OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ŞARKİKARAAĞAÇ KAYMAKAMLIĞI
FUTSALIN PRENSİPLERİ.
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
VOLEYBOL Kuralları.
FUTBOL VE KURALLARI.
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Şişme Oyun Parkları.
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
MAÇ PROTOKOLÜ.
ÇOCUK VE SPOR SPORUN TANIMI VE ÖNEMİ SPOR DALLARI
Arapsaçı Kaç kişiyle oynanır: Üç ve ya daha fazla kişiyle oynanır.
OYUNLAR.
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
Kısa Mesafede Süratli Taşıma Teknikleri
Hentbol Oyun Kuralları
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
“ FUTSAL OYUN KURALLARI.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ
HEPİMİZ OYNUYORUZ.
HAYDİ GELİN ÇOCUK OLALIM
Sınıf bazında seçilen oyunlar
ŞANLIURFA SPOR LİSESİ.
KURAL 1- OYUN ALANI Saha Zemini: Oyunlar; parke, kauçuk vb. voleybol oynanabilen zeminlerde oynanır. Sahanın rengi değişiklik gösterebilmekle birlikte.
HENTBOL.
Masa Tenisi.
ONDALIK KESİRLERİ KULLANAN SPOR DALLARI
SPOR DALLLARINDA KULLANILAN ONDALIK KES İ RLER VE BU DALLARIN TANIMI.
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
TOPAÇ OYUNU. OYUN ALANI 2M ÇAPINDA YAN YANA İKİ DAİRE.
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
Sporlar Voleybol Futbol Basketbol Tenis. Spor İle İlgili Bilgi Öğrenmek İçin Evet’e Basın Çıkmak İçin HAYIR’A BASIN.
Başlangıç noktasının denge tahtasına olan mesafesi18 m 1. İSTASYON SPRINT BAŞLANGıÇ.
Beden Eğitimi Öğretmeni
İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
MASA TENİSİ OYUN KURALLARINI ÖĞRENELİM
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Beden Eğitimi Performans Ödevi İsimler Umut Güney Mert Ateş Ünal Aytar Yiğit Zaptiye Öğretmen Adı=Mustafa Güçlü Konu Atletizm.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
 7 kule, dalya gibi oyunlarla aynı özellikleri tombik oyunu en az 6 kişiyle 2 grup halinde oynanan bir oyundur. Oyun 5 – 8 adet yassı taş ve 1 adet top.
Hentbol’ da Temel Teknikler
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Volleyboll Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? İbrahim koca 28 İbni sina okulu.
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
Spor hareketleri dönemi
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
Kural – 1 Oyun Alanı.
Kural - 13 Serbest Vuruşlar.
Basketbol Eyüp Yurtbay rekreasyon
ATLETİZM.
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
PARMAK PAS Voleybolda topun istenilen noktaya ellerin ve kolların yardımı ile parmakların ve tüm vücudun harekete katılımı sağlanarak yapılan bir vuruş.
Sunum transkripti:

OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI 2016-2017 Güçlü Geleceğimiz İçin EKİM 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi

o o o o

İlkokul Fiziksel Etkinlikler, Milli Eğitim Bakanlığının Beden Eğitimi öğretim programı esas alınarak düzenlenmiş olup İlkokul 1,2 ve 3.sınıflarda haftada 5 ders , 4. sınıflarda 2 ders saati ayrılmış olan ” Oyun ve Fiziksel Etkinlikler” dersine uygun olarak hazırlanmıştır EKİM 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi

FİZİKSEL ETKİNLİKLER DERSİNİN AMACI; Öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler yolu ile yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketler, aktif ve sağlıklı yaşam becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte bunlarla ilişkili yaşam becerilerini geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarıdır.  

Fiziksel Etkinlikler; Temel spor eğitimi çerçevesinde yarışma niteliği olmayan Tüm öğrencilerin katılımını hedefleyen Çok yönlü oyunsal etkinlikler şeklinde Her öğrencinin büyük keyif alarak oynayabileceği Takım halinde ve işbirliğine dayalı Her yaş düzeyindeki öğrencinin rahatlıkla oynayabileceği Festival ortamında düzenlenecek etkinliklerdir. EKİM 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi

FİZİKSEL ETKİNLİKLER İLE; Öğrencilerin okulu sevmeleri, Yaşları gereği oyun oynama ihtiyaçlarının karşılanması, Okulda arkadaşlık ilişkilerini geliştirmeleri ve sosyalleşmeleri, Fiziksel gelişimlerinin desteklenmesi, Engelli öğrencilerin oyun ve etkinliklere katılımı, Sağlıklı olma konusunda bilinçlenmeleri amacıyla öğrencilerin her gün bir saat aktiviteye katılmaları, Takım ruhu kazanmaları, Düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır

