MALTEPE ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YILDIZ TINAS İZMİROĞLU ANADOLU LİSESİ
Advertisements

Destek Eğitim Hizmetleri
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ -SINIF GEÇME -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ALAN SEÇİMİ HAZIRLAYAN: HASAN HÜSEYİN.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
DÖRTYOL CENNET ANA KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
VAN1 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Mustafa SOLAK Eğitim Müfettiş Yardımcısı.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ABDULLAH ACAR ortaokulu
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ -SINIF GEÇME -ÖDÜL VE DİSİPLİN
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

MALTEPE ANADOLU LİSESİ OKUL İDARESİ

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMENİN GENEL ESASLARI MADDE 43-  (1) Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesinde aşağıdaki esaslar gözetilir. a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden oluşur. b) Öğrencilerin başarısı; öğretim programı öğrenme kazanımları esas alınarak dersin özelliğine göre yazılı sınavlar,  uygulamalı sınavlar, performans çalışmaları ve projeler ile işletmelerde beceri eğitiminde alınan puanlara göre tespit edilir. c) Sınav soruları, öğretim programlarında belirtilen genel ve özel amaçlarıyla öğrenme kazanımları esas alınarak hazırlanır. ç) Öğretmen, ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarıyla öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını sürekli izler ve değerlendirir. d) Öğrencilerin durumunu belirlemeye yönelik faaliyetler, ders ve etkinliklere katılım ile performans çalışmalarından oluşur. e) Öğrencilerin başarısının belirlenmesinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme ve benzeri becerileri ölçen araç ve yöntemlere önem verilir.

İTİRAZ HAKKI Öğrencilerin talebi dahilinde proje, performans çalışmaları ve sınav evrakı ders öğretmeni tarafından birlikte bir kez daha incelenir. Öğrenci velisi proje, performans çalışmaları ve sınav sonuçlarına, sonuçların ilanını takip eden 5 işgünü içerisinde yazılı olarak okul yönetimine itirazda bulunabilir.

PERFORMANS PUANI Her dönemde tüm derslerden iki performans puanı verilir. Bunlardan birincisi ders programında öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma ve araştırma sonucu elde edilen kazanımların yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak paylaşılmasına yönelik ders öğretmenin gözetiminde yapılan bireysel veya grup çalışmasını ile,

PERFORMANS PUANI İkincisi, öğrencinin derse hazırlık, devam , aktif katılım ve örnek davranışlarına verilir. Zümre kararı performans çalışmasına dayalı olarak bir performans puanı daha verilebilir.

SINAV YÖNETMELİĞİ Her dersten en az iki sınav yapılır.3 ve üstü saat dersten en az 2 sınav yapabilir. Öğrenciler 1. ve 2. dönem yönetmeliklere uygun olarak ortak sınav uygulanmaktadır. Sınav sırasında ders öğretmenleri tüm sınıfları gezerek öğrencileri anlamadığı noktalarda bilgilendirmektedir. Sınavlar test ve veya klasik yazılı olarak yapılabilir. Soruların, bir önceki sınavdan sonra işlenen konulara ağırlık verilmek suretiyle geriye doğru azalan bir oranda tüm konuları kapsaması esastır.

*Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede 100’lük puan sistemi kullanılır. *Sınav, ödev ve projeler ile uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları, öğretmen not defteri ile not çizelgelerine puan olarak yazılır.

PUANLARIN NOT DEĞERİ AŞAĞIDAKİ GİBİDİR. 0-49.99 GEÇMEZ 50,00-59,99 GEÇER 60,00-69,99 ORTA 70,00-84,99 İYİ 85,00-100 PEKİYİ

BİR DERSİN YIL SONU PUANI a) Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. b) Ders yılı sonunda belirlenen yıl sonu puanı ortalamasıdır.

ÖRNEK : Matematik dersi için; 1. dönem = 56.00 2. Dönem = ise 66.00 yıl sonu notu = 61’dir (orta).

Bir Dersin Ağırlıklı Puanı ve Notu Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir. Bir dersin yıl sonu puanı ile o dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından elde edilen puan, o dersin ağırlıklı puanıdır. ÖRNEK :Matematik yıl sonu notu = 61 Matematik dersi haftalık ders saati = 4 Matematik dersi ağırlıklı yıl sonu notu=61x4=244

YIL SONU BAŞARI PUANI Yukarıda bir ders için yaptığımız hesaplamayı tüm dersler için ayrı ayrı yapıp toplam ders saati sayısına bölerek elde edilir. Yıl sonu başarı puanı, diploma defterine de işlenir ve mezuniyet puanının hesaplanmasında esas alınır.

Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için; a) İki dönem puanının aritmetik ortalaması en az "Geçer"(50) olması veya Örnek: 1. Dönem Matematik notu: 58 2 Dönem Matematik notu: 74 Yılsonu Matematik notu :58+74:132/2: 66 (geçer) Örnek: 1. Dönem Matematik notu: 28 2 Dönem Matematik notu: 52 Yılsonu Matematik notu :28+52:80/2: 40 (geçmez) Birinci dönem notuna bakılmaksızın ikinci dönem notu en az 70 olan öğrenci o dersten başarı sayılır.

