KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
HAREM ÖMER SEYFETTİN KİTABIN YAZARI: Ömer Seyfettin
SPOR YAP SAĞLIKLI YAŞA! A1 Lila Sınıf.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
İlk Öyküm.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 5 Ekim 2009 Pazartesi Aşağıdaki şemalarda kaç onluk var? Onluk sayısını altlarına yazalım. Örnekteki gibi.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
METİN TAMAMLAMA.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
DONANIM YAZILIM KAVRAMI
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Kaynak Bilgisi Çizer belirtilmemiş Çeviren bilgisi yok Gönül Yayıncılık Yayın tarihi belirtilmiş.
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
RESİMLİ DÜNYA MASALLARI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 28 Aralık 2009 Pazartesi Sevgili kuzucuklarım,
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Etkinlikler ve Örnek Formlar
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Çalışma Yaprağı.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
My Colorful World.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
Mutluköy İlköğretim Okulu
AVATAR OLUŞTURMA.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
COM’DANWWW.CİHANSİMSEK. COM’DAN ALINTI YAPILMIŞTIR. 2.Ünite HİKAYE KONU ANLATIM SLAYTI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
Başlık Düzeni Alt Başlık.
HAYAT BİLGİSİ Metin KELEŞ Zeki Sabah İlkokulu. KİTAPLAR Neler öğrendim neler, Karalar, denizler, ülkeler. Neler öğrendim neler, Hayvanlar, ağaçlar, bitkiler.
Sunum transkripti:

KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR

NEDEN KÜÇÜK ELLER ÖYKÜ YAZSIN İSTEDİK? İleriki sınıflara öğrenciler Türkçe dilbilgisi konusunda donanımlı bir şekilde giderken, yazılı anlatım becerisi yönünden zayıf kaldıklarını üst sınıf Türkçe öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonucunda belirledik.

Küçük yaşlarda bu becerinin daha kolay kazandırılabileceğine karar verdik. Alınan bu karar doğrultusunda sanat çalışmalarıyla yazı çalışmalarını birleştirip yeni bir proje oluşturduk. Bu projeyi bir plan dahilinde uygulamaya başladık.

Her öğrenci bir adet çizgili büyük boy spiralli defter edindi. Bu deftere “Hikaye Defteri” adı verildi. Hikaye defterinde öyküler sadece sağ yaprağa yazıldı. Sol yaprak uygulanacak çalışmaların görselleri için kullanıldı.

Hikaye defterine yazılar, birer satır atlanarak yazıldı. Öğrenciler, yazma çalışmalarını tamamladıktan sonra defterlerini öğretmenlerine teslim ettiler. Öğretmen yazılardaki yazım ve noktalama yanlışlarının altını çizerek öğrencilere iade etti. Öğrenci altı çizili hataların düzeltilmiş halini boş bıraktığı üst satıra yazarak öğretmene tekrar gösterdi. Hala hataları olan öğrencilere, öğretmen yönlendirmeleri ve kısa hatırlatmaları ile hatalarını kendilerinin bulmasını sağladı.

1 İlk olarak öğrencilere hikaye unsurlarını kavratmak amacıyla “Hikaye Haritası” uygulaması yapıldı.

2 Öğrencilerden yazacakları öykülerde, olayları akış sırasına göre yazmalarını sağlayacak resimleri kullanarak öyküyü oluşturmaları istendi.

3 Öğrencilerin yazacakları konuyu seçmelerine yardımcı olacak kalp kartı uygulaması yapıldı.

YAZI GÖRSEL SANATLARLA BİRLEŞİNCE…

4 DİNAZOR AİLESİ

12,5 x 17,5 ebatlarındaki mukavvaların zemini tamamen oyun hamuruyla kaplandı.

Kaplanan zeminin üzerine bir mekanın içinde yaşayan, en az iki dinozorun yer aldığı dinozor aileleri yapıldı.

Yapılan çalışmalar kurumaması için streç filmlerle sarıldı.

Sonunda yaptıkları çalışmaların öykülerini sınıf arkadaşlarıyla paylaştılar.

Paylaştıkları çalışmaları hikaye defterine yazdılar.

5 RESİMDEN ÖYKÜYE

Her öğrenci, içinde hikaye unsurlarının ( karakterler, yer, zaman ve olay) belirgin bir şekilde görüldüğü birer resim yaptılar.

Yapılan resimler her öğrenciye kendi resmi dışında bir resim gelecek şekilde dağıtıldı.

Öğrenciler kendilerine gelen resimle ilgili yeni bir öykü yazdılar.

Sonunda öykülerini resmi yapan arkadaşlarıyla paylaştılar.

6 KENDİ MASALIM

Öğrenciler evden getirdikleri iki veya üç farklı masal ya da çizgi film kahramanının resimlerini boş A4 kağıtlara yapıştırdılar.

Yapıştırdıkları karakterlerin kendi masallarının kurgusundaki karakterleri olması ve hikaye unsurlarının belirgin bir şekilde görülmesi koşuluyla resimlerini tamamlamaları istendi.

Yaptıkları resimlere uygun masallarını önce sınıf arkadaşlarıyla paylaştılar, sonra hikaye defterlerine yazdılar.

KÜÇÜK ELLERDEKİ DEĞİŞİKLİKLER: ÖNCE SONRA Öğrencilerimiz belirlenen konuya ve amaca uygun hikaye yazarken, yazıları hikaye unsurlarının tamamını içermemekteydi. Olayları mantıksal bir bütünlük içinde değil de daha karışık ve aklına o anda gelen olayları belli bir sıra gözetmeksizin yazıyorlardı. Anlatımları yeterince akıcı değildi. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini yazılarında tam olarak uygulayamıyorlardı. Yapılan uygulamalardan sonra öğrencilerimizin bir çoğu tespit edilen eksiklikleri tamamlayarak, yazım kuralları ve noktalama işaretlerini yerinde kullanarak, hikaye unsurlarını içeren akıcı bir anlatımla yazılarını yazar hale geldiler.

DEĞERLENDİRME FORMU SONUÇLARINA GÖRE; YAPILAN DEĞERLENDİRME FORMU SONUÇLARINA GÖRE; İlk uygulamada 117 öğrencinin %81’i yazılarını kazanımlara uygun yazıyordu. Son çalışma olan “Benim Masalım” uygulamasında yapılan değerlendirmeye göre bu sonuç %96’ya çıkmıştır. Öğrencilerimizin yazılı anlatım becerilerinde %15’lik bir artış gözlemlenmiştir.

Teşekkürler… Melike AKÇORA melike.akcora@egelisesi.k12.tr Şerife ERDEM serife.erdem@egelisesi.k12.tr