ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ASSURE Modeli.
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BELLEK.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Neden gereklidir? Araç gereçler öğrenme işlemine katılan duyu sayısını artırarak daha fazla ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olurlar

1. Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar Okuma ile %10 İşitme ile %20 Görme ile %30 Hem görme hem işitme ile %50 Söyleme ile %70 Yapma ve söyleme ile %90

2. Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olurlar Öğretimde kullanılan araç ve gereç sayısı arttıkça, her bir öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun bir öğretim kanalının bulunması ihtimali de artar

3. Dikkat çekerler Dikkat çekmek için yarışan tüm uyarıcılara karşın, öğrenenlerin amaçlanan mesaja odaklanmasını sağlamak ancak ilgi çekici uyarıcılar sunarak gerçekleştirilebilir. Materyaller öğrenenin dikkatini çeker, aynı zamanda duygusal tepkiler yaratarak motive eder.

4. Hatırlamayı kolaylaştırırlar Bilgiler uzun süreli belleğe ikili kodlanır. İkili kodlama kuramına göre bilgi uzun süreli bellekte hem sözel hem de görsel olarak kaydedilir. Görsel ve sözel araçlarla Öğrenilen bilgilerin hatırlanma oranı daha yüksektir.

5. Soyut kavramları somutlaştırırlar Görsel araç ve gereçler karmaşık bilgileri, anlaşılması zor olan olay ve olguları somutlaştırır, özetler ve basite indirger.

6. Zamandan tasarruf sağlarlar Bir resim bin kelimeye bedeldir

7. Güvenli gözlem yapma imkanı sağlarlar Video film, animasyon ve simülasyon gibi materyaller sayesinde sınıfa getirilmesi imkansız cisim, olgu, olay, işlem ve tehlike arz eden durumlar kolayca ve güvenle gözlemlenebilir, incelenebilir.

8. Farklı zamanlarda birbirleriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlarlar Bir öğretmenin aynı konuyu bir sınıfta farklı diğer bir sınıfta farklı anlatmasını engeller. Hazırlanan materyaller sayesinde farklı zamanlarda dersi alan öğrenciler aynı miktardaki bilgiyi alırlar.

9. Tekrar kullanılabilirler Farklı derslerde tekrar kullanılan materyaller öğretmene hem maliyet hem de zaman açısından kazanç sağlarlar.

10. İçeriği basitleştirerek anlaşılmasını kolaylaştırır Karmaşık bilgiler materyallerle sadeleştirilerek anlatılabilir. Küçük bir nesne büyültülerek (Örn. Hücrenin yapısı), büyük bir nesne (Örn. Dünyanın katmanları) küçültülerek daha sade ve kolay anlaşılır bir materyalle sunulabilir.

Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Öğretim araç gereçlerinin seçimini etkileyen faktörler karşılıklı etkileşim içerisinde olup birinin seçim, tasarım, ya da kullanımı diğerinin seçim, tasarım ya da kullanımı doğrudan etkiler, Öğrenen özellikleri -Öğrenme stilleri, becerileri v.b Öğretim hedefleri Yöntem seçimi Kısıtlamalar -bütçe, zaman, v.b. Araç gereç özellikleri Araç gereç seçimi (Son karar) Öğretmenin tutumu, becerisi v.b. Öğretim ortamı -ışıklandırma, büyüklük, Öğrenci sayısı

Araç Seçimi Kontrol Listesi

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi Oturma düzeni; sınıfın büyüklüğü, şekli, sıraların sabit veya hareketli olma durumuna göre değişir. Geleneksel oturma düzeninde öğrenci-öğretmen etkileşimi vardır. Öğretmen merkezlidir.

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi U şekli oturma düzeni; 20 ya da daha az sayı sayıda hareketli sandalyelerin kullanıldığı görsel araçların kullanımına uygun bir düzenlemedir.

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi Yuvarlak / dikdörtgen masalar: 4-6 kişilik küçük gruplar halinde masaların etrafına oturulduğu bir düzenlemedir. Grupla çalışma bilinci oluşturulmuş ise etkileşim ve öğrenme etkili gerçekleşir.