Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
İDARİ VESAYET.
MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ
Amaç Bu Kanunun amacı, afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetleri yürütmek üzere, Başbakanlığa bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının.
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
KAYSERİ VALİLİĞİ YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
İDARE HUKUKU YEREL YÖNETİMLER Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
SİVİL SAVUNMA.
SİVİL SAVUNMANIN YURT İÇİ VE DIŞI GÖREVLERİ NELERDİR?
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
AFET YÖNETİMİ VE PLANLAMASI
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
YEREL YÖNETİMLER ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İNSANLAR VE YÖNETİM.
Yerel Yönetim Merkezi Yönetim
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi - İktisat Fakültesi Uzaktan Eğitim Lisans Programı Yrd. Doç. Dr. Yıldırım GÜNGÖR AFET KÜLTÜRÜ DERS.
Yerel Yönetimler ANAYASA’DA YEREL YÖNETİMLER
ZEYNEP TANRIKULU 5-A İL YÖNETİMİ YAŞADIĞIMIZ YERİN YÖNETİMİ: Ülkemiz, devletin kamu hizmetlerini her yere daha rahat götürebilmesi, toplumun ihtiyaçlarını.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
AFETLERLE İLGİLİ OLAYLARIN SAFHALARI
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
HUKUKUN BÖLÜMLERİ 4.Hafta.
Sunum transkripti:

Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü Alper BODUR

Milletimiz davranışlarında ve gayretlerinde sarsılmaz bir bütünlük gösterdiği için başarılı olmuştur.

Yerel Yönetimlerin Geçmişi Tanzimat döneminde ve 1854’ten sonra “Yapay bir yama” (Ruşen KELEŞ) 1924 442 sayılı Köy Kanunu 1930 1580 Sayılı Belediye Kanunu İl Özel İdareleri 1944 Yer Sarsıntılarından Evvel ve Sonra Alınacak Tedbirler Hakkında Kanun Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik 1960 ve 1961 Anayasası 1970’li yıllar 1982 Anayasası http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/BilgiHizmetleri/YerelYonetimler/Pages/YerelYonetimlerAnaSayfa.aspx

Yerel Yönetim (Mahalli İdare) İl, belediye veya köy halkının mahalli müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruluş esasları kanunda belirtilen ve karar organları, yine kanunda gösterilen, seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan kamu tüzel kişileridir. (1982 Anayasasının 127. maddesi)

Yerel Yönetim Merkezi idare, mahalli idareler üzerinde mahalli hizmetlerin idarenin bütünlüğü ilkesine uygun şekilde yürütülmesi, kamu görevlerinde birliğin sağlanması, toplumun yararının korunması ve mahalli ihtiyaçların gereği gibi karşılanması amacıyla, kanunda belirtilen esas ve usuller dairesinde idari vesayet yetkisine sahiptir. (1982 Anayasasının 127. maddesi 5. fıkrası)

Yerel Yönetim Organları İl Özel İdareleri Belediyeler Köy İdareleri

Mahalli İdarelerin Sayısı http://www.mahalli-idareler.gov.tr/Mahalli/Istatistiksel/BELEDIYE_ISTATISTIK.xls

Belediye Sayısı (5747 SAYILI BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SINIRLARI İÇERİSİNDE İLÇE KURULMASI VE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN 22.03.2008) 3193 3216 http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=RadikalYazarYazisi&ArticleID=921897&Yazar=TARHAN%20ERDEM&Date=16.02.2009&CategoryID=99

Belediyeler http://www.mahalli-idareler.gov.tr/Mahalli/Istatistiksel/BELEDIYE_ISTATISTIK.xls

Belediyeler http://www.mahalli-idareler.gov.tr/Mahalli/Istatistiksel/BELEDIYE_ISTATISTIK.xls

Belediyelerin Kamu Yönetimindeki Mevcut Durumu Merkeziyetçilik Bürokratizm Geleneksel merkeziyetçilik Kırtasiyecilik Hizmette ilgisizlik İsraf ve savurganlık Hizmet zamanı ve kalitesi Kamu koordinasyonsuzluğu CAN, Coşkun. Türkiye’de Merkezi Yönetim Ve Yerel Yönetimlerin Yeniden Yapılandırılması.

Belediyelerin Afetlere İlişkin Kamu Yönetimindeki Rolü Mahalli idarelerin afete ilişkin en önemli yetkileri imara ilişkin olanlarıdır. Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri

Belediyelerin Afetlere İlişkin Kamu Yönetimindeki Rolü Afetlere ilişkin acil yardım teşkilatı ve planlama esaslarına dair yönetmelik (8.5.1988)

Belediyelerin Afetlere İlişkin Kamu Yönetimindeki Rolü Devletin tüm güç ve kaynaklarını afetten önce planlayarak, afetin meydana gelmesi halinde Devlet güçlerinin afet bölgesine en hızlı bir şekilde ulaşması ile afetzede vatandaşlara en etkin ilk ve acil yardım yapılmasını sağlamak için acil yardım teşkilatlarının kuruluş ve görevlerini düzenlemektir. Afetlere ilişkin acil yardım teşkilatı ve planlama esaslarına dair yönetmelik

