................ İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ 06.02.2018 Tıklayınız
Çocukla İletişim ............. İlköğretim Okulu 06.02.2018
AİLE İÇİ İLETİŞİM ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. 06.02.2018
İLETİŞİM ENGELLERİ Sorun olduğunda Emir vermek, Yönlendirmek Uyarmak, Gözdağı vermek Ahlak dersi vermek Öğüt vermek ve çözüm önerileri getirmek Öğretme, nutuk çekme, mantıklı düşünceler önerme 06.02.2018
Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak Soru sormak, sınamak, sorgulamak Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak 06.02.2018
ÇATIŞMA Anne baba ve çocuk arasındaki iletişimi bir GÜÇ MÜCADELESİ haline getirmemek gerekir. Anne baba ve AİLE İÇİ İLETİŞİMe çocuk arasındaki zıtlaşmalar KAZAN-KAYBET yaklaşımına dönüşmektedir. 06.02.2018
NASIL BİR DİNLEME? PASİF DİNLEME AKTİF DİNLEME GÖZ TEMASI BEN DİLİ Çocuklara yetişkin muamelesi yapınız, fakat onlardan yetişkin gibi davranmalarını beklemeyiniz. Rowel Davee 06.02.2018
ÇOCUKLA İLETİŞİMİNİZDE Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin . Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin. 06.02.2018
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI 06.02.2018
OKUL BAŞARISIZLIĞI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanmayarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğinin altında başarı göstermesi olarak tanımlanabilir. 06.02.2018
Çocukların okul başarısını etkileyen temel faktörler şunlardır: 1)Bireysel Sebepler 2) Aileye Bağlı Sebepler 3)Okula Bağlı Sebepler 06.02.2018
BİREYSEL SEBEPLER Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması. Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları. Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri. Motivasyon eksikliği ve ders çalışırken konsantre olamamaları. Özgüven eksiliği. Derslere karşı önyargılı olmaları. Arkadaş ilişkileri. Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme. Görme ve işitme gibi fiziksel rahatsızlıklar 06.02.2018
AİLEYE BAĞLI SEBEPLER 06.02.2018
Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Anne babanın çocuktan kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması. Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması. Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması. Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması. 06.02.2018
Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi. Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi. Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları. Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi. Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması. 06.02.2018
BAŞARISIZ OLAN ÇOCUKTA ŞU DURUMLAR GÖRÜLÜR 06.02.2018
Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. 06.02.2018
NE YAPILABİLİR?! “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin” 06.02.2018
Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun. Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız. Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun. 06.02.2018
Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin. Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir. Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ve çalışmalarını takip edin. Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz. 06.02.2018
Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin Eğer çocuğunuzun bir çalışma odası yoksa ona evin bir yerinde ders çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin. Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun. 06.02.2018
Kazanamazsan “Biz Yıkılırız” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun. Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın. Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz. Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir. 06.02.2018
İlginiz için 06.02.2018