MEDYA VE ÇOCUK www.hayalkatibi.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
Google Analytics Nedir?
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ HAZIRLAYAN MEHMET GÖKÇE. Global sermayenin akış yollarından birinin üzerine kurulan bir dağıtım merkezi olmak. Yatırımcıların.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İletişim ve Kitle İletişim Araçları
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇOCUK VE MEDYA.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
Esra Aydın Yönetim ve Organizasyon Doktora Programı
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
GENÇ KIRMIZI 2014 YARIŞMA BRİEFİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ŞİDDET NEDİR???.
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Eğitimin ve Toplum.
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
DOĞRU İLETİŞİM
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SANAL ORTAM VE SOSYAL MEDYANIN İLKOKUL ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
9. HAFTA AİLE.
Sunum transkripti:

MEDYA VE ÇOCUK www.hayalkatibi.com

medya ve çocuk www.hayalkatibi.com İletişim, en yalın tanımıyla “duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Günümüzde çok çeşitli iletişim araçları vardır.

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com Ancak Televizyon, bunların arasında en yaygın ve en kolay erişilen haber ve eğlence aracı olmaya devam ediyor. Bu nedenle de en çok da çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri üzerine tartışmalar devam ediyor.

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com Medya genel anlamıyla insanlar arası iletişim metodudur.Bu olgu ve onun geniş etkileri insanlar kabileler halinde yaşamaya başladıklarından bu yana var olagelmiştir.

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com Medya günümüzün en etkili kültürel gücü haline gelmiştir. Hayatımızda kullandığımız dil başta olmak üzere bütün kültürel yeniden-üretimin başlıca aracı haline gelmektedir. Gelişmekte olan ülkelerde medya kültürün bir parçası haline gelmektedir.

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com Yapılan araştırmalara göre, çocuklar 100 okul gününe eş kadar süreyi televizyon önünde geçiriyorlar, Başka ifadeyle hayata, yakın ve uzak çevrelerine dair fikir ve bilgileri aileleri ve okul kadar televizyonun kendilerine sunduğu dünyadan ediniyorlar.

MEDYA ve çocuk www.hayalkatibi.com Ancak çocuklara yönelik olarak yayın yapan kanallar ve programlar da dahil olmak üzere, televizyonun sunduğu dünya, onları bilinçli yurttaşlar olarak geleceğe hazırlamaktan çok, potansiyel tüketiciler olarak yaklaşıyor, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini olumsuz olarak etkileyen mesajlar içeriyor. Yapılan araştırmalar, çocukların özellikle de televizyon izlerken yanlız bırakıldıklarında, en çok şiddet içeren mesajlardan etkilendiklerini ortaya koyuyor.

Medya ve çocuk www.hayalkatibi.com Çocuklar daha ziyade reklam ve çizgi filmlerden etkilenmektedirler. Reklam firmaları daha çok bu kitleyi hedef alan kampanyalar düzenlemekte, kampanyalarını gençlerin ve çocukların daha çok televizyon karşısında oldukları saatlerde, internette daha çok ziyaret ettikleri sitelerde ve daha çok vakit geçirdikleri alanlarda yürütmektedir.

Medya ve çocuk Hız uyuşturuyor. Artık her yerde ve hiçbir yerdeyiz. www.hayalkatibi.com Hız uyuşturuyor. Artık her yerde ve hiçbir yerdeyiz. Aslında bütün varlığımızla bir yerde değiliz, parça parça orada ve buradayız. Anlaşmak için zaman gerekir, zaman ve mekan. Konuşmanın yanında susmak da gerekir, birbirinin söylediğine dikkat kesilebilmek, kalbini dostunun kalbine yaklaştırmak gerekir.

Medya ve çocuk www.hayalkatibi.com Çocuk için ertesi gün uzak bir gelecek olarak görünürken, yetişkin birisi için gelecek hafta, çok yakın bir zamandır. John Lennon’un ifadesiyle “Hayat siz planlar yaparken başınıza gelen şeydir.” Çocuklarımızla anı yaşamalıyız.

Medya ve çocuk www.hayalkatibi.com Günümüzde, sosyal medyanın çocuklarımız üzerindeki yakın tehdidi, fiziksel gelişimlerine engel olmak ve ironik bir biçimde sosyalleşememelerine yol açmaktadır. Ayrıca çocuklar televizyonda şiddeti bir yol olarak öğrendiklerinde, bunun geçerli ve kabul edilebilir olduğunu düşündüklerinde bu tür davranışlara yönelme riski çok daha büyük olmaktadır. Televizyonun çocuklara sunduğu kadın erkek modelleri ise onlar için birer örnek teşkil etmektedir.

Medya ve çocuk Peki ne yapmalı? www.hayalkatibi.com Peki ne yapmalı? Öncelikle çocuğumuzla sevgi ve güvene dayalı bir ilişki kurmalıyız. Çocuğumuza zaman ayırmalı ve iletişimimizi hiçbir şekilde koparmamalıyız. Çocuklarımızın dünyasında önemli yer tutan sosyal medyayı onunla birlikte keşfetmeliyiz. Böylece o dünyayı çocuğumuzun bizimle paylaşmasına izin vermiş oluruz. Evde ortak alanda bulunan bir bilgisayar üzerinden internet erişimi sağlayarak istenmedik durumların önüne geçebiliriz.

TEŞEKKÜRLER ESRA KOÇAK EMİNE GÜRBÜZ www.hayalkatibi.com