Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Simülasyonların Kullanımı
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Etkili Öğretim Modeli.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ÖZET Ders planı hazırlamak için konu belirlemek
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OLGU ÖĞRETİMİ - Bir olgu her zaman belirli özel bir durumu yansıttığı için,olguların genellemesi yoktur.Bu nedenle öğretmenin olguyla ilgili bir genelleme.
Öğretimin Planlanması
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye mümkün olduğunca az zaman ayrılır. Materyal kullanımının genel kullanım ilkeleri verilir. Metin ve resimlerin ders süreçlerinde kullanımları örneklerle gösterilir. Diğer bilgiler sunular dağıtılarak öğretmenlerin incelemesine bırakılır. Kalan zamanın tamamı etkileşimli tahta üzerinde örnek ders anlatımına ayrılır. Her öğretmenin tahta üzerinde konu belirleme sunusundaki ölçütler doğrultusunda ders anlatımı yapması önemlidir.

Materyal Kullanımının Genel İlkeleri

Materyal Kullanımının Genel İlkeleri Materyaller öğrenme ortamlarının vazgeçilmez bileşenleridir. Bilgi teknolojilerinin sunduğu imkânlarla kolay bir şekilde hazırlanabilir, kullanılabilir ya da bulunabilirler. İyi materyal bulmak ya da hazırlamak önemli olsa da asıl etki ders içerisinde uygun bir şekilde kullanıldığında ortaya çıkar.

Materyal Kullanımının Genel İlkeleri Materyaller ders anlatımlarını daha ilgi çekici hale getirirler. Öğrencilerin dersi takip etmelerini kolaylaştırır. Materyaller bilginin organize edilmesini kolaylaştırır. Materyaller, bilginin kalıcılığını ve transferini artırır.

Materyal Kullanımının Genel İlkeleri Materyallerin öğretmenin öğretim anlayışı, sınıfın seviyesi ve içerik türüne göre kullanımları değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, materyalin nasıl kullanılacağını katı bir şekilde sınıflandırmak mümkün değildir. Ancak, materyal kullanımında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler vardır.

Genel Materyal Kullanım İlkeleri Kullanılan materyaller dersin içeriği ve hedefleriyle uyumlu olmalıdır. Materyaller her dersin yapısına, hedeflerine ve içeriğine uygun olarak kullanılmalıdır. Öğretimde hedefler içeriğin, ortamın ve stratejilerin belirlenmesinde en önemli bileşendir.

Genel Materyal Kullanım İlkeleri Materyaller kullanım amaçlarına uygun olarak sunulmalıdır. Materyaller derste dikkat çekme, ön bilgileri harekete geçirme, öğrenmeyi kolaylaştırma, alıştırma-pratik yapma ve öğrenmeyi kalıcı hale getirme gibi amaçlarla kullanılabilir. Ancak önemli olan materyale kullanım amacına uygun bir şekilde yer vermektir.

Genel Materyal Kullanım İlkeleri Materyaller hedef kitleye uygun olarak kullanılmalıdır. Derste kullanılan materyal öğrenci seviyesine uygun olarak belirlenmelidir. Materyalin öğrenci seviyesinin altında olması sıkılma, motivasyon kaybı, derse isteksizlik gibi istenmeyen durumlara neden olabilir.

Genel Materyal Kullanım İlkeleri Materyalin sadece iyi tasarlanmış olması etkili bir öğrenme için yeterli değildir. Materyallerin sınıf içerisinde kullanılan etkili araçlar olmalarına rağmen bazı durumlarda tek başlarına öğrenmeyi sağlayacak kadar güçlü olamayabilirler. Materyalin anlaşılması ve istenilen etkiyi göstermesi için öğretmenin materyali kullanım şekli ve yaklaşımı oldukça önemlidir.

Materyal Kullanım Kılavuzu Hazırlık aşaması Kullanılacak materyalin önemini ve amacını iyi belirleyiniz Öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulundurunuz Kullanılacak materyalin önceden izleyip test ediniz Materyalin kullanılacağı ortamın göz önünde bulundurunuz

Materyal Kullanım Kılavuzu Ortamın hazırlanması Kullanılacak materyallerin sınıfta bulunduğundan ve çalıştığından emin olunuz Işık ve oturma düzeninin ayarlayınız

Materyal Kullanım Kılavuzu Öğrenenlerin hazırlanması Materyalin neden kullanıldığını açıklayınız Materyal içeriğinin tartışınız Öğrenenlerin materyalden nasıl bir sonuç çıkarmalarını beklediğinizi açıklayınız Gerekirse materyalde kullanılan yeni kelime ve kavramları tanıtınız Materyal gösteriminden sonra yapılacak etkinliklerden haberdar ediniz

Materyal Kullanım Kılavuzu Materyalin sunumu Sunumu öğrencinin ilgisini uyandıracak biçimde yapınız Süreyi devamlı kontrol ediniz Öğrenci tepkilerini gözlemleyiniz

Materyal Kullanım Kılavuzu Özetleme Sunumu detaylı bir şekilde tartışınız Öğrenciye konuyu özetleyecek nitelikte sorulur sorunuz Yanlış ya da eksik anlamaları ortaya çıkarıp gideriniz Yeni öğrendiklerini organize etmelerine yardımcı olunuz

Özet Bu bölümde materyal kullanımının genel ilkeleri ve materyal kullanırken yapılması gerekenler sunulmuştur. Kullanılan materyaller dersin içeriği ve hedefleriyle uyumlu olmalıdır. Materyaller kullanım amaçlarına uygun olarak sunulmalıdır. Materyaller hedef kitleye uygun olarak kullanılmalıdır.