Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
TUTUM VE ALGILAR.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
Dijital kütüphanelerin değerlendirilmesi nedir?
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Oyun İçine Gömülü Öğretim
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta 7 Eğitsel Oyunların Değerlendirilmesi

Ödevler Final Ödevleri??? Oyun Sunumu

Araştirma sorusu nasil yazilir? Soru kesinlikle ölçülebilir bir ifade şeklinde yazılmalı Her bir soruda araştırmanın bir boyutu ele alınmalı Ölçülecek değişkenler belirgin şekilde ifade edilmeli

Haftanın soruları Okumalardan faydalanarak bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz, kriter listesindeki maddeler için lütfen gerekli açıklamaları ve referansları sağlayınız ve Club Penguin oyununu bu kriterlere göre yorumlayınız.

Nicel kriter listesi oluşturma „Bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz Sizler kriter listelerinizi nasıl oluşturdunuz? Kriter listelerinin oluşturulması için öncelikle oyun oynuyor olmak ve literatür taraması yapmak gerekiyor Kriter listesini neye göre geliştirdiniz?

Club penguin oyunu Genel Değerlendirmeniz Nedir?

Kullanılabilirlik: ürünün belirli kullanıcılar tarafından belirli amaçlarla etkili, verimli ve belirli bir kullanım çerçevesinde memnuniyetle kullanabilme derecesi Etkililik Verimlilik Memnuniyet Bir ürünün etkili olarak kullanılması, kullanıcıların belirli amaçlardaki doğruluk ve bütünlüğe ulaşması; Verimli olarak kullanılmasi ise ulaşılan amaçların doğruluk ve bütünlüğü için harcanan kaynakların ölçülmesi Memnuniyet kullanım zorluklarından uzak olma ve ürün kullanımındaki pozitif tutumların ölçülmesi

Oynanabilirlik Oynanabilirlik: Bir oyunun ne ölçüde kolay oynandığı, ya da oyunun süre ve fazlalık olarak oynanması, oyun oynama kalitesi Oyun oynanış şekli Oyun öyküsü (karakter ve oyun içi talimatlar) Oyun mekanikleri (ödül, ceza, puanlama vb) Kullanılabilirlik

oynanabilirlik İyi oyun   Fun channel entertaınment Oynanabilirlik  

Oynanabilirlik Çerçeve Kullanılabilirlik Hikâye Etkileşim Teknoloji   Amaç Ruhsal durum Nesne Aksiyon Özne Lokasyon   Memnuniyet Verim Öğrenebilirlik Hatalar Hatırlanabilirlik   Plan Strateji Gerçeklik derecesi Zaman   Yoğunluk İlerleme hızı Yanıt verme   Güvenilebilirlik Erişebilirlik Grafikler Ses  

eğitsellik ???

Okumalardan yola çikarsak Oyunlarda hangi tasarım unsurları yer almaktadır?

Eğitsel oyun tasarim unsurlari Etkileşim Oyun teorisi Motivasyon Oyun türü Oyunun öykülemesi (hem başta hem de leveller arasındaki ifadeler) Arayüz Görüntü Amaçlar ve kurallar Ses Öğrenme teorileri Kamera açıları Constructivism Constructionism Ödül Dönüt Farklı duyulara hitap eden unsurlar Seçimler ve sonuçları Kaynak ve bütçe kullanımı

Soru Eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliğin eksiksiz olması oyunun amacına ulaşması için yeterli midir? (İsmail) Flow adına bir kriter listesi oluşturulacak olsa, oynanabilirlik ve kullanılabilirlik kriterlerinden hangileri ortak kümede yer alır? (Süleyman)

Etkinlik Önce herkes 15 dakika Club Penguin Oynayacak Gruplar oluşturulacak Kullanılabilirlik, Oynanabilirlik ve Eğitsellik dışında oyunlar için hangi ölçme başlıkları oluşturulabilir her grup kendi ölçme konusunu belirleyecek O ölçme konusuna göre en az 10 maddelik kriter listesi oluşturulacak Kriter oluşturulduktan sonra her grup, kendi grubundan olmayan bir öğrenci seçecek ve oluşturdukları kriterlere göre seçtikleri oyunla ilgili bir değerlendirme yapmasını isteyecek En ilginç ve anlamlı ölçme konusu ve kriterlerini belirleyen grup en yüksek notu alacak Lütfen kriter listesi geliştirme prosedürünüzü not ediniz

Sorular Tüm kriterlere bağlı olarak geliştirilen eğitsel bir oyunun bağımlılık yapması muhtemel midir? Eğitsel bir oyunun bağımlılık oluşturması bir paradoks haline dönüşebilir mi? (Süleyman)

Araştırma konuları “Oyun geliştirme esnasında, kontrol ve değerlendirme amaçlı olarak oyunu tekrar tekrar oynayan oyun geliştiricilerin oyuna bakış açıları ve tutumları zamanla ne ölçüde değişmektedir?” Oyun oynamaya karşı motivasyon üzerinde oyun ve oyuncu faktörü Bazı kişiler oyunla adeta bütünleşmiş ondan kopamaz hale gelmiştir. Onlar için oyun oynamak bir boş zaman etkinliği değil ihtiyaçtır. Bunun yanı sıra bilgisayar oyunlarıyla tanışmayan ya da bunlardan zevk almayan insanlar vardır. Bilgisayar oyunu oynamayan kişilere çeşitli türlerden oyunlar oynatılarak nasıl sonuçlar elde edileceğine bakılabilir. Acaba zamanla oyunlardan zevk almaya başlayacaklar mı yoksa ilgilerinde herhangi bir değişiklik olmayacak mı?

Gelecek Haftanın sorusu “Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat ederler”- bir oyun tasarımcısı- (Prensky, 2004) sözüyle Prensky neyi ifade etmek istemektedir. Eğitsel amaçlı geliştirilen oyunların mevcut diğer eğlence amaçlı oyunların sağladığı eğlence ve motivasyonu sağlamadığı fikri neden kaynaklanıyor olabilir? Beğendiğiniz bir ticari oyunu belirleyiniz ve bazı unsurlarına bölünüz. Oyunu yeniden eğitsel olarak tasarlasanız, her bir unsurda eğitsel içerikleri nasıl adapte edersiniz, tartışınız.