OYUNLAR İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü EKİM 2016 Okul Sporları İl Tertip Komitesi

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur . ( 6 Kız, 6 Erkek) Atış Yapılacak uzaklık en az 1. sınıflarda 3 metre 2. sınıflarda 4m, 3 ve 4. sınıflarda 5 metre olmalıdır. Her oyuncu iki atış yapacak, devrilen labutlar düzeltilmeden ikinci atış yapılacak olup total kullanılacaktır. Toplam puan takım puanında kullanılacaktır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6 Kız, 6 Erkek) Oyunun başlangıç ve bitiş mesafesi 1. sınıflarda 15 metre 2. sınıflarda 17m, 3 ve 4. sınıflarda 20 metre olmalıdır. Her oyuncu bir çembere yerleştirilir. En arkada bulunan 13. çember elden ele verilerek en öndeki oyuncuya ulaştırılır. En öndeki oyuncu çemberi yere koyar ve boş çembere atlayarak herkesin bir öndeki çembere atlamasını sağlar. Çember birbirine değecek şekilde Oyun bitiş çizgisine kadar bu şekilde devam edilir. Kural sadece bununla sınırlı olup çembere geçilmeden çember boşaltılmayacak ve ele alınmayacaktır. Oyuncuların çember içerisindeki yönlerinin bir önemi yoktur. Toplam En kısa zaman takım puanı olarak kullanılacaktır. Çember ( 1 takım için 13 Adet Çember kullanılacaktır. Metre , Antrenman Kapağı (Şapka, Honi) Tebeşir İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6 Kız, 6 Erkek) Oyunun başlangıç ve bitiş mesafesi için halat yada İp ile bir hat oluşturulur. Birinci oyuncu başlangıç çizgisinden ileri doğru çift ayak atlar. Atladığı yerden topuk hizası yada elini geri koyarsa geri koyulan yerden ikinci oyuncu çift ayak atlamaya devam eder. Son oyuncuya kadar atlayışlar yapılır. Toplam atlama mesafesi ölçülerek takım hanesine işlenir. Bu oyun 1 defa tekrarlanır. (ilçeler isterse ikinci bir değerlendirme yapabilir.) Tüm oyuncuların toplam mesafesi totalde takım puanı olarak kullanılacaktır. (Bireysel ölçüm değil, takım ölçümü yapılacaktır. Takımın toplam mesafesi ölçülecektir.) İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6Kız, 6 Erkek) Büyük bir daire oluşturulur. Takımların ilk oyuncuları yarışmaya başlar. Her oyuncu sırasıyla dairenin etrafında (her oyuncu bir tur olmak koşuluyla) koşmaya başlar. Bütün oyuncular çıkışlarda arkadaşının eline vurarak diğerinin çıkışını başlatır ve takım koşuyu tamamlayınca süre toplamda kullanılmak üzere hesaplanır. Dairenin etrafı 1 ve 2. sınıflarda 18,30 m (futbol sahasının orta yuvarlağı), 3 ve 4. sınıflarda 21 m (futbol sahasının orta yuvarlağına Hazır olan çizgiye 135cm dışına eklenerek Yarıçapı 10,50 çapı 21 m ) olamsına özen gösterilmelidir. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6Kız, 6Erkek) Belirli bir mesafenin etrafından dönülerek sıradaki arkadaşının eline dokunur, sıradaki oyuncu koşmaya başlar bütün oyuncular koşmayı bitirinca süre toplam da takım puanı olarak hesaplanır. 1 ve 2. sınıflarda 15m, 3 ve 4. sınıflarda 20m mesafe olmalıdır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6 Kız, 6 Erkek) Atış yapılacak mesafe 1. sınıflarda 3m, 2. sınıflarda 4m, 3 ve 4. sınıflarda 5m mesafe olmalıdır. Oyuncular ellerindeki fasulye torbalarını geometrik şekillerin içerisine atışlarını yaparlar. Her oyuncu iki atış yapar. Oyuncuların vurduğu hedefteki puanların toplamı alınır. Toplam atış puanı total olarak hesaplanır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Takımlar 12’şer oyuncudan oluşur. (6 Kız, 6 Erkek) Düz bir duvara yada tel örgüye 3m eninde 2 metre boyunda bir dikdörtgen içerisinde şekildeki gibi puan aralıkları çizilir. Çizgiler dahil değildir. Yeni bir atış yaptırılır çizgiye değerse. Atış uzaklığı büyük saha tenis topu ile 1. sınıflarda 3m, 2. sınıflarda 4m, 3ve 4. sınıflarda 5m olacak şekilde atış alanı hazırlanır. Her oyuncu iki atış yapar. Oyuncuların vurduğu hedefteki puanların toplamı alınır. Toplam atış puanı total olarak hesaplanır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

