İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

Atatürk Ortaokulu Veli Toplantımıza HOŞ GELDİNİZ! Tıklayınız
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
VELİLERE SEMİNER.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
EĞİTİMDE DRAMA.
Semineri Hazırlayanlar:
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Nazlı ÖZTÜRK.
Bilinçli Tercih Seminerine
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
SINIF KURALLARIMIZ.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

................ İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ 06.02.2018 Tıklayınız

Çocukla İletişim ............. İlköğretim Okulu 06.02.2018

AİLE İÇİ İLETİŞİM ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. 06.02.2018

İLETİŞİM ENGELLERİ Sorun olduğunda Emir vermek, Yönlendirmek Uyarmak, Gözdağı vermek Ahlak dersi vermek Öğüt vermek ve çözüm önerileri getirmek Öğretme, nutuk çekme, mantıklı düşünceler önerme 06.02.2018

Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak Soru sormak, sınamak, sorgulamak Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak 06.02.2018

ÇATIŞMA Anne baba ve çocuk arasındaki iletişimi bir GÜÇ MÜCADELESİ haline getirmemek gerekir. Anne baba ve AİLE İÇİ İLETİŞİMe çocuk arasındaki zıtlaşmalar KAZAN-KAYBET yaklaşımına dönüşmektedir. 06.02.2018

NASIL BİR DİNLEME? PASİF DİNLEME AKTİF DİNLEME GÖZ TEMASI BEN DİLİ Çocuklara yetişkin muamelesi yapınız, fakat onlardan yetişkin gibi davranmalarını beklemeyiniz. Rowel Davee 06.02.2018

ÇOCUKLA İLETİŞİMİNİZDE Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin . Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin. 06.02.2018

ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI 06.02.2018

OKUL BAŞARISIZLIĞI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanmayarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğinin altında başarı göstermesi olarak tanımlanabilir. 06.02.2018

Çocukların okul başarısını etkileyen temel faktörler şunlardır: 1)Bireysel Sebepler 2) Aileye Bağlı Sebepler 3)Okula Bağlı Sebepler 06.02.2018

BİREYSEL SEBEPLER Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması. Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları. Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri. Motivasyon eksikliği ve ders çalışırken konsantre olamamaları. Özgüven eksiliği. Derslere karşı önyargılı olmaları. Arkadaş ilişkileri. Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme. Görme ve işitme gibi fiziksel rahatsızlıklar 06.02.2018

AİLEYE BAĞLI SEBEPLER 06.02.2018

Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Anne babanın çocuktan kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması. Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması. Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması. Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması. 06.02.2018

Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi. Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi. Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları. Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi. Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması. 06.02.2018

BAŞARISIZ OLAN ÇOCUKTA ŞU DURUMLAR GÖRÜLÜR 06.02.2018

Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. 06.02.2018

NE YAPILABİLİR?! “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin” 06.02.2018

Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun. Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız. Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun. 06.02.2018

Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin. Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir. Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ve çalışmalarını takip edin. Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz. 06.02.2018

Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin Eğer çocuğunuzun bir çalışma odası yoksa ona evin bir yerinde ders çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin. Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun. 06.02.2018

Kazanamazsan “Biz Yıkılırız” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun. Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın. Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz. Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir. 06.02.2018

İlginiz için 06.02.2018