Mantık 3 Prof. Dr. Şadi Eren.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Advertisements

İSİMLER İSİM: Canlı ve cansız varlıkları, duygu ve düşünceleri, çeşitli durumları bildiren kelimelere İSİM denir.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Coğrafya Performans Ödevi
SANAT FELSEFESİ HAZIRLAYAN: HELİN ÖZCE KÖSE 11 FEN A.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
1) Aşağıdakilerden hangisi canlıların ortak özelliklerinden değildir? A) Boşaltım B) Sindirim C) Oksijenli Solunum D) Üreme E) Metabolizma.
MAYOZ BÖLÜNME. Mayoz bölünme bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (sperm, yumurta ve polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
MAYOZ BÖLÜNME. MAYOZ BÖLÜNME:Bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (Sperm, Yumurta ve Polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
DESEN.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
MUSUGİN SUNAR.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
İmg 7 -içgörü.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
MÜNAZARA.
Hasta Taşıma Aracı Kavramsal Tasarımı
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Tek Düzen Hesap Planının Yapısı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
DEĞİŞİM KAVRAMI DEĞİŞİM NEDİR?.
ANLAMA.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
TOPRAK BİLİMİNE GİRİŞ Jeoloji Mühendisliği
Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak.
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
MADDEYİ TANIYALIM.
ÖRDEK YETİŞTİRİCİLİĞİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Karar Yapıları İle Problem Çözme
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Roma Rakamları - Sayıları
Sebeplerin Yarışması ve Müteselsil Sorumluluk
TANIM Otlatma alanlarından yararlanmayı, vejetasyon, toprak ve diğer doğal kaynakların korunmasıyla beraber, devamlı maksimum hayvansal ürünü elde edecek.
TUTUM BELGESİ 1.Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin farkındalığı arttırmak amacıyla çalışmalar yapmak,   2.“Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” dersinin aynı.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
KARIK SULAMA YÖNTEMİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
Element, Bileşikler ve Karışımlar
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
8. SINIF 1. ÜNİTE KADER İNANCI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Mantık 3 Prof. Dr. Şadi Eren

Sokrat, peygamber olabilir mi?

Cins Nev (tür) Fasl (ayrım) Hassa Araz

Cins – (hayvan) Nev – (insan) Fasl – (konuşmak) Hassa – (gülmek) Araz – (hastalık)

Cevher ve araz Cevher, bir şeyin özü Araz, fertlerde geçici olarak bulunan özellik

Mutlak ve izafi Varlığı için bir başka nesneye ihtiyaç duymayan kavramlar mutlak, duyanlar ise izafidir. Dede Baba Oğul

Tarif (Kavl-i şarih) Objeyi aynı cinsen olanlarla bir araya getirmek veya onu farklı olduğu şeylerden ayırarak yapılır. Analiz: Çözümleme, tahlil Sentez: Çeşitli ögeleri bir araya getirme, bir bütün içinde birleştirme. Analiz efradını cami, sentez ağyarını mani olmalıdır.

Lafzi tarif: Beşer kelimesini «insan» ile karşılamak gibi. Hakiki tarif: Önceden zihinde olmayıp yeni bir bilgi veren. Mantık, bununla meşgul olur.

Had ve resim ile tarif Eğer tarif yalnız özden yapılırsa hadd, yalnız arazdan veya öz ile arazdan yapılırsa resm’dir. Hadd-i tam - İnsan konuşan canlıdır. Hadd-i nakıs - İnsan konuşan cisimdir. Resm-i tam - İnsan gülücü bir canlıdır. Resm-i nakıs - İnsan gülücü bir cisimdir.

Kısır döngü -Öğretmenleriniz daha iyi yetiştirip göndersinler fasid daire olmamalıdır. Tarifde Şeriat nedir? Dindir. Peki din nedir? Şeriattir. -Öğretmenleriniz daha iyi yetiştirip göndersinler -Sizin yetiştirdikleriniz öğretmen oluyor.

Tarif ne çok uzun olmalı, ne de çok kısa…

Bazı şeyler tarif edilemez Zaman Aşk

Bölme, bir bütünün bölümlere ayrılması Ya küllün cüzlere taksimiyle olur. Suyun, oksijen ve hidrojenden meydana gelmesi gibi. Veya küllinin cüzilere taksimiyle olur. Çizginin doğru çizgi ve eğri çizgi olarak ikiye ayrılması gibi.

Sebr ve taksim Olası seçenekleri belirleyip sonra da eleyerek bire indirme “Âlem ya hâdis veya kadîmdir; kadîm olmadığı ispat edildiğinde zorunlu olarak hâdis olduğu anlaşılır.”

Bediüzzamana göre mevcudun var oluşunu açıklayan yolların tahlili 1. Sebepler Meydana Getirdi 2. Kendi Kendine Oldu 3. Tabiat Yaptı 4. Allah Yarattı

Kur’an ya Allah kelamıdır veya değildir Kur’an ya Allah kelamıdır veya değildir. Allah kelamı değilse, -haşa- bir insanın uydurmasıdır.

Sun’i: Manavın sebzeleri dizmesi gibi. Tasnif Sun’i: Manavın sebzeleri dizmesi gibi. Tabii: Hayvanları «sürüngen, iki ayaklı, dört ayaklı» gibi karakterlerine göre sınıflandırma gibi.

Mantıka olan ihtiyaç bedihidir Mantıka olan ihtiyaç bedihidir. «İhtiyaç yok» diyen de mantık kullanarak isbat etmek zorundadır. Mantıka olan ihtiyaç