5e Modeline Uygun Dil Öğretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PARAGRAF.
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Resimlerin Kullanımı.
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF
Öğrenme-Öğretme Süreci
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
=>CÜMLEDE ANLAM<=
TEOG Türkçe Konuları.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
TÜRKÇE / Cümlenin Ögeleri (Nesne) 1 1 ) N E S N E Öznenin yaptığı işten, hareketten etkilenen varlığı gösteren ögedir. Nesneler ek alıp almamasına göre.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
1- Site, konuyu bütün açılarla ele alarak sunmuş bu da konuyu öğrenmede iyi bir pekiştireç olmuş. Her kelimenin ayrı ayrı cümlelerde.
COMPARATIVE ADJECTIVES.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KELİME KUMBARAM.
ALİCAN ÖZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 2.ÖĞRETİM
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
SERHAT YILMAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 2.ÖĞRETİM
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Dil Gelişimi Dilin Temelleri
DYNED ÇALIŞMA NOTU (STUDY SCORE-SS )
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
COMPARATIVE ADJECTIVES.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Yapılandırmacı Öğrenme
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Öğretim Programı Tasarım Soruları
5.Sınıf KONUĞA İKRAM (Dinleme Metni) Hazırlayan: Ömer TÖK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

5e Modeline Uygun Dil Öğretimi

5e Öğretim Modeli 5e öğretim modeli 5 aşamadan oluşur. Bunlar; Giriş, Keşif, Açıklama, Derinleştirme ve Değerlendirme bölümleridir. Giriş bölümünde konuya ilişkin merak uyandırılır. Keşif bölümünde öğrencinin konuyla alakalı keşif, araştırma yapması desteklenir. Açıklama bölümünde ise Giriş bölümünde uyandırılan merak yapılan açıklamalar ile giderilir. Derinleştirme bölümünde, öğrenilen kavramın daha da iyi anlaşılması için konuya daha geniş açılardan bakılır. Son olarak, Değerlendirme kısmında ise öğrenilen bilgilerin öğrenciye katkısını ölçme hedefli değerlendirmeler yapılır.

Dil Öğreniminde 5e Modeli Örneği: İngilizce Sıfat ve Zıt Anlamlı Kelimelerin Öğretilmesi’nde; Giriş: Öğrencilerin günlük hayatlarında iletişimde bulunurken, bir durumu anlatırken, herhangi bir nesneyi- varlığı tarif ederken veya bir şeye övgülerini sunarlarken kullandıkları kelimeler akla getirtilir. Bunları İngilizce ifade etmenin nasıl bir şey olacağı merak ettirilir.

Keşfetme: Öğrencilere sözlük kullanma, yabancı film-dizi izleme, yabancı uyruklu kimselerle sohbet etme, listening çalışmaları yaptırtma gibi araştırma odaklı çalışmalar yaptırılır. Böylece öğrencinin merakının körüklenmesi sağlanır. Açıklama: Açıklama kısmında öğrencilere Türkçe’ deki bazı sıfatların İngilizce karşılığını ve bu sıfatların zıt anlamlılarının öğrenimi sağlanır. Böylelikle öğrencinin merakı giderilmiş, konu aktarılmış olur. Derinleştirme: Bu bölümünde örneğin; big: büyük bigger: daha büyük the biggest: en büyük Low  Middle  High

Gibi karşılaştırmalar yapılarak, bu kelimelerle farklı cümlelerin kurulumu sağlanarak öğrenciye konuyu daha derin anlama olanağı sunulmuş olur. Ve Son olarak; Değerlendirme: Bu bölümde öğrenciye ayırt edici sorular sorularak ve adil puanlama yaparak öğrencinin konuyu iyi idrak edip etmediğine bakılır.

Bilişsel Çatışma Bilişsel Çatışma: Öğrencinin bilgi aktarımı esnasında yaşadığı zihnindeki eski bilgilerle o anda verilen bilginin birbiriyle savaşı esnasında oluşan karışıklık tır. Bu karışıklık anca; öğrenci bu iki bilgiyi aklında doğru bir şekilde harmanlayabildiği zaman giderilir ve yeni bilgi oluşmuş olur.

Dil Öğreniminde Bilişsel Çatışma Örneğin öğrenciye öğretilen knife, know, knight gibi kelimelerin okunuşunda, Türk bir öğrenci bu kelimeleri akla ve dile en yatkın halde, yani ‘kınayf, kınov, kınayt’ gibi okuyacaktır. Biz bu kelimelerin ‘nayf, now, nayt’ şeklinde okunması gerektiğini söyledikten sonra, öğrencilerin bu kelimelerle karşılaştıkları cümlelerdeki okunuşu sorgulamaları halinde beyinlerinde oluşan o karışıklık? 

Evet, öğrenci bu kelimenin doğru okunuşuna kendi aklında karar verdikten sonra eğer artık kelimeyi bir sonraki görüşünce bu karışıklığı yaşamıyorsa; bilişsel çatışma-karışıklık giderilmiş demektir. Teşekkür Ediyorum… Ezgi Ceylan