OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA ZİHİNSEL GELİŞİMİ DESTEKLEYİCİ OYUNCAKLAR
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
PARMAK OYUNLARI.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Comenius Programı Onur AYDEMİR
HIGH SCOPE.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Motor Gelişim.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
GÖRME ENGELLİLER.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
ŞEKİLLER.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

0-36 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİM PROGRAMI Planlama ve Uygulama Öğrenme ortamı Günlük akış Etkinlik planı Değerlendirme Çocukların tanınması ve değerlendirilmesi Programın değerlendirilmesi Eğitimcinin kendisini değerlendirmesi

Planlama Planlama; Çocukların gelişimlerini desteklemek için nelerin hangi düzeyde, nasıl öğretileceği ve değerlendirileceği konusunda eğitimciye kolaylık sağlar. Eğitimciye yol gösterir. Eğitimcinin kendini değerlendirmesine fırsat verir.

Planlama 0-36 aylık çocukların öğrenme süreçleri planlanırken gelişim özelliklerine uygun şekilde oluşturulan göstergelerden yararlanılır. Programda bilişsel, dil, sosyal/duygusal ve motor gelişim alanlarına yönelik toplam 311 göstergeye yer verilmiştir.

Planlama Her bir gelişim alanında 12. aya kadar aylık olarak, 13 ile 24 ay arasında üçer aylık 25-36 aylar arasında da altışar aylık dilimler için “Gelişim Göstergeleri”, “Öğrenme Süreci”, “Uyarlama”, “Açıklama” , “Değerlendirme” tablolar ile sunulmuştur.

Gelişim Göstergeleri Örnekleri; 1.1. Kendinden 20-30 cm uzaklıktaki parlak nesneye bakar. 4.1. Elindeki nesne alındığında arar.

Öğrenme Ortamı Emekleme ve yürüme evresine geçmeyen bebekler ile emekleme ve yürümeye başlamış bebekler ayrı alanlarda tutulmalıdır. Henüz yürümeyen ve daha çok sırt üstü yatan bebekler, tavanda veya baktıkları yerlerde ilgi çekici ve öğrenmeyi destekleyici materyallerin olduğu sessiz ve sakin bir ortamda bulundurulmalıdır. Hareket hâlinde olan bebekler için ise ortam güvenli, temiz olmalı ve göz hizasında ilgi çekici malzemeler içermelidir

Öğrenme Ortamı Öğrenme sürecinin en önemli parçalarından birisi, 0- 36 aylık çocukların içinde bulundukları öğrenme ortamlarının niteliğidir. Bebeğin/çocuğun bulunduğu ev ortamı veya kreş ortamı onun bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve motor gelişimini pozitif yönde destekleyecek nitelikte sessiz, rahat ve kucaklayıcı olmasının yanı sıra aktif öğrenmeyi teşvik edici olmalıdır.

Öğrenme Ortamı Daha büyük yaş grupları (24-36 ay) için hareket ve keşfetmeye yönelik ortamlar oluşturulmalı; yürüme, koşma, zıplama, tırmanma gibi becerilerini geliştirecek malzeme ve mobilyalar bulundurulmalıdır. Bu yaş grubu çocuklar için öğrenme merkezleri oluşturulmalıdır. Öğrenme merkezleri, blok merkezi, dramatik oyun merkezi, kitaplık ve müzik merkezi, çocukların keşfetmelerini ve öğrenmelerini destekler