***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Advertisements

Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP 1 GENEL KURULDA KABUL EDİLEN TAHMİNİ BÜTÇENİN SONRAKİ YILLARA UYARLANMASI.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Figüre 1. Anket ve sonuçları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Balneoterapi uygulama
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TASKA DAYALI ÖĞRENİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ  İbrahim TÜRKÇÜER, Nuray AKKAYA*, C. Nur SEMERCİ**, Dilek AKDOĞAN***, Hülya AybeK****, Şahika Pınar Akyer***** PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ACİL TIP, FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON*, TIBBİ GENETİK**, TIBBİ BİYOKİMYA****, ANATOMİ***** AD ***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI Giriş ve Amaç Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkinliğinin belirlenmesi açısından önemlidir. Öğrenci başarısının belirlenmesi son yıllarda değişim gösteren süreçlerden biri olmuştur ve süreç değerlendirmeye doğru kaymaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin etkinliğini artırmaya yönelik geri bildirim sağlamak önemlidir. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde 4 ve 5 . sınıflarda eğitim taska dayalı öğrenme uygulamaları (TDÖ) ile yapılmaktadır. Tıp eğitimi program değerlendirme çalışmaları kapsamında TDÖ uygulamalarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem TDÖ sürecini değerlendirmek amacı ile Dönem 4 ve 5 öğrencilerine ve öğretim üyelerine TDÖ oturumlarının uygulama süreci ile ilgili anket uygulanmıştır. Bu anket kapsamında Task Başlangıcı, Teorik ve Pratik Dersler, Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları, Taskın Genel Değerlendirmesi ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Bulgular Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri ile Dönem 4 ve 5 öğrencilerimize yönelik yaptığımız TASK programlarının uygulanması süreci ile ilgili anket sonuçları değerlendirilmiştir. Bu anket kapsamında Task Başlangıcı, Teorik ve Pratik Dersler, Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları, Taskın Genel Değerlendirmesi ile ilgili sonuçlar elde edilmiştir. Anket sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde Dönem 4 ve 5 öğrencilerimiz Task uygulama sürecinin değerlendirilen parametrelerinde %76-92 aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretim üyelerimiz de Task uygulama sürecinin değerlendirilen parametrelerinde yine aynı şekilde % 70-92 aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişlerdir. Dönem 4 ve 5 öğrencilerimizin Taskların Bloklara göre değerlendirilmesinde % 66-100 arasında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişler. Nöropsikiyatri bloğunda “Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları” isimli parametrede % 33-44 aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum”, % 33-% 44 aralığında “fikrim yok”, % 11-33 aralığında “katılmıyorum” sonucu dikkati çekmiştir. Ayrıca “Eğitim Ortamı“ parametresinin “Uzman / Araştırma görevlileri, hemşire, sekreter, yardımcı personel bizlerle olumlu iletişim içinde idi” maddesi % 33 “katılıyorum”, % 44 “fikrim yok”, %22 “katılmıyorum” ve “kesinlikle katılmıyorum” şeklinde saptanmıştır. “Taskın Genel Değerlendirmesi” parametresinin “Task eğitiminde meslek yaşamımda kullanabileceğim bilgi ve beceriler kazandım” maddesinde % 44 “katılıyorum”, % 44 “fikrim yok”, % 11 “katılmıyorum” şeklinde saptanmıştır. Aynı parametrenin “Bu task etik ilkeleri geliştirmemde yararlı oldu” maddesi ise % 22 “katılıyorum”, % 67 “fikrim yok”, % 11 “katılmıyorum” şeklinde tespit edilmiştir. Dönem bazında Tasklar değerlendirildiğinde genel değerlendirme ile benzer sonuçlar olduğu (% 66-97) görülmüştür. Öğretim Üyelerimizin ankette bildirdikleri “diğer görüşleri” aşağıdaki gibidir: -Anestezi bloğu sadece öğretim üyelerinin teorik ve pratik aktarımından oluşuyor. Multi disiplimer değil. Bu da task kavramı ile savınım pek örtüşmüyor. -Önceki yıllarda Farmakoloji AD ile birlikte task uygulaması vardı, ancak o da verimli ve bütünleştirici olmadı. bu haliyle daha iyi diye düşünüyorum. -Dönem 4 öğrencilerinin olduğu bölüm çok güneşli ve sıcak -Her task aynı verimlilikte ve özverili yapılmıyor. -Öğrenci sayısı fazla olunca klinik eğitimi bozuluyor. -Öğrenciler uyumlu ve hevesli , öğrenci geri bildirimlerine daha fazla önem verilmelidir. -Taskımızda EDS sistemi kullanıyoruz ve pratik uygulamalara daha fazla zaman ayırmak için teorik derslerin EDS den önceden görülmesini sağlıyoruz. Sonuç Değerlendirilen bu sonuçlar ışığında Dönem 4 ve 5’de uygulanan Task program süreçlerinin hem öğrencilerimiz hem de öğretim üyelerimiz açısından genel olarak olumlu şekilde değerlendirildiği görülmüştür. Dönem 4 ve 5 kendi içinde değerlendirildiğinde de öğrencilerimiz tarafından olumlu görüş bildirilmiştir. Bloklar kendi içinde değerlendirildiğinde öğrencilerimiz tarafından Nöropsikiyatri Bloğu’nda task süreçlerinin bazı aşamalarında olumlu görüşlerin yanısıra olumsuz görüşlerin de benzer ağırlıkda olduğu saptanmış olup bu durumun nedenine yönelik çalışmalar yapılması planlanmıştır.