Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ROL OYNAMA.
Tasarım Aşamaları.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Oyunlar.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Bölüm 23: DÜZEY TASARIMI BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı Nazan Sezen.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Merve Yıldız
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
SEVİYE TASARIMI Yasemin Demiraslan.
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Geleneksel Tasarım Araçları
M. E. B. Hizmet içi eğitim, Tokat,
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Programlı Öğretim.
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Orhan Gazi Karamanoğlu
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
Bölüm 23: Düzey Tasarımı BTO-616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur. Oyunun gameplayi oluşturulduktan sonra bu gameplayin yer alacağı oyun dünyasını yaratacak olan kişi seviye tasarımcısıdır.

Level Design Giriş Seviye tasarımı, oyunun tüm farklı faktörlerinin bir arada işlendiği yerdir. Bir bilmecenin ipuçlarını bir araya getirmek gibidir. Seviyeler oluşturulurken tasarımcı, oyunun engine ve gameplay’inden bağımsız olamaz.

Level Design Giriş Seviye tasarımı genellikle oyunla ilgili problemlerin meydana geldiği yerdir. Oyunun gameplayi yeterince eğlenceli mi? Engine yeterli mi? Seviye tasarımcısının en önemli görevi, oyun tasarımındaki diğer kolları bu problemler hakkında bilgilendirmek ve problemlerin çözümüne katkı sağlamaktır.

Level Design Farklı Oyunlardaki Seviyeler ‘Seviye’ tanımı oyundan oyuna farklılık gösterir. Oyunlarda seviye olarak adlandırılan farklı alanlar vardır. Bu alanlar içeriğe ya da gameplaye bağlı olarak sınırlandırılmıştır.

Level Design Farklı Oyunlardaki Seviyeler Seviyeler arasındaki zorluk ve geçişlerin iyi tasarlandığı oyunlarda, oyuncu bir seviyeyi tamamladığını gördüğünde gameplayin önemli bir bölümünü başardığını bilecek ve kendisini iyi hissedecektir.

Level Design Seviye Sırası Seviyelerin sıralandırılması, oyunun gidişatı için çok önemlidir. Tasarımcının, bu sıralandırmaların oyunun gameplayini nasıl etkileyeceğini bilmesi gerekir.

Level Design Seviye Bileşenleri Seviye tasarımına başlamadan önce; Tasarım ekibi, Oyunun gameplay bileşenlerini ortaya koyması ve gameplayin işlevinin ne olduğunu anlaması gerekir. Seviye tasarımcısı, Ortaya çıkaracağı seviyelerde gameplayi nasıl kullanacağını anlaması gerekir.

Level Design Seviye Bileşenleri Bir seviyenin gameplay bileşenleri; Eylem (Action) Keşfetme (Exploration) Bulmaca Çözme (Puzzle Solving) Hikaye Anlatımı (Storytelling) Estetik (Aesthetics)

Level Design Seviye Bileşenleri Eylem (Action): Çoğu oyun için seviyelerdeki en açık belki de en önemli bileşendir. Seviyenin ne kadar eylem içerdiği, Bu eylemlerin türü, Eylemlerin nasıl gerçekleştiği, Eylemlerin oyuncuya nasıl sunulacağı, seviye tasarımında önemlidir.

Level Design Seviye Bileşenleri Keşfetme (Exploration): Macera oyunlarında önemli bir yer tutar (Tomb Raider, Thief) İyi tasarlandığında ve donanımlandırıldığında oyun için eğlence kaynağı olabilir. Keşfetmeyi oyunun bir parçası haline getirme; Oyunun ortamını farklılaştırma, Oyun seviyesinin gidişatı, Yeni bir ortama giriş yaptığında oyuncunun ne yapması gerektiği ile ilgili değişiklikleri içerir.

Level Design Seviye Bileşenleri Bulmaca Çözme (Puzzle Solving): Bazen bir seviye içinde ilerlemek, sonraki seviye için geçiş yollları bulmaktan daha fazlasını içerir. Büyük bir engeli aşmak için nelerin başarılması gerektiği Bazen de sadece bulmacayı çözmek değil parçaları doğru bir biçimde biraraya getirmek için oyuncuyu manipule etmeyi gerektirebilir. Bu durum oyuncuya bir oyun içinde daha fazla oyun deneyimi yaşatacaktır.

Level Design Seviye Bileşenleri Hikaye Anlatımı (Storytelling): Ortam, hikayenin ana temasının aktarılmasında etkin rol oynar. Bir oyunun ortamını oluşturabilmek için ise seviyeler çok önemlidir. Seviyeyi yaratmadan önce; O seviyede hangi hikayenin aktarılacağı, Ve hikayenin amaçları belirlenmelidir.

Level Design Seviye Bileşenleri Estetik (Aesthetics): Oyunun estetiğinin yaratılması için seviyenin görüntüsü ve kullanılan sesler önemlidir. Oyunun oynanabilirliğini, Seviyenin göze estetik gelmesini, Çabuk değişebilen ve hikayeye uyan bir ortam, Ekrandaki metinler oyuncunun en rahat görebileceği noktalara yerleştirilmelidir. Özel alanlar, gizli bölmeler oyuncuya cazip ve çekici gösterilmelidir.

Level Design Seviye Akışı Farklı oyun tiplerindeki seviyelerin gidişatı değişiklik gösterebilmektedir. Hareket/Keşfetme oyunları (Super Mario 64, Tomb Raider) Seviyelerin işlevleri benzerlik gösterir. Oyuncuların her bir seviyede karşılaşacağı zorluklar önceden tasarlanmıştır. Oyuncu her seviyede aynı gameplay deneyimini yaşar. Seviyelerin gidişatı doğrusaldır.

