BDE  Yararları - Sınırlılıkları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM VE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel Okur-Yazarlık *
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
BDE İÇİN ETKİLİ DOKÜMANTASYON OLUŞTURMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

BDE  Yararları - Sınırlılıkları

Bilgisayar Destekli Eğitimin Yararları Geleneksel öğretim yöntemleriyle karşılaştırıldığında, bilgisayar destekli eğitimin birçok yararının olduğu görülmektedir. Bu yararlardan bazıları şöyle sıralanabilir.

Bilgisayarlar öğrencilerin öğrenme hızlarına göre, hızlı veya yavaş çalışırlar. Bu da her kullanıcının rahat etmesine ve daha iyi öğrenmesine yardımcı olur. Öğrenme Hızı

Bu öğrenme yöntemi ile öğrenenin öğrenme sürecindeki ihtiyaçları doğrultusunda ekleme-çıkarma yapılabilir ve öğrenme sürecini hızlandırıp yavaşlatabilir. Katılımcı Öğrenme

Bilgisayar öğrenenin katılımını sağlamak için sık sık girdi isteminde bulunur. Öğrenci girdiyi sağladığında bilgisayar anında değerlendirmeleri yaparak cevabın doğru ya da yanlış olduğuna bakar ve gerekli değişikliği yapar. Katılımcı Öğrenme

Bilgisayar yardımıyla öğrencilerin ilgisini çekebilecek yazılar, grafikler ve sesler ders sunusuna eklenebilir. Aynı zamanda uygulamalara çeşitli uyarı iletileri ve geri bildirimde kullanılabilecek çok çeşitli araçlar da eklenebilir. Ayrıca öğrenme ortamı Internet ve çoklu algı sunuları kullanılarak geliştirilebilir. Çeşitlilik

Bir öğrencinin nerede kaldığı ve/veya öğrenme sürecinin neresinde olduğu, bilgisayarın kayıt tutma yeteneğinden faydalanarak öğrenilebilir. Bu durum öğrenci için geri bildirim (dönüt) olarak ya da öğretmen için değerlendirme aracı olarak veya bahsedilen her iki amaç için de kullanılabilir. İlave olarak, hem öğrencinin kaldığı yerden devam etmesini hem de öğretmenin tam olarak öğrencilerinin genelinin zorluğa düştüğü konuları tekrar gözden geçirmesini sağlar. Kayıt Tutma

Bilgisayarlar belli aralıklarla yaptıkları testlerden faydalanarak öğrencinin daha önceden gördüğü ve yeterince hakim olmadığı konuları tekrar gözden geçirmesini ve tamamen bildiği konuları atlamasına olanak sağlar. Bu sayede öğrenci konuları öğrenme sırasını kendi istediği şekilde değiştirmiş ve daha başarılı olabileceği bir yöntemi seçmiş olur. Uygunluk

Bilgisayarlar, öğrencilerin çalışmak istedikleri anda çalışmaya hazır ve ara vermek istedikleri anda da ara vermeye hazırdırlar. Ayrıca yemek, uyku ve kahve içmek gibi fiziksel ihtiyaçları ve sinirlenme, moral bozukluğu ve sıkılma gibi psikolojik durumları olmadığı için her an çalışmaya hazırdırlar. Dolayısıyla öğrenci öğrenmeyi sağlamak için öğreticinin öğretmeye hazır olduğu zamanı yakalaması ve de o esnada kendi öğrenme isteğini koruması gerekmez ve istediği anda çalışabilir. Zamandan Bağımsızlık

Görüntüler, grafikler, animasyonlar, ses efektleri (multimedya ortamı) öğretisel içeriğe gerçeklik katarak, bilgisayarı öğrenci için görsel olarak çekici hale getirmektedir. Görsel Çekicilik

İnteraktif yazılımların kullanımı, öğrenciye özel kişiselleştirilmiş iletilerin iletilmesi öğrencinin derse yoğunlaşmasını arttırmaktadır. Güdüleme

Özel Durumlar Özel durumu olan öğrenciler için BDE önemli bir kaynaktır. Belli nedenlerle okula gelemeyen ve farklı geçmiş yaşantılar geçirmiş öğrenciler BDE ile öğrenimlerini sürdürebilir ve kaynak olarak kullanıp eksiklerini tamamlayabilirler.

