AFETLERE HAZIRLIKLI OLMAK ve HASTANELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Kamu Personel Yönetimine İlişkin Sorunlar. Kamu kurumlarının sahip olduğu insan kaynağı ve bu insan kaynağının nicelik ve niteliği özelde kurumsal kapasitenin.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Gıda Mühendisli ğ i Laboratuvarlarının İ ş Sa ğ lı ğ ı ve Güvenli ğ i Açısından De ğ erlendirilmesi Mehmet Akif Erkan 1, Gizem Yaylı 2, Emine Rabia Karpuzoğlu.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Ekip Çalışması Yaklaşımlarına Sosyal Hizmet Perspektifinden Bakış
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
AFETLERDE SAĞLIK HİZMETİ ORGANİZASYONU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

AFETLERE HAZIRLIKLI OLMAK ve HASTANELER

Afetler ve Hastaneler Afetler her zaman insan yaşamı ve sağlığı için önemli bir tehdit En kritik nokta: öncesinde bir uyarı olmadan, herhangi bir zamanda, herhangi bir yerde gerçekleşebilmesi Doğa kaynaklı, insan kaynaklı Her düzeyde zorluk yaratırlar: bireyden tüm topluma kadar Çünkü altyapıları yok ederler…

Afetler ve Hastaneler Afetlerde en büyük zorlukları yaşayan örgütler: Hastaneler Neden? Binlerce insan yaralanmakta veya ölmektedir. U.S. Geological Survey (2012) 2000-2012 arasında sadece depremlerde hayatını kaybeden insan sayısı yaklaşık 812.600

Afetler ve Hastaneler Yaralanan ve hastalanan insanlar ihtiyaçları olan sağlık hizmetini almak için hastanelere akın ederler veya transfer edilirler. İşte bu yoğun zaman dilimlerinde hastaneler alışılmışın çok daha üzerinde bir kapasiteyle çalışmak, çok daha büyük bir talebe karşılık vermek ama bunu da HEMEN HEMEN AYNI OLANAKLARLA gerçekleştirmek durumundadır.

Afetler ve Hastaneler Hastaneler de afetlerden mağdur olabilirler. Personeli yaralanmış ya da hayatını kaybetmiş olabilir. Hastaneye ulaşamayabilir, Hastaneler hazırlıksız olmanın yanı sıra ilave oluşan talebi karşılayamayacak şekilde sınırlı bir kapasiteye sahip olabilir. Bu senaryo hastaneleri hazırlıklı olmaları gereken ve onları çok zorlayabilecek bir mücadelenin içine atmaktadır.

Dünya Sağlık Örgütü (2002) İnsanlar, hükümetler ve diğer örgütler, hastaneleri ve bünyelerindeki profesyonelleri afet durumlarına karşı hazırlamanın, personelin ve hastaların sağlığı ile güvenliğini güvence altına almanın, bu esnada da kaliteli hizmet sunmanın önemini fark ettiler.

Afetler ve Hastaneler JCAHO’nunki gibi pek çok afet yönetim sistemi ve standartları, hastaneleri ve diğer örgütleri afetleri ver acil durumları yönetip karşılık verebilmeye hazırlamak üzere geliştirilmiştir. Buna rağmen, halen sağlık kurumlarının afetlere karşı hazırlıklı olmaları anlamında önemli farklılıklar bulunmaktadır. Bunun temel sebebi; hastaneler arasındaki yönetim kapasitesi farklılığıdır.

Afetler ve Hastaneler Afetlerde hastaneler akla ilk gelen yerler… Yaralananlar, ölümler hatta sadece evini kaybedenler bile… Yüksek sayıda hasta + personel eksikliği + elektrik, içme suyu, yiyecek, ilaç gibi diğer gerekliliklerin olmayışı = KAOS “Durgun suda herkes kaptan.” Sorumluluk ağır: insan hayatını kurtarmak ve bunun için hazırlıklı olmak Olmamanın bir açıklaması yok…

Afetler ve Hastaneler DSÖ’ne göre; afetlere karşı hazırlıklı olmayan örgütlerin afet durumlarında gerektiği gibi iş görmesi neredeyse imkansız… Kervanı yolda dizmek… Bir hastanenin hazırlıklı olmaması demek: Potansiyel olarak her bir hastane başına 200.000 kişinin aylarca belki de yıllarca gerektiği gibi sağlık hizmeti alamaması demek Toplumların gelişmişliğine etkisi?

