HIGH SCOPE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIGH SCOPE.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Final Raporunda olması gerekenler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Bölüm 7: Nicel Analizlere Giriş
Bilinçli Tercih Seminerine
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Literatür Değerlendirme Kriterleri
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Sunum transkripti:

HIGH SCOPE

Etkin bir okul ancak, öğrencilerin gerektiği için değil kendileri istediği için çaba göstermelerini ve başkaları tarafından hazırlanan bilgiyi kabul etmek yerine kendi akıllarını kullanarak özgün çalışmalar yapmalarını sağlayabilirse, zeka yasalarının tümüne saygı gösterilmiş olur. Jean Piaget

ETKİN ÖĞRENME Yaparak öğrenme Etkin öğrenmenin bileşenleri: Seçim Malzeme Kullanma Dil Destek

High Scope Çemberi ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİSİ DEĞERLENDİRME Aktif Öğrenme Grup çalışması Günlük planlama Çocukların değerlendirilmesi Günlük değerlendirme notları DEĞERLENDİRME ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİSİ İletişim stratejileri Teşvik Çatışma çözümü Aktif Öğrenme Temel Deneyimler Planla-yap-hatırla Küçük grup Büyük grup Alanlar Materyaller Depolama ÖĞRENME ORTAMI GÜNLÜK RUTİN

Temel Deneyimler Sosyal ve duygusal gelişim Bilişsel gelişim Temsil Dil Sınıflandırma Dizme Sayı Mekan Zaman Hareket ve Fiziksel gelişim

Çevre Yer bulmak Odanın bölünmesi Malzeme seçme, yerleştirme ve etiketleme Çocukların sınıfı öğrenmesi Sınıf malzemesinin değerlendirilmesi

Program Planlama zamanı Çalışma zamanı Toplanma zamanı Hatırlama zamanı Büyük grup Küçük grup Açık hava faaliyetleri

Perry Okul öncesi programı Araştırması 1962 yılında Ypsilanti, MI’da yapıldı. Amacı uzun vadede okul öncesi eğitimi alan ve almayan çocukların aralarında ki farkları tespit etmek. Örneklem: 123 sosyo-ekonomik düzeyi düşük çocuk Araştırma modeli: Deneysel araştırma Yöntem: araştırmaya katılan çocuklar tesadüfi yöntemle deney ve kontrol grubuna yerleştirilmiştir. Deney grubundaki çocuklara hafta da 5 gün 2,5 saat okul öncesi eğitim hafta da bir kez 1,5 saatlik ev ziyaretleri

Program Örneği http://www.circleofinclusion.org/english/demo/lincolnbarkley/classroom/index.html

9-9:30 Okula geliş ve kahvaltı 9:30-10:00 Büyük grup (Çember) zamanı; Çocuklarla birlikte şarkı, parmak oyunu, hikaye, ve benzeri çalışmaların yapılması

Planlama

Çalışma

Çalışma

Çalışma

Hatırla

Küçük Grup

Küçük Grup

Türkiye’deki High Scope programları Milenyum Çocuk Evi http://www.milenyumcocuk.com/site/program.asp Hisar Eğitim vakfı Okuları- Kemerköy http://www.kemerkoy.k12.tr Batı Koleji http://www.batikoleji.com/Okullarimiz/anaokulu_genel.asp Doga Çocuk Kulübü http://www.dogacocukkulubu.com/okulumuz.shtml