ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
YILI HASTA İLETİŞİM BİRİMİ PERFORMANS KARŞILAŞTIRMA TABLOSU 2013 YILI 2014 YILI KURULDA GÖRÜŞÜLEN BAŞVURU SAYISI 47 YERİNDE ÇÖZÜLEN SORUNLARIN.
Cerrahi sonrası hızlandırılmış nekahat ülkemiz koşulları için uygun değildir Dr. M. Bülent Tırnaksız Genel Cerrahi Anabilim Dalı Hacettepe Üniversitesi.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
1 Proje Adı Proje Yürütücüsü Kuruluş (Başvuru yapan kurum/kuruluşun adı ile bulunduğu şehir yazılır) Örnek: Çiçek Tarım A.Ş. KIRŞEHİR Proje Yürütücüsü.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
2014 YILI 2015 YILI KURULDA GÖRÜŞÜLEN BAŞVURU SAYISI 72 YERİNDE ÇÖZÜLEN SORUNLARIN SAYISI HİZMET İÇİ EĞİTİME KATILAN KİŞİ SAYISI POLİKLİNİKLERE.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Anti-IgE Tedavisinin 1. Yıldaki Etkinliği:
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
23 NİSAN ÇOCUK ŞENLİĞİ.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
İLKNUR BAŞYİĞİT EĞİTİM KOMİSYONU BAŞKANI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bütünleştirme uygulamaları
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Hoş Geldiniz Sevgili Öğrenciler!
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Ekibimiz YILI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR ETİK KURULLAR TÜBİTAK BAŞVURULARI FAALİYET SUNUMU.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016-2017 Güz ve Bahar Dönemi

İntörn Koordinatörü İntörn Sekreterleri Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR

UYGULAMA ALANLARI * E.Ü Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi * E.Ü Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Cerrahisi Klinikleri * E.Ü Tıp Fakültesi Tülay Aktaş Çocuk Onkoloji Kliniği

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Hatice BAL YILMAZ Doç.Dr. Selmin ŞENOL Yrd.Doç.Dr. Figen YARDIMCI Yrd. Doç.Dr. Nurdan AKÇAY DİDİŞEN İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Selma AKPINAR Başhemşire Yard: Sevinç YAVAŞ Başhemşire Yard: Tülay HASGÜL Emine GÖKÇE Tülin ÖZDEMİR İlkay GÖÇER İlkay MEMİŞ Ülkü ŞAYER Sorumlu Öğretim Elemanları Arş. Gör.Dr. Ayşe KAHRAMAN Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Arş. Gör. Dilek ZENGİN Arş. Gör. Seda ARDAHAN SEVGİLİ Arş. Gör. Merve GÜMÜŞ Arş. Gör. Hatice UZŞEN

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI * Yoğun Bakım Ünitesi * Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kliniği * Genel Pediatri Kliniği * Solunum-Alerji Kliniği * Kardiyoloji-İmmünoloji Kliniği *Endokrinoloji Kliniği *Hematoloji Kliniği * Nöroloji Kliniği * Nefroloji Kliniği *Genetik Kliniği *Gastroentereloji Kliniği Klinikler

ÇOCUK CERRAHİSİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bahire BOLIŞIK Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Şeyda BİNAY İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Ayşen İSLAMOĞLU Sevinç ERTURK Nazmiye NASUFLAR Meltem POLAT Fatma VURAN GÜL Klinikler * Çocuk Cerrahisi Kliniği * Çocuk Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yenidoğan Ünitesi

TÜLAY AKTAŞ ONKOLOJİ HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Prof . Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Klinik Sorumlusu Hemşire Başhemşire: Esin AÇIKEL Nuray DEMİR Klinikler * Çocuk Onkoloji Kliniği

DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI

Uygulama Süresine İlişkin Değerlendirme 89,8 89,8 9,3 8,8 0,9 1,4

Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri

Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı

Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama: 7.4 Çok

UYGULAMA ALANI/KLİNİKLERDE İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER 0,6

UYGULAMAMANIN İLETİŞİM BECERİLERİNİZİN GELİŞİME KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.9 Çok

UYGULAMA ALANINDA KULLANILAN FORMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 2,4 1 3,6

SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER

SEMİNER KONULARININ GELİŞİMİNİZE KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.4 Çok

UYGULAMA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI?

TÜM GRUPLARA AİT BAŞARI NOTLARI Dönem; 8 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir, 1 öğrenci ders tekrarı yapacaktır. Dönem; 3 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Gastroloji (2) Hasta yakınının iletişimi çok sertti. Cerrahi Mesleği sevdirme açısından katkı sunan bir uygulamaydı. (3.grup ) GP (1) Koridorun sonuda sigara içilmesi, sorumlu hemşirenin haberi olmasına rağmen çözüm bulunmaması. Başhemşire yardımcısı ile iletişim sorunu yaşadım. Onkoloji (1) Nöbetimde bir hastanın vefat etmesine bağlı hasta yakınları hemşirelere, doktoralara çok zor anlar yaşattı. Zor bir nöbet oldu. Endokrin (6) Çocuklarla olan iletişim becerimin daha olumlu yönde değiştiğini düşünüyorum.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Formlara ilişkin görüşler Seminerlere ilişkin görüşler Formlar daha çok servis hastaları içindi, yoğun bakım şartlarındaki hastalara uygun değildi. (ÇYBÜ, YYBÜ) Hematoloji (1): Seminerler gayet verimli, güzel. Endokrin (2): Konular çok iyi seçilmiş. Formlar kısa ve öz hazırlanmış. (GP 1) Solunum (2): Seminerler yararlı ve teorik olarak katkı sağlıyor. Nöroloji (1): Seminer süresi ve slaytlar çok uzun.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; *Nöroloji Kardiyoloji (2): Seminerlerin süresi ve konular kısa tutulabilir. Servisteki işleyiş yavaşlıyor. Cerrahi (3): Ekip üyelerinin öğrenci hemşirelerle iletişim sorunları var. *Çocuk Yoğun Bakım (2): Sadece gözlem yapabiliyoruz, bakıma etkin şekilde katılmamıza klinik sorumlusu izin vermiyor. Sağlık ekibinden değilmişiz gibi davranıldı. *Genel Pediatri *Gastroentereloji Kliniğe adapte bile olamadan olumsuz sözlerle staja olan isteğimiz azalmıştır. Klinikteki hemşirenin öğrenciyi eğitme sorumluluğu vardır ve öğretim elemanı öğrenciyi korumalıdır. (3.grup)

TEŞEKKÜR EDERİZ…