ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar)
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
VERİ ANALİZİ Nicel Veri Analizi Nitel Veri Analizi Betimsel İstatistik
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
İŞLU İstatistik -Ders 2-.
TAM SAYILAR.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖRNEKLEME.
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
İŞLU İstatistik -Ders 1-.
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Mutlak Dağılım Ölçüleri Nispi Dağılım Ölçüleri
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
Metod/Yöntem Bölümü Eleştirisi– Eleştirel Okuma
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Agregalarda Granülometri (Tane Büyüklüğü Dağılımı)
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Teknoloji Fakültesi Mekatronik MTM326 Veri Toplama ve İşleme
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgilendirme Toplantısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Sunum transkripti:

ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II

Veri Toplama Yöntemleri (Veri Kaynakları) VERİ: Değişkenlere karşılık gelen denek ya da gözlem değerlerine de “Veri” denir. Veri Toplama Yöntemleri (Veri Kaynakları) Tutulan eski kayıtlar, yayınlanan raporlar ve yıllıklar Anket veya saha araştırması Deney veya gözlem yaparak veri toplama Önceden çeşitli kurumlar tarafından ya da çeşitli araştırmalar için hazırlanmış veri bankalarından hazır verilerin kullanılması.

VERİ TASNİFİ (DÜZENLENMESİ) Verilerin Basit Seri Şeklinde Düzenlenmesi Aşağıdaki sayılar saat 24 ile 7 arasında bir telefon santraline gelen toplam 911 çağrının 36 günlük dağılımını göstermektedir. 22 76 6 23 54 31 30 27 35 19 71 48 17 30 48 28 105 22 63 41 26 37 35 44 11 41 64 65 52 63 8 34 38 32 43 30

Dağılım Sınırları: Veri kümesinde (Dağılımda) verilerin aldığı en büyük ve en küçük gözlem değerleridir. En büyük değer (Xmax=Maksimum): Veri kümesinin aldığı en büyük değerdir buna dağılımın üst sınırı da denir. Örneğimizde istatistik dersi final sınavından alınan en yüksek not olan 100 değeridir. En küçük değer (Xmin=Minimum): Veri kümesinin aldığı en küçük değerdir buna dağılımın alt sınırı da denir. Örneğimizde istatistik dersi final sınavından alınan en düşük not olan 40 değeridir. Dağılım Genişliği (Aralığı) : Dağılımın en büyük (üst sınır) değeri ile en küçük (alt sınır) değeri arasındaki farktır. Örneğimizde, Dağılım genişliği (DG) = En büyük değer - En küçük değer = 100 - 40 = 60

Frekans: Değişkene ait aynı değere sahip bir verinin kaç kez tekrarlandığını gösterir. Değişkene ait verinin frekansı (sıklığı) fi ile gösterilir.

Verilerin Gruplanmış (Sınıflanmış) Seri Şeklinde Düzenlenmesi Bir değişkene ait çok sayıda ve birbirinden farklı veri mevcut ise bu verileri tasnif edilmiş seri (küme) şeklinde düzenlemek zordur. Bu gibi durumlarda değişkenlerin birbirine yakın değere sahip verileri bir arada toplanarak gruplanmış seri olarak sunulabilir.

Sınıf: Eşit ya da birbirine yakın değere sahip verilerin (gözlemlerin, deneklerin) bir arada gösterilerek oluşturulan her bir gruba sınıf denir. Sınıf sayısı, k ile ifade edilir. Sınıfın Alt Sınırı (AS): Bir sınıfta yer alan en küçük değerdir. Örneğimizde AA (birinci) grubun alt sınırı 90 ve BA (ikinci) grubun alt sınırı 85 vb. gibidir. Sınıfın Üst Sınırı (ÜS): Bir sınıfta yer alan en büyük değerdir. Örneğimizde AA (birinci) grubun üst sınırı 100 ve BA (ikinci) grubun üst sınırı 89 vb. gibidir.

Sınıf Aralığı: Ard arda gelen iki sınıfın üst sınır (en büyük değer) ile alt sınır (en küçük değer) arasındaki farktır. Sınıf aralığı, ss ile ifade edilir. Örneğimizde AA (birinci) grubun sınıf aralığı 11 ve BA (ikinci) grubun sınıf aralığı 5 vb. gibidir Sınıf Sıklığı (Sınıf Frekansı): Bir sınıfta yer alan gözlem ya da denek sayısıdır. Örneğimizde AA (birinci) grubun sınıf sıklığı 50 ve BA (ikinci) grubun sınıf sıklığı 60 vb. gibidir. Kümülatif Sıklık (Frekans): Sınıf sıklıklarının üst üste eklenmesi ile oluşan sıklıklara denir.

Sınıf Orta Değeri (mi): Bir sınıfın alt ve üst sınır değerlerinin ortalaması o sınıfın orta değerini verir. Nisbi Frekans: Bir sınıfın frekansının toplam verı sayısına bölünmesi ile elde edilir. Kümülatif Nisbi Sıklık (Frekans): Sınıf nisbi sıklıklarının üst üste eklenmesi ile oluşan sıklıklara denir.

Seriler Sayısal veriler yıl, ay, hafta vb. gibi zamana bağlı olarak sıralanmışsa zaman serisi oluşturulmuş olur. Zaman serileri araştırılan konunun özelliğine göre artan, azalan ya da dalgalı zaman serisi olabilir

Veriler toplandıkları ülke, bölge, şehir, ilçe vb Veriler toplandıkları ülke, bölge, şehir, ilçe vb. gibi bir mekâna göre düzenlenip sıralanmışsa mekânsal seriler oluşturulmuş olur.

Grafiksel Sunumlar Grafikler toplanan verilerin tasnif ve gruplama işleminden geçirildikten sonra rakamlar yerine kolayca görsel olarak algılanabilecek şekiller yardımıyla sunulmasıdır. Daire Grafikleri Yardımıyla Verilerin Sunumu Sütun (Çubuk) Grafikleri Yardımıyla Verilerin Sunumu Zaman Serisi Grafikleri Yardımıyla Verilerin Sunumu (Kartezyen Grafikler) Histogram Yardımıyla Verilerin Sunumu (Gruplanmış Verilerin Grafikleri) Frekans Poligonu Yardımıyla Verilerin Sunumu

Daire Grafiği

Sütun (Çubuk) Grafikleri

Zaman Serisi Grafikleri Yardımıyla Verilerin Sunumu (Kartezyen Grafikler)

Histogram

Poligon