YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI AHMET DALKIRAN
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARIMIZDA; -1-Yenilenen öğretim programı ile birlikte ünitelerin açıklamalarında sadeleştirmeler yapılmış, net ifadeler kullanılmasına gayret edilmiştir.
-2-Kazanımların içeriği sadeleştirilmiş, kazanımlara sınırlamalar getirilmiş; böylece ihtiyaç duyulmayan bilgi yüklemelerinin önüne geçilmeye çalışılmıştır.
-3-Değerler eğitimine üstü kapalı bir biçimde program içerisinde yer verilmiş burada öğretmenin rolü ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır.
4-Kazanımların yaşamla ilişkilendirilmesine özen gösterilmiş, her bireyin ilgisini çekebilecek, merak uyandıracak konulara ağırlık verilmiştir.
-5-Ders içerikleri hafifletilmiş, ünite sıralamaları değiştirilmiş, karar verme ve tartışma becerilerine ağırlık verilmiş, evrensel, milli ve bilimsel etik değerlere yer verilmiştir.
-6-2017 öğretim programında öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirerek keşfeden, soran, sorgulayan, üreten ve sorun çözebilen bireyler haline gelmeleri amaçlanmıştır.
-7- Ayrıca öğrencilerin içinde yaşadığı mekâna ve topluma uyumlarını sağlayabilmeleri ve kültürel aktarımı gerçekleştirebilmeleri amacıyla toplumsal değerlerin kazandırılmasına önem verilmiştir.
-8-Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı ortamlardan da faydalanmaya önem verilmiş. Yakından uzağa olacak şekilde geziler yapılması üzerinde durulmuştur.
-9-Programın özünde değerler eğitimi, rehberlik ve bilgi teknolojilerinin etkili kullanımı üzerinde durulmuştur.