ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SÜREÇ ODAKLILIK.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Gelişim ve Temel Kavramlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ “SOSYAL HİZMETTE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ”

Bilgi; karar verme, planlama, karşılaştırma, değerlendirme, analiz, tahmin tanı gibi eylemlerin özü İŞARET  VERİ  ENFORMASYON  BİLGİ  AKIL BİLGİ HİYERARŞİSİ

Bilgi Hiyerarşisi

Bir kaynağın stratejik değer olması için dört özelliğe sahip olması gerekmektedir: Değerli olması, Az bulunması, Taklit edilemez (orijinal) olması, İkame edilemez olması BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ

Bilgi karar verenlerin ihtiyaçlarını karşıladığı sürece bir anlam taşırlar. Etkili kararlar almada merkezi role sahip olan bilginin belirli nitelikleri: Bilginin doğru olması Bilginin noksansız, eksiksiz olması Bilginin zamanında mevcut ve hazır olması Bilginin uygun olması Bilginin yerinde olması Bilginin ucuz olması

Bu niteliklerin yanı sıra bilginin kalitesini etkileyen iki faktör bulunmaktadır: taraflılık ve hata. Taraflı bilgi kişinin elinde; hatalı bilgiyi düzeltmek daha zordur ve uzun zaman alır. Bilginin hatalı olması genellikle ölçme ve toplama yöntemlerinin yanlış olması, veri işlemede hatalı yöntem kullanma, verinin kayıt edilmemesi ya da yanlış kayıt edilmesi, kullanılan programların yanlış olması ya da yanlış dosyalama yapılması gibi durumların sonucunda ortaya çıkmaktadır.

ÖRGÜTLERDE BİLGİ İHTİYACI VE YÖNETİMİ Örgütlerde geçmişi hatırlamak, bugünü izleyebilmek ve geleceği planlamak amacıyla bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. Örgütsel amaçlara ulaşmak için tüm düzeylerde bilgiye ihtiyaç duyulur. Ancak ihtiyaç duyulan bilginin türü, yapısı ve içeriği bu bilgiyi kullanan birimin işlevlerine göre farklılık göstermektedir. ÖRGÜTLERDE BİLGİ İHTİYACI VE YÖNETİMİ

Örgütlerde bilgi yönetimi süreci, bilginin elde edilmesinden değerli hâle getirilip kullanılmasına kadar geçen süreci ifade eder. Genel yapısıyla bilgi yönetme süreci; bilgiyi elde etme, depolama, arıtma, dağıtma, kullanma ve denetleme aşamalarından oluşmaktadır. Bilginin sistematik ve planlı bir şekilde ortaya çıkarılması, sürekli olarak güncellenmesi ve kullanılması aşamalarını içeren bir süreçtir

Bilgi dinamik sosyal bir süreçtir Bilgi yalnızca kullanıldığı zaman değerlenir Bilgi karmaşıktır Bilgi kendi kendini organize eder Bilgi dil yoluyla seyahat eder Bilgi değişimi elinde tutar Bilgi yönetiminden amaçlanan sonuçların elde edilmesi ve sürecin etkinliği için bazı temel ilkeler bulunmaktadır:

TEŞEKKÜRLER