ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016-2017 Güz ve Bahar Dönemi
İntörn Koordinatörü İntörn Sekreterleri Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR
UYGULAMA ALANLARI * E.Ü Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi * E.Ü Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Cerrahisi Klinikleri * E.Ü Tıp Fakültesi Tülay Aktaş Çocuk Onkoloji Kliniği
ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Hatice BAL YILMAZ Doç.Dr. Selmin ŞENOL Yrd.Doç.Dr. Figen YARDIMCI Yrd. Doç.Dr. Nurdan AKÇAY DİDİŞEN İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Selma AKPINAR Başhemşire Yard: Sevinç YAVAŞ Başhemşire Yard: Tülay HASGÜL Emine GÖKÇE Tülin ÖZDEMİR İlkay GÖÇER İlkay MEMİŞ Ülkü ŞAYER Sorumlu Öğretim Elemanları Arş. Gör.Dr. Ayşe KAHRAMAN Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Arş. Gör. Dilek ZENGİN Arş. Gör. Seda ARDAHAN SEVGİLİ Arş. Gör. Merve GÜMÜŞ Arş. Gör. Hatice UZŞEN
ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI * Yoğun Bakım Ünitesi * Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kliniği * Genel Pediatri Kliniği * Solunum-Alerji Kliniği * Kardiyoloji-İmmünoloji Kliniği *Endokrinoloji Kliniği *Hematoloji Kliniği * Nöroloji Kliniği * Nefroloji Kliniği *Genetik Kliniği *Gastroentereloji Kliniği Klinikler
ÇOCUK CERRAHİSİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bahire BOLIŞIK Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Şeyda BİNAY İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Ayşen İSLAMOĞLU Sevinç ERTURK Nazmiye NASUFLAR Meltem POLAT Fatma VURAN GÜL Klinikler * Çocuk Cerrahisi Kliniği * Çocuk Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yenidoğan Ünitesi
TÜLAY AKTAŞ ONKOLOJİ HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Prof . Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Klinik Sorumlusu Hemşire Başhemşire: Esin AÇIKEL Nuray DEMİR Klinikler * Çocuk Onkoloji Kliniği
DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Uygulama Süresine İlişkin Değerlendirme 89,8 89,8 9,3 8,8 0,9 1,4
Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri
Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı
Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama: 7.4 Çok
UYGULAMA ALANI/KLİNİKLERDE İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER 0,6
UYGULAMAMANIN İLETİŞİM BECERİLERİNİZİN GELİŞİME KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.9 Çok
UYGULAMA ALANINDA KULLANILAN FORMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 2,4 1 3,6
SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER
SEMİNER KONULARININ GELİŞİMİNİZE KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.4 Çok
UYGULAMA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI?
TÜM GRUPLARA AİT BAŞARI NOTLARI Dönem; 8 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir, 1 öğrenci ders tekrarı yapacaktır. Dönem; 3 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir.
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Gastroloji (2) Hasta yakınının iletişimi çok sertti. Cerrahi Mesleği sevdirme açısından katkı sunan bir uygulamaydı. (3.grup ) GP (1) Koridorun sonuda sigara içilmesi, sorumlu hemşirenin haberi olmasına rağmen çözüm bulunmaması. Başhemşire yardımcısı ile iletişim sorunu yaşadım. Onkoloji (1) Nöbetimde bir hastanın vefat etmesine bağlı hasta yakınları hemşirelere, doktoralara çok zor anlar yaşattı. Zor bir nöbet oldu. Endokrin (6) Çocuklarla olan iletişim becerimin daha olumlu yönde değiştiğini düşünüyorum.
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Formlara ilişkin görüşler Seminerlere ilişkin görüşler Formlar daha çok servis hastaları içindi, yoğun bakım şartlarındaki hastalara uygun değildi. (ÇYBÜ, YYBÜ) Hematoloji (1): Seminerler gayet verimli, güzel. Endokrin (2): Konular çok iyi seçilmiş. Formlar kısa ve öz hazırlanmış. (GP 1) Solunum (2): Seminerler yararlı ve teorik olarak katkı sağlıyor. Nöroloji (1): Seminer süresi ve slaytlar çok uzun.
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; *Nöroloji Kardiyoloji (2): Seminerlerin süresi ve konular kısa tutulabilir. Servisteki işleyiş yavaşlıyor. Cerrahi (3): Ekip üyelerinin öğrenci hemşirelerle iletişim sorunları var. *Çocuk Yoğun Bakım (2): Sadece gözlem yapabiliyoruz, bakıma etkin şekilde katılmamıza klinik sorumlusu izin vermiyor. Sağlık ekibinden değilmişiz gibi davranıldı. *Genel Pediatri *Gastroentereloji Kliniğe adapte bile olamadan olumsuz sözlerle staja olan isteğimiz azalmıştır. Klinikteki hemşirenin öğrenciyi eğitme sorumluluğu vardır ve öğretim elemanı öğrenciyi korumalıdır. (3.grup)
TEŞEKKÜR EDERİZ…