Level Design Seviye Akışı RPG’de seviye akışı daha az doğrusaldır, oyuncuya sunulan seçenek sayısı artırılmıştır. WarCraft, GTA: Oyun akışı doğrusal değildir. Gameplay daha az tahmin edilebilirdir. Farklı oyuncular seviyeleri tamamen farklı oynayabilirler. Araba yarışları: Başlangıç ve bitiş konumları genellikle aynıdır. Doğrusal bir akış vardır. Modern araba yarışlarında değişiklik göstermektedir (kestirmeler, alternatif yollar) Spor oyunları, Doğrusal olmayan bir akış

Level Design Seviye Akışı Oyunları kabaca iki gruba ayırabiliriz; Doğrusal seviyeli oyunlar (Hareket/Macera, araba yarışları) Doğrusal olmayan, tahmin edilemeyen gameplay deneyimine sahip oyunlar (strateji, spor, çok oyunculu ölüm- maçı oyunları)

Level Design İyi Seviyenin Özellikleri Oyuncu sıkışmamalı Oyuncunun oyunu tamamlayabilmesini sağlayacak alternatif yollar sunulmalı. Alt Amaçlar Esas hedefe ulaşmada yardımcı çok sayıda görevin olması. Bu hem oyuncuyu daha büyük bir görevi tamamlamaya doğru götürür hem de oyunu ne kadar iyi oynadığı konusunda feed-back verir.

Level Design İyi Seviyenin Özellikleri Kritik Yol (Critical Path) Oyuncuya o seviyeyi tamamlaması için gidebileceği yönü gösterir. Fiziksel bir yön (kuzey, güney gibi) ya da bir canlıyı bulma, önemli bir nesneyi getirme gibi görevler olabilir. Oyuncunun her seviyede nasıl ilerleyeceğini kavrayabilmesi önemlidir. Açık bir biçimde oluşturulmuş ‘kritik yol’ oyuncunun kafasının karışmasını önler.

Level Design İyi Seviyenin Özellikleri Aynı yere geri dönmenin sınırlanması (Limited Backtracking) Oyuncunun keşfetmesini sağlayan farklı kollara ayrılmış yollar olabilir fakat bu yolların ana yol ile bağlantısı olmalı ki oyuncu geri dönerken aynı yolu kullanmak durumunda kalmasın. Özellikle keşfetme oyunlarında oyuncunun zaten keşfettiği önemli bir bölümü geri dönmesi iyi bir fikir olmayabilir.

Level Design İyi Seviyenin Özellikleri Hareket alanlarının açıkça belirlenmesi Oyuncunun seviye içerisinde hangi yöne gidebileceğini bilmesi gerekir. Oyuncunun yönlenebileceği ve yönlenemeyeceği tarafların gösterilmesi önemlidir(F16 games- ASSASINS CREED)

Level Design İyi Seviyenin Özellikleri Seçenekler İyi bir seviye, oyuncuya görevleri tamamlaması konusunda farklı seçenekler sunar. Farklı yollar, iyi bir fikir, farklı karakterler olabilir. Oyunun tek düze oynanması oyuncuyu girdiği dünyadan uzaklaştırır.

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Ön Hazırlık Tasarladığınız seviye oyunu çok mu değiştirecek? Oyun eğlenceli olmaktan çıkabilir mi? Oynanmayacak hale gelebilir mi?

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Taslak Hazırlama Gameplay ve hikayeye göz önünde bulundurularak seviyenin ihtiyaçlarının belirlenmesi. Özellikle planlama sırasında oyunun ana temasına ve yaratılacak seviyenin ana temayı ne derece desteklediğine dikkat edilmesi. Tasarımcı, seviyenin hedefi ile ilgili fikir sahibi olduktan sonra bir taslak hazırlayıp diğer takım üyelerine gösterebilir ve bunun üzerinde tartışma yapılabilir.

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Temel Yapı Taslak onaylandıktan sonra yapım aşaması başlar. Bu noktada sadece seviyenin temel çizim planı oluşturulur. Oyuncunun hareket edebileceği alanları, erişebileceği yerler belirlenir.

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Eğlenceli Olana Kadar Yapıyı Düzenleme Seviyeyi iyi ve eğlenceli hale getirene kadar temel yapı adımının tekrarlanması gerekir Bunun için seviyenin tamamına bakılması ve oyuncunun gerçekleştirebileceği hareket alanlarını gözlemlemek gerekir.

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Temel Gameplay Seviye oyuncuların yönlendirilmeleri için uygun hale geldiğinde, gameplay uygulanmaya başlar. Bir seviyenin gameplayi, o seviyede oyuncunun yapmasına izin verilen eylemleri içerir. Bu aşama macera ya da strateji oyunlarında zorken, araba yarışı ya da spor oyunlarında daha kolaydır. Çünkü bunların gameplayi seviyeden seviyeye değişmez. Bu nedenle özel düzenlemeler gerektirmez.

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Estetiği Düzenleme Seviye iyi çalışıyorsa daha güzel görünmesi için yapılması gerekenler ortaya çıkar. Seviyelerdeki gerekli metinleri yerleştirme, Efektleri uygulama, Dekoratif nesneler ekleme. Fakat en önemli şey, seviyenin gameplay hedeflerini gerçekleştirmesi ve iyi çalışmasıdır

Level Design Seviye Oluşturma Süreci Test Etme Test etme, seviye tasarımının önemli bir parçasıdır. Bu sürece sadece projedeki kişilerin değil başka kişilerin de dahil edilmesi faydalı olacaktır.