EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ 2016-2017 ÖĞRETİM YILI “3. SINIF HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 21.06.2017
DERS KOORDİNATÖRÜ Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM DERS ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORUMLUSU Doç. Dr. Şenay ÜNSAL ATAN DERS SEKRETERİ Arş. Gör. Dr. Emine KARAMAN Arş. Gör. Dr. Birgül VURAL DOĞRU Arş. Gör. Dr. Özlem GÜNER
“HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERSİ 1. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı I 2. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı II 3. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı III 4. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı IV 5. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı V 6. MODÜL: Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Uygulaması
“HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERS BİTİRME KRİTERLERİ E.Ü. Hemşirelik Fakültesi Öğretim ve Sınav Yönergesine Göre; Bir mesleki dersin kapsamındaki modüller işlenirken, modülü oluşturan eğitim konularının özelliğine ve ağırlığına orantılı olarak modül bitiminde bir sınav (ödev, yazılı, sözlü, çoktan seçmeli ve/veya yapılandırılmış beceri sınavı) yapılır. Modüllerin bitiminde yapılan bu sınavlar mesleki dersin ara sınavı olarak kabul edilir.
Dersin değerlendirilmesinde, ders içindeki modüllerden alınan modül başarı notlarının ortalamasının %40’ı, yıl sonunda modüllerin ağırlığına orantılı olarak yapılan ders bitirme sınav notunun da %60’ı alınarak ders başarı notu elde edilir. Ders bitirme sınav notu 45 ve ders başarı notu en az 60 olmalıdır.
Ders bitirme kriterlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda YO sınıfında; 2016-2017 öğretim yılında “Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı” dersine Kayıtlı görünen öğrenci sayısı 8’dir. Devamsız öğrenci sayısı 2’tir. Yıl sonu ders bitirme sınavına giren 8 öğrenciden 4 öğrenci (%50) ders başarı notu 60’ın altında olduğu için bütünleme sınavına kalmıştır. 8 öğrenciden 5 öğrenci başarılı olmuş, 3 öğrenci başarısız olmuştur.
Ders bitirme kriterlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda Fakülte sınıfında; 2016-2017 öğretim yılında “Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı” dersine Kayıtlı görünen öğrenci sayısı 465’dir. Devamsız öğrenci sayısı 2’dir. Yıl sonu ders bitirme sınavına giren 463 öğrenciden 56 öğrenci (%9.67) ders başarı notu 60’ın altında olduğu için bütünleme sınavına kalmıştır. 56 öğrenciden 37 öğrenci başarılı olmuş, 19 öğrenci başarısız olmuştur.
Öğrenci Başarı Durumları (Yüksekokul)
Öğrenci Başarı Durumları (Fakülte)
Öğrenci Geri Bildirimleri Modüllere Yönelik Öğrenci Geri Bildirimleri
Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri Konu tamamlama İçerik yeterlilik İçerik anlaşılma
Dersin İşleniş Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri Öğrenciyi motive etme Ders işlenişi Ders süresi
Konuların Sunumuna İlişkin Öğrencilerin Görüşleri Konu vaka ilişkisi Öğrenci katılımına fırsat Öğretim elemanı hazırlığı
Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna İlişkin Öğrenci Görüşleri
Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri Sınav süresi Sınav soru hedefe ulaşma
Laboratuara Yönelik Öğrenci Görüşleri
Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği Lab/Teori Uyumu Malzeme yeterliliği Öğrenci sayısı Fizik uygunluk
Laboratuarın Süresi, Öğretim Elemanı Hazırlığı ve İletişimi Hazırlık Süre
Öğrenciye Fırsat Verme, Beceri Kazandırma ve Geribildirim
Modüllere Yönelik Öğrenci Görüşleri
I. MODÜL Konular çok hızlı işleniyor Bazı öğretim elemanlarının öğrencilere karşı tutumlarında daha dikkatli ve saygı çerçevesinde olunması gerekiyor Ders işlenirken sunumlar öğretim üyeleri tarafından okunmaması anlatılması gerekiyor
II. MODÜL Modülde konu içeriği çok yoğun Modüle ayrılan ders süresi yetersiz Modül revize edilmeli Dersler programdaki gibi yürütülmeli Derslerde değişiklik yapılmamalı Ders notlarında eksiklikler olmamalı
III. MODÜL C sınıfına da profesör hocalar derse girmeli Laboratuvar uygulaması yapılmadığı için bilgiler akılda kalmıyor, laboratuvar uygulamaları eklenmeli Konuların işlenişi çok hızlı Hocalar konuları slayttan okumamalı ek bir şeyler de söylemeli Bilinmeyen konular, terimler derste açıklanmalı
IV. MODÜL Laboratuvar derslerine önem verilmeli, izletilen CD.ler yenilenmeli, materyaller geliştirilmeli Hocalar yeterince hazırlık yapmadan dersi anlatmamalı, slaytlar okunarak ders işlenmemeli Konular çok yoğun, ayrılan süre az-slaytlar yetersiz Sınavlarda sorular hedefe uygun değil Hocalar çok güzel ders anlattı
V. MODÜL Kısa sürede çok fazla konu işlendi Teorik konulara daha fazla zaman ayrılmalı İçeriği anlaşılır bir modüldü Dersler çok aktif geçti Hayattan ve klinikten verilen örnekler yararlı oldu
TEŞEKKÜRLER...