Hülya Aybek*, Nural Cevahir**

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Advertisements

Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Kurul adına Prof. Dr. Akıle Sarıoğlu-Büke
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
TANILAMA.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
AKTS Hesaplaması.
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
7th International Congress of Research in Education
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Figüre 1. Anket ve sonuçları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Sunum transkripti:

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ   Hülya Aybek*, Nural Cevahir** *PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TIBBİ BİYOKİMYA AD ** PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TIBBİ MİKROBİYOLOJİ AD   Giriş ve Amaç Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkinliğinin belirlenmesi açısından önemlidir. Öğrenci başarısının belirlenmesi son yıllarda değişim gösteren süreçlerden biri olmuştur ve süreç değerlendirmeye doğru kaymaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin etkinliğini artırmaya yönelik geri bildirim sağlamak önemlidir. Tıp eğitimi program değerlendirme çalışmaları kapsamında fakültemizin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini araştırmak amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem Çalışma grubu: Fakültemiz Dönem 1, 2, 3, 4 ve 5. Sınıf öğrencileri ile öğretim üyelerine fakültemizde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemlerini değerlendirmelerini sağlayabilecek anket uygulanmıştır. Kullandığımız değerlendirme yöntemleri ve sınavlarla ilgili yapmış olduğumuz ankete 655 öğrenci katılmıştır. Sınavların değerlendirmesi konusunda öğrencilere yapılan anket sonuçlarından edinilen veriler değerlendirildiğinde kuramsal sınavlar, PDÖ süreci, mesleksel beceriler, laboratuvar uygulama sınavları, yapılandırılmış sözlü sınavları öğrencilerin çoğunluğu tarafından iyi ve çok iyi olarak değerlendirildiği görülmüştür. Sosyal sınav, kliniğe girişler, task içi değerlendirmeler, propödetik değerlendirmeleri öğrencilerin büyük çoğunluğu tarafından orta, iyi, çok iyi olarak değerlendirilirken önemli bir kısmı tarafından ise çok kötü ve kötü olarak değerlendirilmiştir. Öğrenciler sınav salonlarının ve süresinin uygunluğu ve gözetmen sayısının yeterliliği için büyük çoğunluğu çok iyi ve iyi olarak değerlendirmede bulunmuşlardır. Kullandığımız değerlendirme yöntemleri ve sınavlarla ilgili öğretim üyelerine yapmış olduğumuz ankete 137 öğretim üyesi katılmıştır. Yapılan anket sonucunda kuramsal sınavlar, PDÖ süreci, mesleksel beceriler, laboratuvar uygulama sınavları, yapılandırılmış sözlü sınavlar, sosyal sınav, kliniğe girişler, task içi değerlendirmeler, propödetik değerlendirmeleri ile ilgili öğretim üyelerin büyük çoğunluğu çok iyi ve iyi olarak değerlendirme yapmıştır. Ayrıca öğretim üyeleri sınav salonlarının ve süresinin uygunluğu ve gözetmen sayısının yeterliliği için büyük çoğunlukla çok iyi ve iyi olarak değerlendirmede bulunmuşlardır. Sonuç Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde çeşitli aşamalarda yaptığımız değerlendirmelerin objektif olarak yapıldığı öğrencilerin ve öğretim üyelerinin büyük çoğunluğu tarafından bildirilmiştir.