Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Olgu Yönetimi Standartları
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bilgilendirme Toplantısı
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu ÖZEL GEREKSİNİMLİ OLAN VE OLMAYAN ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİ İLE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN İLİŞKİLERİ   Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi haticebakkaloğlu@gmail.com Ar.Gör. Zafer Ertürk Gazi Üniversitesi Tübitak, SOBAG 1001 projesi, Proje No: 114K649

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 İçerik…. Ebeveyn-öğretmen ilişkisi / ilişkinin niteliği tanımı Etkili ebeveyn-öğretmen ilişkisinin çıktıları Ebeveyn öğretmen ilişkisini etkileyen çocuk, ebeveyn, öğretmen ve okula ilişkin faktörler Okul öncesi dönemde ebeveyn-öğretmen ilişkisi Özel gereksinimli çocuklar ve ebeveyn-öğretmen ilişkisi Çalışmanın yöntemi ve tartışma… 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Alanyazın…….. Çocuklar ev, okul, akran grupları gibi farklı sistemlerin içinde gelişirler ve gelişim sadece çocuğa ilişkin bireysel faktörlere değil, aynı zamanda çocuğun çevresindeki bu sistemlerin birbirleriyle ilişkisine bağlı olarak gerçekleşir (Bronfenbrenner, 1979). Ailenin eğitime katılımı ve ebeveyn-öğretmen arasında kurulan karşılıklı, güvene dayalı ve sürdürülebilir ilişki çocuğun ev ve okul ortamlarındaki deneyimlerini etkiler (Shpancer, 1997). 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Erken yıllarda ebeveyn – profesyonel ilişkisi, çocuğun gelişimini desteklemek, farklı ortamlarda işlevsel olarak kullanabileceği beceriler öğrenmesini sağlamak amacıyla birlikte çalışmak (Turnbull & Turnbull, 2001). İlişkinin niteliği ise, öğretmen ve ebeveynin, birbirleri ve çocuk hakkında güven, karşılıklılık, ait olma, destek, ortak değerler, ortak beklentiler ile ortak inançlarla tanımlanan ev-okul bağının duygusal kalitesi (Vickers & Minke, 1995). 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Etkili ebeveyn-öğretmen ilişkisinin çıktıları Ebeveyn çıktıları Okuldan memnuniyet Eğitime katılım artar. Öğretmen çıktıları Çocuğun gereksinimleri, özellikleri, günlük yaşamı hakkında bilgileri artar Çocuk çıktıları artar Sosyal beceriler Motivasyon Okula uyum Hughes & Oi-man Kwok, 2007; Pirchio, Tritrini, Passiotere, & Taeschner, 2013; Smith & Hubbard, 1998; Graves, Graves, & Shelton, 2007; Serpell & Mashburn, 2011; Elicker, Wen, Kwon, & Sprague, 2013; Mendez, 2010 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Ebeveyn-öğretmen ilişkisini etkileyen faktörler Okul ve öğretmene ilişkin faktörler Öğretmen: Eğitimi, deneyimi, doyumu, ebeveyne yönelik tutumları, liderlik özellikleri Okul: Ebeveyn katılımı politikaları ve uygulamaları, programın özellikleri, felsefesi, elemanların özellikleri Çocuk ve ebeveyne ilişkin faktörler Ebeveyn: iletişim becerileri, kaygıları, okuldan beklentileri, memnuniyetleri, aldıkları destek Çocuk: Yas ve mizaç hariç özellikleri 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Ebeveyn-öğretmen ilişkileri araştırmaları Okul öncesinde birkaç çalışma… Ebeveyn-bakıcı / erken eğitimci ilişkisinin temel boyutları karşılıklı “güven” ve “işbirliği” (Elicker, Noppe, Noppe, Fortner-Wood, 1997) Ebeveyn-öğretmen ilişkisinin boyutları ilişkinin doğası, ilişki stili, etkileşimden memnuniyet ve ilişkinin altında yatan davranış örüntüleri (Penderi ve Petrogiannis, 2014) Gündüz bakım evlerindeki ebeveyn-eğitimci ilişkisini etkileyen faktörler (Pirchio, Tritrini, Passiotere, & Taeschner, 2013) 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Özel gereksinimli çocuklar ve ebeveyn-öğretmen ilişkileri Özellikleri, gereksinimleri farklı Ebeveynler Rol ve sorumlulukları farklı Güçlükleri ve stresleri fazla Diğerlerinin olumsuz tutumları var Öğretmenler Kaynaştırma özel gereksinimli çocuklarla ilgili bilgi beceri az Kaynaştırma uygulamalarında güçlükler var. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Birkaç çalışma…. DDHB tanısı olan anasınıfı-2.sınıf öğrencilerinin ebeveynleri ile öğretmenlerin ilişkileri (Mautone, Marcelle, Tresco, & Power, 2014) Duygusal-davranışsal bozukluğu olan çocuğa sahip ebeveynlerin-öğretmenle ilişkileri, ilişkiyi etkileyen faktörler (Vosler-Hunter, 1989) Otizmli çocukların ebeveynleri ile öğretmenlerinin ilişkisi, vaka çalışması (Todd, Beamer, Goodreau, 2004) 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Türkiye’de okul öncesi dönemde ebeveyn-öğretmen ilişkileri… 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Araştırmalar…. normal gelişen çocuğu olan ebeveynlerin eğitime katılımları (Koçyiğit, 2014) öğretmen ve ebeveynlerin aile-okul işbirliği ve iletişimine ilişkin görüşleri (Çakmak-Güleç & Genç, 2010) Ebeveynlerin okul öncesi öğretmenlerle ilişkilerine ilişkin ölçek geliştirme (Atabey ve Tezel-Şahin, 2011; Gökalp, Barut, & Menteşe, 2010) 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Yasalar….. 573 sayılı kararname (1997) ile özel gereksinimli çocuklar okul öncesi kurumlara yerleştiriliyorlar Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği (2006) ile okul öncesi sınıflardaki özel gereksinimli çocuk sayısı artıyor. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Ülkemizde okul öncesinde özel gereksinimli olan ve olmayan çocuklar için ebeveyn-öğretmen ilişkisinin niteliğinin değerlendirilmesi, bu ilişkinin geliştirilmesi için önlemler alınması açısından önemli. Çalışmanın amacı Özel gereksinimli olan ve olmayan küçük çocukların ebeveynlerinin öğretmenleriyle ilişkisinin niteliğinin değerlendirilmesi, iki grup ebeveynin öğretmenlerle ilişkilerinin farklı olup olmadığı amaçlanmıştır. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 YÖNTEM 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Çocukların Özellikleri 9 (%40.9) dil ve konuşma bozukluğu, 1 (%4.5) işitme engelli, 6 (%27.3) zihinsel yetersizlik,3 (% 13.6) YGB / otizm , 3 (%13.6) ise bedensel yetersizliği Çocukların Özellikleri 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Annelerin özellikleri 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

