ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ “SOSYAL HİZMETTE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ”
Bilgi; karar verme, planlama, karşılaştırma, değerlendirme, analiz, tahmin tanı gibi eylemlerin özü İŞARET VERİ ENFORMASYON BİLGİ AKIL BİLGİ HİYERARŞİSİ
Bilgi Hiyerarşisi
Bir kaynağın stratejik değer olması için dört özelliğe sahip olması gerekmektedir: Değerli olması, Az bulunması, Taklit edilemez (orijinal) olması, İkame edilemez olması BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ
Bilgi karar verenlerin ihtiyaçlarını karşıladığı sürece bir anlam taşırlar. Etkili kararlar almada merkezi role sahip olan bilginin belirli nitelikleri: Bilginin doğru olması Bilginin noksansız, eksiksiz olması Bilginin zamanında mevcut ve hazır olması Bilginin uygun olması Bilginin yerinde olması Bilginin ucuz olması
Bu niteliklerin yanı sıra bilginin kalitesini etkileyen iki faktör bulunmaktadır: taraflılık ve hata. Taraflı bilgi kişinin elinde; hatalı bilgiyi düzeltmek daha zordur ve uzun zaman alır. Bilginin hatalı olması genellikle ölçme ve toplama yöntemlerinin yanlış olması, veri işlemede hatalı yöntem kullanma, verinin kayıt edilmemesi ya da yanlış kayıt edilmesi, kullanılan programların yanlış olması ya da yanlış dosyalama yapılması gibi durumların sonucunda ortaya çıkmaktadır.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ İHTİYACI VE YÖNETİMİ Örgütlerde geçmişi hatırlamak, bugünü izleyebilmek ve geleceği planlamak amacıyla bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. Örgütsel amaçlara ulaşmak için tüm düzeylerde bilgiye ihtiyaç duyulur. Ancak ihtiyaç duyulan bilginin türü, yapısı ve içeriği bu bilgiyi kullanan birimin işlevlerine göre farklılık göstermektedir. ÖRGÜTLERDE BİLGİ İHTİYACI VE YÖNETİMİ
Örgütlerde bilgi yönetimi süreci, bilginin elde edilmesinden değerli hâle getirilip kullanılmasına kadar geçen süreci ifade eder. Genel yapısıyla bilgi yönetme süreci; bilgiyi elde etme, depolama, arıtma, dağıtma, kullanma ve denetleme aşamalarından oluşmaktadır. Bilginin sistematik ve planlı bir şekilde ortaya çıkarılması, sürekli olarak güncellenmesi ve kullanılması aşamalarını içeren bir süreçtir
Bilgi dinamik sosyal bir süreçtir Bilgi yalnızca kullanıldığı zaman değerlenir Bilgi karmaşıktır Bilgi kendi kendini organize eder Bilgi dil yoluyla seyahat eder Bilgi değişimi elinde tutar Bilgi yönetiminden amaçlanan sonuçların elde edilmesi ve sürecin etkinliği için bazı temel ilkeler bulunmaktadır:
TEŞEKKÜRLER