun bulunduğu ev ortamı veya kreş ortamı onun bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve motor gelişimini pozitif yönde destekleyecek nitelikte sessiz, rahat ve kucaklayıcı olmasının yanı sıra aktif öğrenmeyi teşvik edici olmalıdır.
Öğrenme Ortamı Daha büyük yaş grupları (24-36 ay) için hareket ve keşfetmeye yönelik ortamlar oluşturulmalı; yürüme, koşma, zıplama, tırmanma gibi becerilerini geliştirecek malzeme ve mobilyalar bulundurulmalıdır. Bu yaş grubu çocuklar için öğrenme merkezleri oluşturulmalıdır. Öğrenme merkezleri, blok merkezi, dramatik oyun merkezi, kitaplık ve müzik merkezi, çocukların keşfetmelerini ve öğrenmelerini destekler