Okul Sporları İl Tertip Komitesi SIRT SIRTA TOP TAŞIMA Takımlar 12 kişiden oluşur ( 6Kız 6 erkek asil, 4 kız 4 erkek yedek). İkişerli grup oluştururlar. Grupların hepsi karşılıklı etkinlik alanında sıralanır. Aralarında birinci başlayacak grup sırt sırta kollarını kenetleyip topu sırtlarının ortasına yerleştirirler. Diğer gruplar karşılıklı etkinlik sınırlarında bekler . İlk grup topu kurulacak slalom veya honilerin arasından geçerek karşı gruba bitiş noktasında teslim eder. İkinci grup topu aynı şekilde karşı başlangıç noktasına taşır, 3. Gruba teslim ederek 4. Gruba kadar yine salalomlar (honiler) arasından geçerek son gruba teslim eder. Son grup başlangıç noktasına getirdiği anda kronometre bitiş çizgisinde durdurulur. 1. Sınıflar da 4 slalom çubuğu (honi) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 6 metrelik alanda 2. Sınıflar da 6 slalom çubuğu (honi) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 8 metrelik alanda 3. Sınıflar da 8 slalom çubuğu (honi) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 10 metrelik alanda 4. Sınıflar da 10 slalom çubuğu (honi) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 12 metrelik alanda puanlama en kısa zaman takım puanı olarak hesaplanır. Öğrencilerin geri geri yada yan yana yürümeleri sağlanabilir. Düşmemeleri için yan yürüyüşte kullanılabilir. Başlangıç ve bitiş noktalarının aralarında kimsenin olmamasına özen gösterilir. 1. 1 Adet Voleybol Topu 2. 5 Adet Slalom çubukları ( Honi de olabilir.) 3. Kronometre İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi EKİM 2016

UZAĞA TOP FIRLATMA OYUNU Takımlar 12 kişiden oluşur ( 6 Kız 6 erkek asil, 4 kız 4 erkek yedek). Etkinlik alanı belirlenir. Öğrencilerin birinin elinde top, dizlerinin üzerinde ayaklarına oturur pozisyondan da atabilir, dizleri yere değecek vaziyette dik duruşta da topu baş üstü pozisyondan ileri fırlatabilir (taç atışı). 1. OYUNCUNUN ATTIĞI YERDEN 2. Oyuncu topu alıp 3. Oyuncu 4. Oyuncu ….8. oyuncu toplam alan kaç metre ise takım puanı olarak total metre alınır ve hesaplanır. Atış alanı içerisinde kimsenin olmaması sağlanır. 1. 1 Adet Basketbol topu 2. Antrenman Kapakları Yeterli sayıda 3.Düdük Şubat 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi

Okul Sporları İl Tertip Komitesi TOP YUVARLAMA OYUNU Takımlar 12 kişiden oluşur ( 6 Kız 6 erkek). Etkinlik alanı belirlenir. Öğrenciler bacaklarını açarak art arada dizilir. En öndeki oyuncu topu arkadaşlarının bacaklarının arasından atarak en arkadaki oyuncuya ulaştırır. En arkada topu alan öğrenci koşarak en öne gelerek topu arkadaşlarının bacakları arasından atar. Bu şekilde yer değiştirme işlemi ilk oyuncu en öne gelinceye kadar devam eder . İlk oyuncu en öne geldiğinde süre durdurularak takım puanı hesaplanır. Atış alanı içerisinde kimsenin olmaması sağlanır. Öğrenciler topu sektirmeden yuvarlamaları istenir. 1. 1 Adet Basketbol topu 2. Antrenman Kapakları Yeterli sayıda 3.Düdük EKİM 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi

6 7 7 5 5 6 6 6 10 10 4 4 219 1 9 2 9 1 8 8 3 3 Masa 1.3. sınıflar Masa 2.4. sınıflar

İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü-Okul Sporları Birimi YAVUZ GÜLER İL TERTİP KOMİTESİ FİZİKSEL ETKİNLİKLER İSTANBUL 2. BÖLGE KOORDİNATÖRÜ yavuzguler24@hotmail.com 0530 345 46 09 Dinlediğiniz için teşekkürler Ekim 2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü-Okul Sporları Birimi