Fazilet Hazal Burmabıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Esen EYRİBAŞ – Oktay AYDIN
Powerpoint Sunum İlkeleri
Powerpoint Sunum İlkeleri
YAZICILAR Aleyna DİNÇ Hüsniye HERGÜN
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı KATILIMCILARA YÖNELİK MATERYALLER.
PROJE UYGULAMA SÜRECİ GÖRÜNÜRLÜK EĞİTİMİ
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
PowerPoint Slayt Hazırlama
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
Tanıtım Olanakları 0 5 – 0 8 ARALIK Growtech Eurasia Fuarı'nda yer alan katılımcı firmaların ürün, hizmet ve adres bilgilerinin yer aldığı fuar.
Tanıtım Etkinlikleri. Promosyon malzemesi dağıtımı Yer: kayıt masası Kapasite: maks. 5 firma Ücret: 5,000 Euro* / adet Üretim maliyeti dahil değildir.
E TİCARETİN REKLAM BOYUTU
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
HAFTA I.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
Microsoft Office Access
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
BENİ ANNEM YAVRULADI TÜR “Beni Annem Yavruladı” basılı (matbu) bir kitaptır. 2.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Web Tasarımı ve Adobe Muse
İSG, Yangın, Çevre ve Risk Yönetimi Periyodik Sektörel Dergi Ocak 2008 ilk sayısı çıktı.
Görsel İletİşİm TasarImI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
BİLİNÇLİ TOPLUMBİLİNÇLİ TÜKETİCİ. TOPLUM BİLİNCİ NASIL OLUŞUR Gerçek İhtiyacın ne olduğu; Birden Fazla Olanların Sıralaması; İhtiyaçların Önem Derecesi;
Çalışma Yaprağı.
BİZ KİMİZ ? Önce Uçuş Emniyeti ve Güvenlik bilinci ile Havadan Görüntüleme, Havadan Tanıtım ve Reklam vb. hizmetlerini.
GÖRSEL TASARIM.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Fazilet Hazal Burmabıyık
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
İLAN NEDİR?.
Araştırma Özetinin Konu Başlığı
Fakülte Adı (Örneğin: Mühendislik Mimarlık Fakültesi)
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
KURUMSAL KİMLİK.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
MATBAACILIK ve BASKI SÜREÇLERİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
RENK AYRIMI.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Kitap Kapağı Resimleme
TAKVİM TASARIMI?.
AFİŞ.
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
BİTİRME PROJESİ BAŞIĞI Danışman: Unvan Ad SOYAD
Proje Adı Başkent Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Sunum transkripti:

Fazilet Hazal Burmabıyık Broşür Tasarımı Fazilet Hazal Burmabıyık

Broşür Nedir? Broşür; bir şirket ya da kurumu tanıtmak amaçlı hazırlanan, açıklayıcı kısa metinlerin olduğu, tanıtımı yapılacak olan şirket ya da kurum Ya da ürün ile ilgili fotoğrafların bulunduğu, dikkat çekici ve akılda kalıcı unsurlara sahip tanıtıcı bir materyaldir.

Broşür Nedir? Bir firmayı, ürünü veya hizmetin tanıtımını, reklamını yapmak için hazırlanır. Hazırlanan broşürler, hedef kitleye dağıtılır.

Broşür Diğer tanıtım araçlarına göre dağıtımı kolay olduğu için daha çabuk istenilen kitleye ulaştırılabilir. Gazeteler aracılığıyla posta kutularına bırakılarak ya da elden dağıtımı yapılabilir. Kendimizden yola çıkarsak, gün içerisinde elimize geçen broşürlerden en çok aklımızda kalanlar iyi tasarıma ve kaliteli kağıda basılmış olanlardır.

Broşür Nedir? İhtiyaca göre farklı boyutlarda tasarlanabilir ama Genelde A4 ya da A5 boyutlarında hazırlanır.

Broşür Önemli olan az sayfayla çok şey anlatmaktır. İyi hazırlanmış, ihtiyaca uygun broşürler iyi bir reklamdır ve ticari kazanç sağlar. Kullanılacak renk bile müşteri açısından önemlidir. Örneğin; bir fast-food zincirine hazırlanacak broşürde mavi renk kullanılırsa insanlar üzerinde ters etki yaratır. Çünkü mavi renk yemek yemeği değil doygunluk hissi verir.