Öğretmenlerin Özellikleri 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Veri toplama araçları Demografik Özellikler Bilgi Formu Anasınıfı Ebeveyn-Öğretmen İlişki Ölçeği (EÖİÖ, Quality of Parent-Teacher Relationship Scale in the Kindergarten, Penderi, 2012) Öğretmen Formu Ebeveyn Formu 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

EÖİÖ Öğretmen ve Ebeveyn Formları 20 madde İki faktör güven / kabul (ebeveyn-öğretmen ilişkisinin duygusal tonu, yakınlık-uzaklık ile öğretmen ve ebeveynin diğer özellikleri) iletişim/ tepkisellik (ebeveyn-öğretmen ilişkisinin işbirliğinin düzeyi) Öğretmen formunun güven/kabul faktörü:14 madde, iletişim faktöründe ise 6 madde, Ebeveyn formu: 9 madde güven/kabul, 11 madde ise iletişim/tepkisellik faktöründe yer almaktadır 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Puanlama: beşli dereceleme: 1(kesinlikle katılmıyorum) ve 5(kesinlikle katılıyorum), 11 madde ters puanlama Yüksek puanlar: ebeveyn-öğretmen ilişkisi olumlu Cronbach Alpha iki form için .90, güven / kabul faktörü için .86, ebeveyn ve öğretmen ölçeğinin iletişim faktörü için ise sırayla .85 ve .81 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

EÖİÖ- Türkçe Öğretmen Formu Ebeveyn Formu (Sucuoğlu, Bakkaloğlu, & Ertürk, 2015) Öğretmen Formu 4. ve 18. madde (faktör yükleri < 32) 18 madde, 2 faktörlü yapı (açıklanan varyans: %51.54) İletişim ve güven faktörleri: 9 ar madde Madde-toplam r ranj: .42-.75 Alt-üst%27 t ranj:6.24-18.20 (p<.05) Cronbach α: Toplam: .86 güven : .89, iletişim : .81 Ebeveyn Formu 18. Madde (faktör yükü <.32) 19 madde, iki faktörlü yapı (açıklanan varyans: %44.37) İletişim faktörü:10 madde Güven faktörü: 9 madde Madde-toplam r ranj: .23-.67 Alt üst %27 t ranj: 5.96-13.80 (p<.05) Cronbach α: Toplam:.80, İletişim:.80, iletişim: .80 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Bulgular İlişki Ölçeği (Öğretmen Formu) toplam ve faktör puanları çocuğun özel gereksinimli olmasına göre farklılaşmıyor. _______________________________________ Öğretmenin özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların anneleriyle ilişkilerinin kalitesi aynı Alanyazına göre öğretmenler güç çocukların ebeveynleri ile daha az görüşüyorlar (Vosler-Hunter, 1989) 1. Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların ebeveyn- öğretmen ilişkileri arasında fark var mı? 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 İlişki Ölçeği (Anne Formu) İlişki ölçeği ebeveyn formu toplam puanı (U=155, p<.05) ve iletişim faktörü puanları çocuğun özel gereksinimli olmasına göre farklılaşıyor (U=143, p<.05), güven faktörü puanları farklılaşmıyor. ________________________________________ Özel gereksinimli olmayan çocukların annelerinin toplam puanlarının sıra ortalamaları daha fazla. Özel gereksinimli olmayan çocukların annelerinin iletişim puanlarının sıra ortalamaları daha fazla. Özel gereksinimli çocukların annelerinin öğretmenle iletişimlerinin niteliği daha az. Özel gereksinimli olmayan çocukların anneleri ilişkilerini daha olumlu algılıyorlar (Todd, Beamer, Goodreau, 2004; Vosler-Hunter, 1989) 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

