BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MERHABA.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Ölçme Aracının Özellikleri
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MERHABA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
TEST VE MADDE ANALİZİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Çalışma Yaprağı.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
MADDE TEPKİ KURAMI: İlk adımlar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Sunum transkripti:

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9 Dr.Ergül Demir

TEST GELİŞTİRME

Test geliştirme; ölçmeye konu olan özelliğe yönelik bir ölçme aracını uygun ve uygulanabilir bir şekilde hazırlama sürecidir. Uzmanlık gerektirir. Sistematik bir süreçtir. Ayrıntılı bir “Test Planı” çerçevesinde gerçekleştirilir.

Test geliştirme süreci ya da test planı dört temel aşama içerir: Deneme formunun hazırlanması Deneme uygulaması Deneme uygulaması sonuçlarının analizi Esas formun hazırlanması

Deneme Formunun Hazırlanması Testin Amacının Belirlenmesi Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin belirlenmesi Öğretim programlarının değerlendirilmesi Öğretimin etkililiğinin değerlendirilmesi Öğrenme eksiklerinin belirlenmesi Öğrenme başarısının değerlendirilmesi (Baykul, 1999)

2. Testin Kapsamının Belirlenmesi - Hangi konu, öğrenme alanı, tema ya da yeterlik düzeyi kapsamında hangi davranışlar ölçülecek? Bu davranışların ölçülmesinde hangi malzeme ya da içerikten yararlanılacak? Davranış-içerik kesişimlerinin bağıl ağırlıkları neler olacak?

Testin kapsamının belirlenmesinde sıklıkla belirtke tablosu kullanılır Testin kapsamının belirlenmesinde sıklıkla belirtke tablosu kullanılır. Belirtke tablosu; sütunda konu, tema ya da içerik alanı, satırda davranışlar ve bu davranışların taksonomik düzeyi bulunan bir matristir.

3. Belirtkelerin Maddelerle Örnekleme Yönteminin Belirlenmesi Belirtke tablosunda yer alan her bir davranışa yönelik madde yazılacak mı? Davranışlar arasında örneklemeye gidilecek mi? Bu örnekleme nasıl yapılacak?

4. Kullanılacak Test ve Madde Türleri ile Madde Sayılarının Belirlenmesi Bu belirleme, geçerlik ve güvenirlik özellikleri dikkate alınarak yapılır.

5. Madde Üretimi/Yazımı Madde yazma, teknik ve uzmanlık gerektiren bir iştir. Madde yazarı; Ölçmeye konu olan alanda, Ölçme ve değerlendirme alanında yeterlik sahibi olmalıdır. Madde sayısı; esas formda yer alacak madde sayısının; İlk denemelerde 5-6 katı, Sonraki denemelerde 3-4 katı olmalıdır.

6. Üretilen Maddelerin İncelenmesi ve Geliştirilmesi Davranış ile uyumu, Madde tipinin uygunluğu, Dil ve anlatım uygunluğu, Görsel kullanımı, Yanıtlama türü ve şekli, Puanlama türü ve şekli, Forma yerleştirilme şekli ve düzeni, gibi özellikleri açısından gözden geçirilir.

7. Deneme Formunun Düzenlenmesi Aynı davranışı ölçen maddeler artarda gelmemeli. Madde tipi birliği sağlanmalı. Konu ya da tema birliği sağlanmalı. Kolaydan zora, basitten karmaşığa sıralama yapılmalı. Seçenekler sıralı olmalı.

8. Puanlama Yönteminin Belirlenmesi İki kategorili (dichotomous) puanlama Çok kategorili (polythomous)/Kısmi puanlama

9. Deneme Formunun Zamanlamasının Belirlenmesi Herkes tamamlayıncaya kadar sürdürme Zaman kaydı ile uygulama Bu noktada testin hız testi olup olmayacağı kararına dikkat edilmeli.

10. Yönergelerin Hazırlanması 11. Baskıya Hazırlama 12. Çoğaltma

Deneme Uygulaması Örneklemin belirlenmesi Uygulamanın, yer, zaman, uygulayıcılar, uygulama şekli ve benzeri kapsamında planlanması Deneme uygulamasının planlanan şekilde uygulanması Sapmaların belirlenmesi ve değerlendirilmesi

Deneme Uygulaması Sonuçlarının Analizi Test Analizi Test ortalaması Test standart sapması ve varyansı Test puanlarının dağılımı Geçerlik ve güvenirlik katsayıları

2. Madde Analizi Madde güçlüğü Madde ayırıcılığı Madde standart sapması ve varyansı Cevapların seçeneklere dağılımı Madde güvenirlik katsayısı

Esas Formun Hazırlanması Test Maddelerinin Seçilmesi Maddelerin Esas Forma Yerleştirilmesi Esas Uygulama Koşullarının Belirlenmesi Esas Formun Çoğaltılması

Test geliştirildikten sonra, mümkünse tekrar denenmeli, test ve madde analizleri yapılmalı. Bu mümkün değilse en azından test ve madde analizleri, deneme uygulaması sonuçlarına göre tekrar edilmeli. Standart test geliştirilmek isteniyorsa, bir standardizasyon örneklemi üzerinde; Norm çalışmaları yapılmalı Test el kitabı hazırlanmalı