"İnsanların hayatına, faaliyetine egemen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"İnsanların hayatına, faaliyetine egemen
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Mastarlar.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
DESEN.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Uluslararası Pazarlama Araştırması
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Program Tasarım Modelleri
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Buluş nedir?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Temel Bilgisayar Bilgileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Tezin Olası Bölümleri.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

"İnsanların hayatına, faaliyetine egemen olan kuvvet, yaratma icat yeteneğidir. .“ Atatürk

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 2008-9 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAZİRAN SEMİNER ÇALIŞMALARI SUNU ÇALIŞMASI

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME 7. SINIFLAR YAPIM KUŞAĞI TEKNOLOJİNİN DİLİ Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar.

Probleme Dayalı Öğrenmenin Aşamaları Problemi tanımla. Konu ve kavramları belirle. Çözüm önerilerini geliştir. Uygun çözümü seç. Çözüm önerilerini paylaş, tartış. Çözümünü gerçekleştir.

Teknolojinin Dili Çevremizde üretilen ve kullandığımız ürünlerin tasarım ve üretim sürecinde resmin önemi nedir?

Teknik Resim veya Yapım Resmi nedir? Binaların nasıl tasarlandığını ve inşa edildiğini biliyor musunuz? Otomobillerin nasıl tasarlandığını ve üretildiğini biliyor musunuz? Kıyafetlerinizin nasıl tasarlandığını ve üretildiğini biliyor musunuz? Mobilyalarınızın nasıl tasarlandığını ve üretildiğini biliyor musunuz? Öğrenciler ilgili konularda araştırmaya yönlendirilirler.

Teknik Resim nedir? Teknik Resmin Tanımı : Teknik Resim ; endüstride makine parçalarının yapımı ve montajı için gerekli olan bütün bilgileri taşıyan , bir ölçek dahilinde ve belirli kurallara uygun olarak kağıt üzerine çizilen resimdir veya üretilmesi istenilen bir parçanın, biçimine, boyutlarına, özelliklerine ait tüm bilgileri içeren, belirli kural ve standartlara göre çizilen çizgisel bir resimdir. Güzel sanatların bir kolu olan resim , serbest elle veya belirli şartlar dahilinde , özel resim araç ve gereçler kullanılarak çizilir. Teknik Resim ise kabul edilen çizim kural ve metotlarını bilen ve uygulayabilen kişiler (Teknik Ressamlar) tarafından çizilir. Teknik Resmin Meslek Resmi İle İlgisi ve Endüstrideki Yeri : Endüstri iş kollarında üretilen her çeşit araç, gereç ve makineler , birden fazla parçanın birleştirilmesiyle oluşur.Her parça, üretilmeden önce ilgili bölüm tarafından tasarlanır, projelendirilir, teknik resmi çizilir ve daha sonra imalata geçilir. Parçalar kağıt üzerinde söz yerine çizgi, harf, numara ve sembollerle ifade edilir. İşte bir parçanın çizilen Teknik Resim, ilgili meslek dalının özelliklerini taşıyorsa buna Meslek Resmi denir. Elektrik, Elektronik, Tesviye, Motor gibi meslek dallarının kendi Meslek Resimleri olmasına rağmen ,hepsinin temeli Teknik Resim'e dayanır.Ortak anlaşma ve anlatım aracı olan Teknik ve Meslek Resmi sayesinde dünyanın her yerindeki lisanlarını bilmediğimiz insanlarla kolaylıkla anlaşabiliriz.

Teknik Resim neden gereklidir? Küp, silindir gibi bazı geometrik parçaları yazılı veya sözlü olarak anlatıp yaptırabiliriz. Bu tür parçaların dışında kalan diğer parçaların yazılı veya sözlü olarak anlatılması mümkün olmaz. Fotoğraflar ve perspektif resimler ise yapılması istenilen parça hakkında bize genel bilgi verir; fakat kesin ölçüleri, parçanın görünmeyen kısımları, yüzeylerin işleme kaliteleri hak kında bilgi veremez. Birçok araç-gereç gibi elektrikli ve elektronik aygıtlar da birden fazla parçanın birleştirilmesiyle oluşur. Her parça, üretilmeden önce ilgili bölüm tarafından tasarlanır, projelendirilir, teknik resmi çizilir ve daha sonra üretime geçilir. Parçaların özellikleri kağıt üzerinde çizgi, harf, rakam ve sembollerle ifade edilir. Teknik resmin önemi, üretilmesi istenilen bir parçanın gerekli tüm bilgilerini içermesi ve uluslararası çizgisel bir dil olmasıdır. Dünyanın çeşitli ülkelerinde teknik resim yeniden üretileceğinde o parçanın teknik resminden yararlanılır. Bu nedenle her teknik eleman, teknik resim kurallarını bilmeli ve uygulamalıdır.

Kısaca Teknik Resim, Bir ürünün düşünce sürecinden itibaren oluşmaya başlar, üretim aşamasında yol gösterici işlevi ile devam eder, çalışmanın tamamlanmasından sonra kontrol ve düzeltme sürecinde yararlanılan, gelecekte ise olası herhangi bir hata veya sorun için gerektiğinde başvurulmak amacıyla ürüne iliştirilen bir iletişim dili, teknoloji dilidir.

Örneğin, Bu kıyafetleri tasarlayanlar düşüncelerini, ölçü ve malzeme özelliklerini vb. çizerek imalat atölyesine göndermeseler, bu kıyafetleri anlatılarak nasıl imal ettirebilirlerdi? Sizin bu konuda başka bir öneriniz var mı?