2. İlişkiyi etkileyen faktörler neler? Öğretmen formu a) Çocuk yaşı ve cinsiyeti b) Öğretmenin yaşı deneyimi Ebeveynlerle ilişkilerinde etkili değişkenler değil.. Ebeveyn Formu a)Anne yaşı, b)Çocuğun cinsiyeti ve yaşı öğretmenlerle iletişimde etkili değişkenler değil c)Annenin çalışması toplam puan (U=119.50, p<.01) ve iletişim puanı fark var (U=118.50, p<.05) d)Annenin eğitim düzeyi ile iletişim puanı (r=.48) toplam puan (r=34) arasında anlamlı ilişki var (p<.05) 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Ebeveyn formu için anne yaşı etkili değil / Öğretmen formu için öğretmen yaşı güven ve toplam puanda etkili değişken (Penderi&Petrogiannis, 2014). Ebeveyn-öğretmen ilişkisinin kalitesi anne ve öğretmenin özellikleri ile ilişkili değil (Pirchio, Passiatore, Tritrini, & Taeschner, 2013). Annenin çalışması diğer çalışmalarda değişken olarak alınmamış. Daha büyük gruplardan veri toplayarak demografik özelliklerin ebeveyn-öğretmen ilişkisi ile ilişkili olup olmadığının belirlenmesi gerekiyor. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Alanyazında ebeveyn-öğretmen ilişkisi , * Anne babaların ebeveynlik davranışları ile yeterlilik algıları, sınıftaki çocuk sayısı, öğretmenlerin iş doyumu, öğretmenin yeterliliği (Penderi&Petrogiannis, 2014) * Çocuğun öğrenmesi, problem davranışları ile özellikleri, ilk günlerde kuruma ilişkin olumlu algı, ev-okul ilişkisinin sıklığı, kurumun anneleri karar sürecine katması (Pirchio, Passiatore, Tritrini, & Taeschner, 2013) * Bakıcının kurumda çocukla geçirdiği süre ve bebek gruplarının büyüklüğü (Elicker, Noppe, Noppe, & Fortner-Wood, 1997 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Bu projede *çocuk(sosyal beceriler, problem davranışlar, vb.), *ebeveyn (çocuğun gelişimine ilişkin algıları) ve *öğretmenlere (öğretmen-çocuk ilişkisi) ilişkin daha fazla veri toplanıyor. Çalışma tamamlanınca ebeveyn-öğretmen ilişkisine odaklanan daha fazla bilgi elde edebileceğiz. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 3. Ebeveyn-öğretmen ilişki formlarının toplam ve faktör puanları arasında ilişki var mı? Özel gereksinimli çocuk ebeveyn-öğretmen toplam puanları (r=.64) ve iletişim puanları (r=.53) ve güven puanları (r=.58) arasında anlamlı ilişki var (p<.05. Özel gereksinimli olmayan çocuk ebeveyn-öğretmen toplam puanları(r=.32) ve iletişim puanları (r=.44) puanları arasında anlamlı ilişki var (p<.05). _________________________ Öğretmenlerle ebeveynlerin ilişkinin kalitesi ve sıklığına ilişkin görüşleri tutarlı (Pirchio, Passiatore, Tritrini, & Taeschner, 2013) Öğretmen ve ebeveyn formlarından elde edilen puanlar arasında güçlü bir ilişki var. Ebeveynler ilişkiyi ne kadar olumlu algılarlarsa öğretmenlerin ebeveynlerle ilişkilerine ilişkin inançları olumlu yönde artıyor (Penderi&Petrogiannis, 2014). 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015 Türkiye’de…. Okul öncesinde ebeveyn-öğretmen ilişkisi farklı boyutlarda tartışılıyor ve öğretmenlerin ya da ebeveynlerin bakış açısı ilişki, ebeveyn katılımı, etkilşimleri değerlendiriliyor. İlişkiyi öğretmen ve ebeveynlerin bakış açısı ile değerlendirmek önemli… Özellikle özel gereksinimli çocuk ebeveynleri ile öğretmenlerinin ilişkisini belirlemenin ve bu ilişkiyi geliştirmenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2-4 Aralık 2015