Baskının Önemi Basılacak kağıtlar 40 gr’dan 320 grama kadar farklı yapılara sahiptir.

Kağıt Çeşitleri Kağıtları ayırt eden özellikler sadece gramajları değil, dokuları, cinsleri mürekkebe olan duyarlılıkları da tasarımı etkiler. Bu nedenle tasarlarken sadece grafik değil kağıdın yapısı mürekkebi gramajına kadar incelenmesi gerekir. İşin tasarım kısmı ne kadar önemliyse baskı tekniği de o kadar önemlidir.

Broşür’de santimler.. Tasarımında santimlerle çalışılabilir. Çünkü bir santim bile yanlış tasarlansa broşür katlanamayacağı için tüm baskı çöpe gider.

Broşür Çeşitleri Broşürler genelde katlanabilir kitapçıklardan oluşur. Yani A4 boyutunda hazırlandıktan sonra tek kıvrımlı veya iki kıvrımlı olarak yapılandırılabilir. Basımı A4’e ya da A5’e olur, daha sonra katlama işlemi gerçekleştirilir.

İyi Bir Araştırma / Analiz Tasarım sürecinde firmanın veya ürünün bilgilerini edinmeniz gerekir. Kurumun logosu, amblemi, firmanın kurumsal fontları, kurumsal renkleri gibi kurumsal bilgileri öğrendikten sonra tasarım işlemine geçmelisiniz. Bu bilgileri edinmeden tasarım işlemine geçersek, yaptığımız iş kurumla alakası olmayan bir şey olacaktır.

En çok kullanılan broşür ölçüleri Günümüzde broşürler tanıtım ve reklam amaçlı olarak kullanıldığı için el ilanı şeklinde tasarıma sahip olanlar daha fazla tercih edilir. (Hedef kitleye ulaşımı kolay) En sık kullanılan broşür kağıdı ölçüleri A5 (15 x 21 cm) ve A4 (29,7 x 21 cm) ölçüleridir. Ayrıca bu ölçüler seri baskıya da verilebildiği için daha ekonomik olarak basılma imkanına sahiptir.

Araştırma Firma bilgileri(adres telefon, kuruma ait amblem logo kullanımı) (Tüm bunların yüksek Çözünürlük hali.)

Etkili Broşür Tasarımı…. Müşterinin ne istediği Neyi vurgulamak istediği

Etkili Broşür Tasarımı…. İmla kurallarına dikkat (baskıdan sonra çok geç) Renk(dikkat çekici ve firma/ürün ile uyumlu)- Mc Donald’s

Etkili Broşür Tasarımı…. Yazı karakterleri/puntosu (Tırnaklı, Tırnaksız)

Görsellik (son derece önemlidir Görsellik (son derece önemlidir. Özellikle kapak kısmında etkili bir görselin kullanılmış olması son derece önemlidir.Varsa kullanılan fotoğrafların çözünürlüğü)

Kapak

Etkili Broşür Tasarımı…. Baskıya hazırlık/ kağıt gramı/ kalitesi (40 gr- 320 gr. Matbaacı ile iyi bir iletişim)

Broşürde Kağıt Seçiminin Önemi Yapılacak olan broşürün eğer katlama sayısı çok olacak ise gramajı düşük olmasına ve çok kalın olmayan bir kağıt seçimi yapılmalıdır. Aksi takdirde katlama yerlerinde kabarmalar olacağından dolayı özellikle broşürün iç kısmına zarar verecektir.

A5 boyutu A5 boyutunda hazırlanan broşürler genellikle tek sayfa olur yani kırımı yoktur. A4 210 x 297 A5 148 x 210 mm Bu tek sayfanın bir tarafı tanıtım içeren diğer tarafı afiş şeklinde de tasarlanır. Broşürler hazırlanırken öncelikle elimize bir kağıt alıp manuel olarak katlayıp gözlemlemek daha net fikirler ortaya koyulmasına yardımcı olabilir.

Etkili Broşür Tasarımı…. Sonuç Olarak; Tüm bu özellikler broşürün amacına doğru bir şekilde ulaşabilmesi için seçimlerinin doğru yapılması gerekir. İyi bir şekilde tasarlanan bir broşür amacına hizmet ederek firmalara ticari kazanç olarak geri dönüş yapar…..