DOĞRUDAN SINIF GEÇME Doğrudan geçme: Ders yılı sonunda, tüm derslerden başarılı olan öğrenciler doğrudan sınıfını geçer.

ORTALAMA İLE DOĞRUDAN GEÇME Öğrencilerin herhangi bir dersten veya derslerden ders kesimi sonucu başarısızlığı söz konusu ise öğrencinin tüm derslerinden oluşan ağırlıklı yıl sonu puanı 50,00 olması durumunda ortalama ile başarılı sayılır. Ortalama ile geçen öğrencinin zayıf derslerinden sorumluluğu kalkar.

SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME Doğrudan veya yıl sonu başarı notu ile sınıfını geçemeyen öğrencilerden ders yılına ait en fazla üç (3) alt sınıftaki sorumlulukları beraber en fazla altı (6) dersten sorumlu olarak sınıfını geçer. Örnek: 9. sınıftan 3 dersten sorumlu 10. sınıftan 2 dersten sorumlu 11. sınıftan 2 dersten sorumlu Toplamda 7 ders olduğundan sınıf tekrarına kalır. Sorumluluk, o dersin sorumluluk sınavında başarılı olunması hâlinde kalkar.

SINIF TEKRARI Öğrencilerden; a) Yıl sonu başarı ortalamasıyla sınıf geçemeyenler, b) Sorumlu olarak sınıf geçemeyenler, c) Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılanlar sınıf tekrar ederler. Sınıf tekrarı, orta öğretim süresince bir defa yapılır.

Sorumluluk Sınavları Öğrencilerden; a) Sorumluluk sınavları EYLÜL ve ŞUBAT ayında yapılır. Gerek duyulması halinde Cumartesi ve Pazar da yapılabilir. b) Sorumluluk sınavları ve tarihleri okul yönetimince okulda ve okulun internet sayfasında ilan edilir. Öğrenci ve veliler duyuruları takip etmekle sorumludur. 19

Geç Gelme Okula zamanında gelmeyen öğrenciler derslere alınır. Birinci ders saati dışındaki geç gelmeler devamsızlıktan sayılır. Geç gelen öğrencilerin derse alınma şekli, ders yılı başında öğretmenler kurulunca kararlaştırılarak veli ve öğrencilere duyurulur. Açıklama : Sene başı Öğretmenler Kurulu kararımız gereğince birinci derse geç gelen öğrenci ilk 5 dakika idareden geç kağıdı alınarak derse katılır. Günlük ders saatinden yarısından fazlasına girmeyen öğrencinin devamsızlığı tam gün sayılır. Ders saatinin yarısından az olduğu durumda yarım gün yok yazılır. 9,10 ve 11. sınıflarda 4 saate kadar yarım gün 4 saat üstü devamsızlık tam gün sayılır. 12. sınıflarda 3 saate kadar yarım gün 3 saat üstü devamsızlık tam gün sayılır. Özürsüz olarak art arda iki gün ve daha fazla devamsızlık yapan veya okula geldiği halde derse girmeyen öğrenciler hakkında disiplin işlemi uygulanır.

DERS SEÇİMİ Ders seçimi öğrenci, veli, rehber öğretmen ve sınıf rehber öğretmen bilgisinde mayıs ayının ikinci haftasından ders kesimine kadar yapılır. Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri okul yönetimince belirlenir.

DERS SEÇİMİ Ders için en az 10 öğrenci talebi gerekmektedir. Dersler okulun fiziki ve diğer imkanları doğrultusunda açılır.

DEVAMSIZLIKLA İLGİLİ İŞLEMLER Devamsızlığı bulunan öğrencilerle ilgili olarak aşağıdaki hükümler doğrultusunda işlem yapılır; a) Ders yılı içinde toplam 10 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenciler, notları ne olursa olsun başarısız sayılır. b) Özürlü ve özürsüz devamsızlıklar ile okul yönetimince verilen izinlerin toplamı 45 günü aşamaz. Özrün, resmî bir makamdan alınacak belgeyle veya veli izin beyan dilekçesi ile belgelendirilmesi hâlinde özrü takip eden 5 iş günü içinde okul yönetimine verilmesi zorunludur.zorunlu hallerde bu süre maksimum 20 gündür. Heyet raporları devamsızlıktan sayılır. (45 gün devamsızlık kapsamında değerlendirilir.) Ancak kaza, ölüm, doğal afet, yangın, sağlık kurulu raporuna dayalı uzun süreli tedavi gerektiren hastalık, göz altına alınma ve tutuklanma gibi durumlarda bu süre okul yönetimince belirlenir.

OKUL ÖĞRENCİ VELİ SÖZLEŞMESİ Önceki yıllarda çıkan yönetmelikle okullarda VELİ ÖĞRENCİ OKUL sözleşmesi imzalanmaktadır. Bu sözleşmede VELİ ÖĞRENCİ OKUL İçin hak ve sorumluluklar yer almaktadır. Yapılan bu sözleşmeyle taraflar belirtilen haklara sahip olup, kendisine düşün görevleri yapacağını beyan eder.