Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Program Tasarım Modelleri
Pazarlama Çevresi.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 4. Hafta Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri Yrd. Doç. Dr.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER)
Güvenli İnternet Kullanımı
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Zemin Mekaniği ve Temel Mühendisliği Onbeşinci Ulusal Kongresi
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Planlama Fonksiyonu.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI = 1131602057 SWOT ANALİZİ Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI = 1131602057

SWOT Analizi’nin Tanımı ve Kavramları SWOT kısaltması İngilizce Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. SWOT Analizi açılımındaki kelimelerden de anlaşılacağı üzere organizasyonun güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat ve tehditleri analiz eden bir stratejik planlama metodudur. Bu yöntem 1960' lar da Harvard Üniversitesi'nin profesörleri tarafından geliştirilmiştir. Amacı, hedeflere ulaşılabilmesi için önemli olan temel iç ve dış faktörleri belirlemektir.

Analiz toplanan bilgileri iki temel kategoriye ayırır: İç faktörler – Organizasyonun  hedeflerine olan etkilerine göre güçlü ve zayıf olduğu yönlerdir. Dış faktörler – Organizasyona dış çevresinden gelen fırsat ve tehditlerdir. Bu faktörlerin tespit edilebilmesine yardımcı olması için bir PEST ve PESTLE analizleri kullanılabilir.

SWOT Analizinin terimleri şu şekilde açıklanabilir: Güçlü Yönler: Organizasyonun belirlediği hedeflere ulaşabilmesi için kendisine avantaj sağlayacak öznitelikleridir. Bir hedef için güçlü yön olarak görülen bir faktör başka bir hedef için zayıf yön olabilir. Zayıf Yönler: Organizasyonun belirlediği hedeflere ulaşabilmesinde kendisi için dezavantaj olan öznitelikleridir. Fırsatlar: Hedeflere ulaşılabilmesinde organizasyona yardımcı olacak dış çevre koşullarıdır. Tehditler: Hedeflere ulaşılabilmesinde organizasyonun performansını düşürecek olan dış çevre koşullarıdır.

ÖRNEK BİR SWOT ANALİZİ

SWOT ANALİZİNİN YARARLARI Organizasyonlarda SWOT Analizi yapılmasının başlıca iki yararı bulunmaktadır. İlk olarak, analiz ile organizasyonun mevcut durumu tespit edilir. Bu çerçevede güçlü ve zayıf yönler ile organizasyonun karşı karşıya bulunduğu fırsatlar ve tehdit unsurları ortaya konulmaya çalışılır. Bu anlamda SWOT bir “Mevcut Durum Analizi”dir. SWOT aynı zamanda organizasyonun gelecekteki durumunun ne olacağı tespit ve tahmin etmeye yarayan bir analiz tekniğidir. Bu ikinci anlamda SWOT bir “Gelecek Durum Analizi”dir.

SWOT Matrisi ve Olası Kombinasyonlar Belirlenen fırsatlar, tehditler, üstünlükler ve zayıflıklar bir SWOT Matrisi üzerine dökülerek dört çeşit strateji oluşturulur. Bunlar: Fırsatlar ve Üstünlükler (SO) Fırsatlar ve Zayıflıklar (WO) Tehditler ve Üstünlükler (ST) Tehditler ve Zayıflıklar (WT)

SO Fırsatlar ve Üstünlükler Stratejisi Mevcut alternatifler arasında en iyi stratejik konum SO stratejisidir. Bu stratejide işletmenin içteki üstünlükleri ile dıştaki fırsatları bir araya getirilerek büyüme olanakları aranır. İşletme sahip olduğu güçleri ve üstünlükleri, piyasa şartlarında ortaya çıkan fırsatlardan en avantajlı şekilde yararlanmak üzere bir araya getirir.

WO Fırsatlar ve Zayıflıklar Stratejisi WO stratejisinde işletmenin iç zayıflığı, dış fırsatları değerlendirerek ortadan kaldırılmaya çalışılır. Organizasyonun zayıf olduğu ancak, fırsatlarla karşı karşıya bulunduğu durumlarda WO stratejisi izlemesi gerekir.

ST Tehditler ve Üstünlükler Stratejisi ST stratejisinde organizasyonun dış çevredeki tehditlerle başa çıkacak olan gücü üzerine kurulmuştur. Bu stratejide amaç dış çevreden gelebilecek tehlikelerin işletmenin üstün yönleri tarafından bastırılmasıdır. Organizasyonun güçlü olduğu, ancak dış tehdit ve tehlikelerle karşı karşıya bulunduğu durumlarda ise ST stratejisi izlenmesi gerekir.

WT Tehditler ve Zayıflıklar Stratejisi WT stratejisi en kötü stratejik konumdur. WT stratejik konumunda işletme dezavantajlı durumdadır . Bu strateji bir savunma stratejisi olup firmanın iç zorlukları ve olumsuz çevre tehlikelerini atlatmaya yönelir. İşletmeler dış tehditlerle ve iç zayıflıklarla çok zor koşullarda ve aynı anda karşı karşıya kalabilir. Bu durumda işletmelerin yaptığı daha çok, bir şekilde yaşayabilmesi için çeşitli birleşme yollarına başvurmaktır. Örneğin borcu fazla ve iş sahası daralan işletmeler ayakta kalabilmek için başka firmalarla birleşir veya varlıklarını satarlar.

Kaynakça http://www.academia.edu/1192011/SWOT_ANALİZİ_VE_BİR_İŞLETME_ÜZERİN E_UYGULAMA http://stratejikyonetim.org/SWOT-analizi http://www.burakavci.com.tr/2013/07/swot-analizi-nedir-ve-swot- opsiyonlar.html http://www.yeniisfikirleri.net/swot-analizi-nedir/ http://swotanalizi.com/