Bilgisayar tüm öğrencilere güvenilir ve tutarlı bir şekilde aynı öğretisel içeriği sunar. Öğretmene, günün saatine ve öğrenciden öğrenciye göre farklılık göstermez. Tutarlılık

Bilgisayar, hem birden fazla duyu organına hitap eder, hem de daha az zamanda daha fazla öğrenmesini sağlayarak öğrencinin öğrenme başarısını artırabilir. Etkinlik ve Etkililik

BDE’nin Avantajları Bilgisayar, inanılmaz boyutlarda bir bilgi bankası haline dönüşebilir. Her türlü bilgiye ulaşmamızı sağlar, istediğimiz biçimde grafik, metin, ses ve görüntü dosyalarını bir arada kullanmamıza olanak tanır. Bilgi Yönetimi

BDE’in Olumsuzlukları Bilgisayar destekli eğitimin amacı belirli bir konuda insanları eğitmek ve o konuda yeterli donanıma sahip hale getirmektir. Bir BDE yazılımının yeterliliği o yazılımın belirli şartlara uyması ile anlaşılır. En iyi yazılım bahsedilen olumsuzlukları en az düzeyde içeren yazılımdır.

Bazı uzmanlar bilgisayar başında uzun süre kalmanın çocukların gelişimine zarar verebileceğinden bahsetmişlerdir. Bunun nedeni olarak da çocukların gelişmelerini tamamlayabilmeleri için gerekli olan diğer çocuklarla ve yetişkinlerle olan ilişkilerdeki azalma gösterilmektedir. Gelişimde Sınırlama

Kısıtlı Ekran Görüntüsü Bilgisayarlar yazı, grafik, ve ses gibi yeteneklere sahiptirler. Fakat görüntü için sınırlı bir ekrana sahiptirler. Bu yüzden görmek istediğiniz bilgilerin büyüklüklerine göre ekrandaki görüntüyü sağa-sola veya yukarı-aşağı kaydırmak zorundasınız. Bu, bazen oldukça zor olabileceği gibi, çoğu zaman rahatsız edici ve dikkat dağıtıcıdır. Kısıtlı Ekran Görüntüsü

Fiyat bu tip uygulamalarda oldukça önemlidir Fiyat bu tip uygulamalarda oldukça önemlidir. Çünkü ilk ihtiyacınız olan bilgisayardan gerekli yazılıma kadar her şeye para ödemeniz gerekir. Bu yüzden okullarda her öğrenci için bir bilgisayar tahsis edileceği yerde bir bilgisayar birden fazla öğrencinin kullanımına açılır. Fiyat

BDE için yazılmış programlarınızın müfredatla ve belirlenen hedeflere uyması zorunludur, aksi halde elinizdeki program ne kadar yüksek kalitede olursa olsun kullanamazsınız. Müfredatla İlgisi

Eğitim yazılımı satan, herhangi bir firmaya gittiğinizde size bol miktarda yazılım gösterebilirler. Bu yazılımların büyük bir çoğunluğu ise büyük eleştiriler almış olan yazılımlardır. Bu yüzden işinize yarayacak bir yazılım satın almadan önce yazılımın özelliklerini, müfredatınızla uyumlu olup olmaması, hedef kitlesinin sizin öğretim yaptığınız kitleye uyup uymadığı gibi soruları cevapladıktan sonra elinizde az sayıda kaliteli ama pahalı yazılım kalacaktır. Bazen de istediğiniz yazılımı bulamayabilirsiniz. Yazılım Azlığı

Bir işletim sistemi için için geliştirilmiş bir yazılım farklı işletim sistemlerinde veya aynı işletim sisteminin ileri versiyonlarında çalışmayabilir. Uyumluluk

Piyasaya sürülen yazılımlarım çoğu kopyalanarak izinsiz çoğaltılmakta ve değerinden düşük fiyata satılmaktadır. Bu kullanım haklarının ihlali üreticilerin piyasaya kaliteli ürün sürmesi girişimlerini engellemektedir. Kullanım Hakları

Yazılımların çoğu yalnızca bilişsel alana hitap etmekte duyuşsal ve devinişsel alana yönelik uygulamalara yer verilmemektedir. Ayrıca sınırlı dönütler öğrencinin yaratıcılığını sınırlayabilmektedir. Sınırlı Hedefler

Referanslar History of Computers http://www.pitt.edu/~poole/historyofcomputers.htm Price, R.V. (1990). Computer-aided Instruction: A guide for authors. Pasific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Pictures http://dir.coolclips.com/Technology/Computers/ Yıldırım, S. (2000). Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) ve Yazılım Değerlendirme İLkeleri.