BÖLÜM GRAFİK TASARIM KONU AFİŞ TASARIMI DERS ÖĞRETMENİ NESLİHAN AYHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
D A D A I Z M.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Betül GÜLER
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
Metinlerin Sınıflandırması
DESEN.
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Kırınım, Girişim ve Müzik
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yazı Sistemleri.
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Yazı Sistemleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Avukat Barkın Gültekin
DİNLEME.
ULTRASONİK MESAFE ÖLÇER ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM GRAFİK TASARIM KONU AFİŞ TASARIMI DERS ÖĞRETMENİ NESLİHAN AYHAN   DERS ÖĞRETMENİ NESLİHAN AYHAN

Hedefler : 1.Afiş sanatını tanımlayabilme. 2. Afişin özelliklerini kavrayabilme. 3. Amaç ve isteklere uygun konuyu seçebilme. 4. Konuya uygun renk seçip kara kalem ve boyama teknikleriyle kompozisyon kurallarına uygun birden fazla eskizi istenilen sürede çizebilme. 5. Eskizleri Bilgisayar ortamında düzenleyebilme.   

AFİŞ NEDİR ? Reklam amacıyla herkesin görebileceği yerlere asılan resimli ve yazılı kâğıt. Asıl görevi zevklerimize yön vermek, gideceğimiz eğlence yerlerini, veya satın alacağımız eşyayı seçerken bizi etkilemek olan afişler, aynı zamanda sokaklarımızın süsüdür. Tarihçiler afişin XV. yüzyılda matbaanın icadıyla birlikte doğduğunu söyler. Kâğıt afişlerden önce, parşömen üstüne yazılan ‘bildirişler’ vardı. Yabancı kaynaklı tarihî filmlerde hepiniz görmüşsünüzdür: münadî denilen haberciler bu parşömen bildirileri önce köy meydanlarında yüksek sesle okur, sonra duvarlara asarlardı. Sonra kâğıt afişler ve bildiriler duvarlara asılmaya ve yapıştırılmaya başladı. Yunan ve Roma'da olduğu kadar Doğu ülkelerinde de duvarlara resmî yazılar, hatta resimli duyurular asma alışkanlığı vardı. Fakat kâğıt üzerine basılı afişlerin kökeni, 15. yüzyıla dayanır. 17. ve 18. yüzyılda bunlara tiyatro afişleri de eklendi. Birtakım ürünlerin reklamını yapmak için kullanılan afişler ise 19. yüzyılda ortaya çıktı. 1845 - 1850 yılları arasında sokaklara afiş asmak serbest bırakılana dek afişler yalnızca kapalı yerlere (kilise, dükkân vb.) asılabildiler. Litografinin bulunması, parlak renkli afişlerin ucuz ve hızlı bir biçimde üretilmesini sağladı. İlk büyük afiş sanatçısı ve bu sanatın gerçek kurucusu ise Fransız JULES CHERET’TİR.

. İlk afişini 1867'de yapan Chéret, parlak renkler, ince figürler ve göz alıcı harfler kullanarak kendine özgü bir anlayış getirdi. Ressam TOULOUSE-LAUTREC de büyük afiş sanatçılarından biridir. Lautrec çarpıcı ve renkli afişlerini yaparken Japon baskı sanatın- dan esinlendi, geniş bir alana yayılmış renklerin üzerine soyut figürler kondurarak bunları yılankavi harflerle süsledi. 20. yüzyılda Almanya'nın önemli tasarım okullarından biri olan BAUHAOUS taki sanatçılar, basit harf biçimlerini soyut geometrik şekillerle birleştirerek, yeni ve özgün bir tarz geliştirdiler.

Türkiye'de Afiş İHAP HULUSİ GÖREY Türkiye'de ilk örnekler Osmanlıların son dönemi ve Cumhuriyetin ilk yıllarında görülmeye başlandı. Ağırlığı metne dayanan tiyatro, sinema, yardım dernekleri ve Türkiye'de üretilmeyen ürünlerin reklamları afiş yapılıyordu. İlk Türk afiş sanatçısı, yurt dışında eğitim görüp, 1925 yılında Türkiye'ye dönen İhap Hulusi Görey olmuştur. 1927'de Güzel Sanatlar Akademisi'nde ilk afiş atölyesi açıldı. Hulusi, Alman afiş sanatından etkilenmelerini yapıtlarına yansıttı. İHAP HULUSİ GÖREY

Afiş Çeşitleri Afişler üç ana gruba ayrılır: Reklam Afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afilşlerdir. Beş sektörde yaygın olarak kullanılır. -Moda -Endüstri -Kurumsal reklamcılık -Gıda -Tuzim   Kültürel Afişler: Festival, seminer,balo, konser, sinema, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer. Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır .

Günümüz Afiş Örnekleri GIDA VE KURUMSAL REKLAMCILIK

GIDA VE KURUMSAL REKLAMCILIK

SOSYAL TEMALI

Afiş Hazırlama Teknikleri İlk bakışta algılanabilir olmalı, Mesaj çarpıcı ve hızlı iletilmeli, Mesaj duygusal ve uyarıcı olmalı, Sözcükler kısa, ilginç ve anlaşılır olmalı, Mesaj bilgilendirmekten ziyade eyleme geçirici olmalı, Mesaj iletme görevi özgün imgelere yüklenerek, sözcüklerin sayısı azaltılmalı, Görsel düzenlemesi çarpıcı, basit ve yalın olmalı, Özgün tasarlanmalı ve benzer kuruluşların afişlerinden ayırt edilebilmeli, Görüntü karmaşası yaratacak kadar çok resim ve yazıya yer verilmemeli, Kullanılan imge ( görüntü) tek olmalı, birden çok imge kullanılmalı, Resimde ayrıntı azaltılarak etki artırılmalı, Kolay algı için imgeler büyük kullanılmalı, Yazı imgenin can sıkıcı şekilde bir tekrarı olmamalı, Tipografiği en az on metreden okunacak büyüklükte ve sade olmalı, Tipografik düzen tasarımın bir parçası olarak algılanmalı, Renkler, sembolik, kimlikli ve dikkat çekici olmalı, Zemin reng kontrast olmalı imgeyi öne çıkarmalı, Etrafındaki artışlardan az etkilenecek şekilde tasarlanmalı, TV ve diğer basın ilanları ile birlikte bütünlük sağlamalıdır.