T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ANLATIM TÜRLERİ.
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİMDE NİTELİĞİ ARTTIRMA İlköğretim kurumlarında uygulanmakta olan haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilmesi ve güncellenmesi, Tüm eğitim öğretim programlarının temel becerileri de kapsayacak şekilde güncellenmesi ve etkin bir rehberlik sisteminin oluşturulması, Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğretimi için tedbirlerin alınması.

HAZIRLIK SÜRECİ Hazırlık süreci yaklaşık iki yıl sürdü, Hazırlık aşamasında 130 bin görüş tarandı, Askı sürecince 1 milyonun üzerinde görüş tasnif edildi, Askı sürecinden sonra değişiklikler yapıldı, 3600 öğretmene eğitim verildi,

Güncellenen Programın Özelliği Temel felsefeyi içerir 8 anahtar yetkinliği içerir Milli ve manevi değerleri içerir Bilimsel olarak daha anlaşılabilir(kolay-sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı,yaşantısal Disiplinler arası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal yeterlilik çerçeveleri, ülkelerin öncelikle yeterliliklerini tanımlamak, sınıflandırmak ve karşılaştırmak; sonrasında ise yeterlilik sistemlerini yeniden yapılandırmak, bütünleştirmek ve bu sistemler arasında eşgüdümü sağlamak amacıyla kullandıkları en güncel yaklaşımdır.

TANITIM - KARŞILAŞTIRMA TÜRKÇE DERSİ TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

1-Yapısal Değişiklikler Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Değerler Eğitimi

YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER 1-Yapısal Değişiklikler 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler 3-Kazanımlar ve Açıklamalardaki Değişiklikler

2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler Ders programındaki öğrenme alanları ifadesi beceri olarak düzenlenmiştir.

Standart İsimlendirme TÜRKÇE SINIF BERECERİ KAZANIM NO

Beceri Alanları 1 Dinleme/izleme 2 Konuşma 3 Okuma 4 Yazma Eski programdaki alt kazanımlar yeni programda açıklamalar olarak düzenlenmiş.

KARŞILAŞTIRMA

TEMALAR

Metin Sayıları 8 Tema var,her temada 3 okuma, 1 dinleme, 1 serbest okuma var. Toplam: 40 metin var.

Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır. BİLGİLENDİRİCİ HİKAYE EDİCİ ŞİİR

Metin Türlerinin Öğretimi 5.Sınıf hikaye, fabl, masal, haber metni 6.sınıf anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı 7.sınıf söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük 8.sınıf fıkra, makale, deneme, roman, destan

KAZANIMLAR Medya metinlerini analiz eder kazanımı 8.sınıflarda var. İnternetteki bilgi kirliliğinin önüne geçmek için bu kazanım önemli. İnternetten bir araştırma yapılırken alan adındaki uzantı “gov,edu” olması bilginin doğruluğunu sağlar.

Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek. KAZANIMLAR Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek.

Kazanım Sayılarında artış var. KAZANIMLAR DİL BİLGİSİ KAZANIM SAYILARI 5.Sınıf 6.sınıf 7.sınıf 8.sınıf Toplam 2015 Kazanımlar 5 7 4 20 2017 Kazanımlar 3 8 6 22 Kazanım Sayılarında artış var.

(6.sınıf isim çekim ekleri,7.sınıf fiil çekim ekleri var.) KAZANIMLAR 2015 5.SINIF PROGRAMI 2017 5.SINIF PROGRAMI ÇEKİM EKLERİ YOK (6.sınıf isim çekim ekleri,7.sınıf fiil çekim ekleri var.) İSİM VE SIFATLAR (6.sınıfta var.)

KAZANIMLAR Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları 2015 8.SINIF PROGRAMI 2017 8.SINIF PROGRAMI Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları 7.Sınıftan itibaren var.(8.sınıfta da var) Dilbilgisi Yönünden Anlatım Bozuklukları

KAZANIMLAR Yardımcı fikirler sadece 7.ve 8. sınıflarda var. Bu beceri üst düzey zihinsel beceridir.

KAZANIMLAR Ana fikir 4.5.6.7.8. sınıflarda var.

Söz sanatları sadece 7.ve 8. sınıflarda var. KAZANIMLAR Söz sanatları sadece 7.ve 8. sınıflarda var.

KAZANIMLAR Kazanım sayılarında artış olması kazanımların yetiştirilememesine sebep olmayacak çünkü önceki programda birlikte verilen kazanımlar ayrıştırılarak farklı maddelerle yeni programda yer alıyor.

KAZANIMLAR Örneğin 2015 2017 T.5.2.20. Kelimelerin eş ve zıt anlamını bilir. T.5.3.6. Kelimelerin eş anlamını bulur. T.5.3.7. Kelimelerin zıt anlamını bulur.

KAZANIMLAR Kelimenin anlamını metin bağlamından hareketle öğrencilere tahmin yoluyla buldurulması çok önemli. Tahmin çok önemli bir zihinsel süreçtir.

KAZANIMLAR Öğrencilerin mutlaka kendi sözlüklerini oluşturmaları gerekmektedir.

OSMAN ÇARPANALI TÜRKÇE ÖĞRETMENİ