Örneğin, Bu binanın çizimleri, tasarı resimleri önceden hazırlanmasa, binayı inşa edecek çeşitli mühendisler, teknisyenler, işçiler binayı nasıl inşa edebilirlerdi? İnşaatta olası hata, çizimlerde mi yoksa, inşa edildikten sonra mı farkedilse daha doğru olurdu? Sizin başka bir öneriniz var mı?

Örneğin, Bir mutfağa ihtiyacınız olduğunda, yandaki gibi resimleri çizilmiş seçenekleri mi, yoksa anlatılanları herkesin kendisine göre anlayıp yorumladığı açıklamalarla mı almak istediniz?

Örneğin, Sizden imal etmenizi istedikleri bir binayı, resimde görüldüğü gibi, ölçüleri ile birlikte malzeme özellikler verildiğinde daha doğru şekilde imal edeceğinizi belirtmemize gerek var mı?

Örneğin, Elinizdeki bir elektronik cihazınızın bozulduğunu düşünün, teknik çizimin elinizde olmasından dolayı, hangi özellikte devre elemanının elektronik devrede nasıl yer aldığını inceleyerek tamir etmek daha kolay ve doğru değil midir?

Örneğin, Bu çizimlerin, bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak da çizilebildiğini, olası her türlü sorunların yine bilgisayar tasarım ve simülasyon ortamında test edilerek çözümlendiğini, teknolojinin gelişmesine uygun olarak çizim tekniklerinin de geliştiğini bilmemiz, gerektiğinde yararlanmamızın ne kadar doğru olduğunu biliyor muyuz?

Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. Öğrenciler ön tasarımlarını gerçekleştirmeye yönelik yaptıkları araştırma sonuçlarını dikkate alarak tasarımlarının yapım resimlerini çizerler. Çizilen tasarım önerileri listelenen tasarım özelliklerine uygun olur. Çizim üzerinde tasarımın yapımıyla ilgili tüm ayrıntılar yer alır. Birleştirme yerleri, üst yüzey işlemleri, boyutları, rengi, gereci, yöntem ve teknikleri vb. belirtirler.

Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. Öğrenciler ilk düşüncelerine göre tasarımlarının taşıdığı farklılıkları ve neleri değiştirip geliştirdiklerini yapım resminde belirtirler. Çizim üzerinde tasarımın yapımıyla ilgili tüm ayrıntılar yer alır. Birleştirme yerleri, üst yüzey işlemleri, boyutları, rengi, gereci, yöntem ve teknikleri vb. belirtirler. Öğrenciler tasarımlarının çiziminde bilgisayarda çizim amaçlı yazılım programlarından yararlanabilirler.

Yapım resimleri konusunda, her öğrencinin tasarımı ve dolayısıyla çizimi farklılık göstereceğinden, temel bilgi ve yöntemlere göre çizimlerimizi yaparken öğretmenlerimizden yardım alacağız. Bu konudaki çizimlerinizin, bu konunun eğitimini almış teknik ressamların düzeyinde olmasını beklemesek de, yapım resminizi alan bir kişi size soru sormadan tasarımınızı üretebilmesi olarak çizimlerinizi tamamlamalısınız. Örneğin boyutlarını, parçaların birbirleri ilişkilerini ve mesafesini, hangi malzemeden üretileceğini, rengini, kullanılacak hazır parçalarınız varsa neler olduğunu, nasıl ve neresine ekleyeceğinizi, üst yüzeylere uygulanacak zımparalama, boyama vb. teknikleri veya uygulamaları, gerekiyorsa birden fazla görünüş resimleri, ayrıca parçalarının resimlerinin çizilmesi uygulamanızın başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Aşağıda örneklerini verdiğimiz çizimleri incelediğimizde, bu konuda hiçbir eğitim almamış olsanız bile, bu konuda kendiniz daha iyi hissedecek, verdiğimiz ilgilerin nasıl çizimde uygulandığını görecek ve çizimlere başlayacaksınız. Öğretmeninizin açıklamaları ile resimleri inceleyelim.

Açıklamaya çalıştığımız teknik çizimlerin, animasyon yardımıyla daha güzel açıklayan ve anlatan aşağıdaki siteyi incelediğimizde çizimlerinizin ve çizimlerinizin anlamakta güçlük çektiğiniz çeşitli görünüşlerini nasıl ifade edileceğini daha güzel anlamış, Teknik Ressamların, Tasarımcıların, Mühendislik dünyasının kapısını aralamış olacaksınız ... Sitenin Dersler bölümünde yer alan Teknik Resim başlığın seçiyoruz. Teknik Resim bölümünde yine alt başlıklardan istediklerimizi seçerek izlemeye devam ediyoruz. http://www.teknolojikarastirmalar.com/e-egitim/

Taslak tasarım için çizdiğimiz çeşitli taslak önerilerinden tartışarak ve öğretmenin de önerisini dikkate alarak birisini seçiyoruz, yukarıda belirttiğimiz ve daha önce belirlediğimiz tasarım amaç ve özelliklerine göre yapım resmimizi, gerektiğinde öğretmenin de yardımıyla çiziyoruz. Çizimlerimizin amacımızı, düşünce ve tasarımımızı en iyi şekilde yansıtması konusunda kontrol ederiz.

Aşağıdaki soruları kendimize soruyoruz. Bu bilgileri öğrenmeye neden ihtiyacımız vardır? Okulda öğrendiğimiz bilgilerin gerçek hayattaki değeri nedir?

Yararlı olabilecek bazı kaynaklar: http://cc.domaindlx.com/guguz/12.html http://ideas.ceit.metu.edu.tr/ttkb/Mersin_Seminer/sunular/30112006/i%C5%9Fbirlikli.PPT

ESKİŞEHİR MEHMET ALİ YASİN İÖO CEMİL MERCAN ESKİŞEHİR MEHMET ALİ YASİN İÖO HAZİRAN 2009