Belediyelerin Afetlere İlişkin Kamu Yönetimindeki Rolü Acil yardım hizmetlerini yürütmek üzere, illerde valinin başkanlığında il kurtarma ve yardım komitesi, ilçelerde kaymakamın başkanlığında ilçe kurtarma ve yardım komitesi kurulur, İl ve ilçe acil yardım planlarının yapılmasından, icrasından ve güncelliğinin korunmasından birinci derecede vali ve kaymakamlar sorumludur. Bakanlıklar ve merkezi kurum ve kuruluşlar ile askeri birlikler bu planların yapılmasına ve icrasına yardımcı olur. Afetlere ilişkin acil yardım teşkilatı ve planlama esaslarına dair yönetmelik

Belediyelerin Afetlere İlişkin Kamu Yönetimindeki Rolü İl Kurtarma ve Yardım Komitesinde Vali veya Vali yardımcısı başkanlığında il yardım komitesinde belediye başkanına da –dolayısıyla belediyelere- yer verilmiştir. Yine komitelere bağlı afet bürolarını kurmak ise Bayındırlık ve İskan Müdürlükleri’ne verilmiş ve bu büroların takviyesinde belediyelerden net olarak bahsedilmemiştir. Afetlere ilişkin acil yardım teşkilatı ve planlama esaslarına dair yönetmelik

Belediyelere Verilen Görevlerden Başlıca Hizmet Grupları Kurtarma ve Yıkıntıları Kaldırma İtfaiye servisi İlk yardım ve Sağlık (Ambulans) Hastane Temel sağlık hizmetleri Ölüleri tespit ve gömme Ön hasar tespit ve geçici iskân Satın alma, kiralama servisi Tarım hizmetleri servisi Elektrik, su ve kanalizasyon Afetlere ilişkin acil yardım teşkilatı ve planlama esaslarına dair yönetmelik

5393 Sayılı Belediye Kanunu Belediye; yangın, sanayi kazaları, deprem ve diğer doğal afetlerden korunmak veya bunların zararlarını azaltmak amacıyla beldenin özelliklerini de dikkate alarak gerekli afet ve acil durum plânlarını yapar, ekip ve donanımı hazırlar. Belediye Kanunu

5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu İl düzeyinde yapılan plânlara uygun olarak, doğal afetlerle ilgili plânlamaları ve diğer hazırlıkları Büyükşehir ölçeğinde yapmak; gerektiğinde diğer afet bölgelerine araç, gereç ve malzeme desteği vermek; itfaiye ve acil yardım hizmetlerini yürütmek; patlayıcı ve yanıcı madde üretim ve depolama yerlerini tespit etmek, konut, işyeri, eğlence yeri, fabrika ve sanayi kuruluşları ile kamu kuruluşlarını yangına ve diğer afetlere karşı alınacak önlemler yönünden denetlemek, bu konuda mevzuatın gerektirdiği izin ve ruhsatları vermek Afet riski taşıyan veya can ve mal güvenliği açısından tehlike oluşturan binaları insandan tahliye etmek ve yıkmak Büyükşehir Belediye Kanunu

5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu Kanunun 69. maddesi İl Özel İdaresinin, yangın, sanayi kazaları, deprem ve diğer doğal afetlerden korunmak veya bunların zararlarını azaltmak amacıyla ilin özelliklerini de dikkate alarak gerekli afet ve acil durum planlarını da yapacağı, ekip ve donanımını hazırlayacağını, acil durum planlarının hazırlanmasında varsa il ölçeğindeki diğer acil durum planlarıyla da koordinasyon sağlanacağını ve ilgili bakanlık, kamu kuruluşları, meslek teşekkülleriyle üniversitelerin ve diğer mahalli idarelerin görüşlerinin alınacağını hüküm alına almıştır.

Yerel Yönetimlerin Yeniden Yapılandırılması Yerel demokrasi Yerel özerklik Toplam katılım Hizmet paylaşımı Toplam kalite yönetimi Müşteri tatmini Denetim Şeffaflık CAN, Coşkun. Türkiye’de Merkezi Yönetim Ve Yerel Yönetimlerin Yeniden Yapılandırılması.

Yapılması Gerekenler Yönetim sisteminden kaynaklanan zaafların yanında kurumsallaşma konusunda mesafe alınamaması, dışsal faktörlere ülkenin çok fazla bağımlı olması, sorun çözme konusunda üst yönetici eksikliği, siyasal belirsizlik ortamının süreklilik göstermesi, ülkeyi krizle yönetilen bir yapıya büründürmüştür.

Yapılması Gerekenler Belediyelerin teknik altyapısıyla insan kaynağının yetersizliği yüzünden yapılan değişikliklerin afet yönetiminde iyileştirmelere yol açması konusunda bir süre daha beklememiz gerektiği gerçeğide göz ardı edilmemelidir.

Yapılması Gerekenler Ulusal savunma gibi, siyaset üstü bir konumda olması gereken ‘Ulusal Afet Yönetimi’ doğrultusunda, çeşitli kamu kuruluşlarına, yerel yönetimlere, sivil toplum örgütlerine, üniversitelere ve diğer eğitim kuruluşlarına önemli görevler düşmekte, yurttaşlar da bireyler olarak çeşitli sorumluluklar taşımalıdırlar.

Milletimiz davranışlarında ve gayretlerinde sarsılmaz bir bütünlük gösterdiği için başarılı olmuştur.

TEŞEKKÜRLER