DSÖ’nün Önerdiği Adımlar Afet risk bölgeleri içerisinde yer almayan hastaneler inşa edilmeli ve bunu yaparken de belirli standartlara uygun hareket edilmelidir. Yerel yönetimler afet meydana gelmeden önce mevcut hastaneleri korumak ve güçlendirmek için faaliyet göstermelidir. Hastane yöneticileri arasından acil durum planlayıcıları yetiştirilmeli ve acil durumlarda üstlenecekleri kritik görevlere yönelik uygun biçimde eğitilmelidirler.

DSÖ’nün Önerdiği Adımlar Tüm kamu, özel ve toplumsal sektörlerin afet durumlarında hayat kaybını ve diğer maruz kalınan olumsuzlukları asgariye indirgeyecek şekilde koordineli ve etkili biçimde çalışmalarını sağlayacak plan ve sistemler geliştirilmelidir.

Afetler ve Hastaneler Fagbuyi ve Upperman (2009) Kriz durumlarında hastane yöneticilerinin rolleri, ABD, 2007 kişi Gerekli eğitimi ve hazırlığı olan hastane yöneticileri, olmayanlara kıyasla “OLAĞANÜSTÜ DURUMLARA KARŞILIK VERMEDE” yaklaşık dört kat daha iyi ve etkilidir. Olağanüstü durumlarda sorumlulukları ve rolleri tanımlanmış yönetici ve çalışanlar, tanımlanmamış olanlara kıyasla beş kat daha iyi ve etkilidir.

Afetler ve Hastaneler Corbaley (2010) Hastaneler olağanüstü durumlara karşı mutlaka standartlar belirlemelidir. Bu standartlar belirlenirken asgariyi sağlamak hedef olmamalıdır. Belirlenen asgari koşullar kaçınılmaz biçimde yetersiz kalacaktır. Hastaneler olağanüstü durumlar için mutlaka yüksek standartlar belirlemelidir.

Corbaley’in Tavsiyeleri Afetlere hazırlıklı olmada yüksek standartlar konulmalıdır, Liderler ve çalışanlar konuyla ilgili eğitilmeli, bu eğitimler kültür, düzenlemeler ve liderlik yapısı gibi bir takım önemli konularla uyumlu olmalıdır, “Potansiyel” liderler belirlenmelidir, Tesisin sınıflandırılması anlaşılmalıdır, Belirlenen görevlere yönelik eğitimler verilmelidir, Liderler, meydana gelmeleri halinde afetlerle mücadele etmeye tam olarak hazırlıklı bulunmalıdır.

Standartlar, Sistemler ve Kontrol Listeleri The United Nations Office for Disaster Risk Reduction (UNISDR) The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations The National Incident Management System (NIMS) The Occupational Safety and Health Administration (OSHA) The National Association of Public Hospitals and Health Systems (NAPHHS) The CommandAware Hospital Safety Index Hospital Emergency Management Program Checklist

The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations (JCAHO) 1 Nisan 2014 tarihli Beşinci Sürüm Bölüm 3: Sağlık Hizmeti Örgütü Yönetim Standartları Facility Management and Safety (FMS) Disaster Preparedness (Afetlere Hazırlık) “Hastane toplumda gerçekleşme olasılığı bulunan acil durum, salgın ve doğal veya diğer afetlere müdahale edebilmek için bir acil durum yönetim programı geliştirmeli, devamlılığını sağlamalı ve test etmelidir.”

The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations (JCAHO) Bu program şunları içermelidir: Tehlikelerin, tehditlerin ve olayların tümünün, olasılığının ve sonuçlarının belirlenmesi, Hastanenin bu tür olaylardaki rolünün belirlenmesi, Olaylara yönelik iletişim stratejileri, Olaylar sırasında, alternatif kaynaklar dahil olmak üzere mevcut kaynakların yönetilmesi,

The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations (JCAHO) Bir olay sırasında klinik faaliyetlerin yönetilmesi, örneğin alternatif bakım yerlerinin belirlenmesi, Bir olay sırasında çalışanların rollerinin tanımlanması ve görevlendirmelerin yapılması, Çalışanların kişisel sorumluluklarının hastanenin sağlık hizmeti sunma sorumluluğuyla çatışması halinde, acil durumların ele alınmasına yönelik bir sürecin oluşturulması.

Kaynaklar Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Afet Planı