2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OTİZM.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
FRAJEL-X
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Eğitsel Rehberlik.
OTİZMİN TARİHSEL GELİŞİMİ, TANIMI VE SINIFLANDIRILMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

OTİZM NEDİR ? Otizm, sosyal ve iletişim becerilerinin oluşmasını etkileyen gelişim bozukluğudur.

GÖRÜLME SIKLIĞI Son verilere göre 110 çocuktan birini etkilediği kabul edilmektedir. Erkeklerde kızlardan 3-4 kat daha fazla görülür. Her 70 erkek çocuktan biri otizmlidir.

DİĞER FORMLARI • Asperger • Rett sendromu • Atipik otizm • Çocukluk dezentegratif bozukluğu

OTİZMİN BELİRTİLERİ 1-Sosyal İlişkilerde Güçlük 2- İletişim Zorlukları 3- İlgi ve Davranış Takıntıları

1-Sosyal İlişkilerde Güçlük -Başkalarıyla göz teması kurmakta zorlanmak . -Arkadaşlık ilişkileri geliştirememek. -Pek çok şeyi başkalarıyla birlikte değil de kendi başına yapmayı yeğlemek -Çevredeki kişilerin yaptıklarıyla ilgilenmemek.

2- İletişim Zorlukları Dil ve konuşma gelişiminde akranlarının gerisinde olmak ya da hiç konuşmamak Başkalarıyla sohbet başlatmada ve sürdürmede zorlanmak . Bazı sözleri tekrar tekrar ve ilişkisiz zamanlarda söylemek. Çevresinde bulunan aynı yaşlardaki çocukların oynadığı oyunlara ilgi göstermemek .

3- İlgi ve Davranış Takıntıları Bazı sıra dışı konulara karşı aşırı ilgi duymak. Günlük yaşamdaki düzen değişikliklerine katlanamamak. Sıra dışı beden hareketleri yapmak. Bazı nesnelerle sıra dışı hareketler yapmak .

OTİZMLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ • Beden dilini, jest ve mimikleri, amaları kullanamazlar aynı zamanda kullanılan vücut dilini anlayamazlar.

• Yaşamlarındaki rutinlerin değişmesine veya değiştirilmesine aşırı tepki gösterebilirler.

• Zamansız ve anlamsız gülmeleri ve ağlamaları olabilir

• Dokunmaya karşı aşırı hassas olabilirler, kucaklandıklarında bile sarılmayabilirler

• Göz kontağı kurup, devam ettiremezler • Göz kontağı kurup, devam ettiremezler. Boşluğa bakıyorlarmış gibi görünebilirler

• Cisimlere karşı aşırı bağımlılık geliştirebilirler .

• Bir sebep olmadan strese girip, üzüntü duyarlar .

• Seslere karşı aşırı duyarlılık ya da aşırı duyarsızlık gösterebilirler.

• Tehlikeye karşı duyarsızdırlar.

• Aşırı hareketli ya da aşırı hareketsizdirler.

• Normal öğrenme metotlarına karşı duyarsızdırlar.

• Nesneleri çevirmekten ve döndürmekten zevk alabilirler.

• Bütünden çok parçalara, ayrıntılara takılırlar

NEDENLERİ • Bu bozukluğun nedeni tam olarak bilinmemektedir. • Başlıca nedeni genetik olmakla birlikte kimi araştırmacılara göre son dönemlerde otizmin görülme sıklığındaki artış, radyasyon, virüsler, çevre kirlenmesi, gıda alışkanlıkları ve hızlı teknolojik gelişim gibi çevresel faktörlere de bağlı olabileceğini düşünülmektedir.

Eğitimde Kazandırılması Amaçlananlar • Öğrenmeye hazırlık becerileri • Özbakım becerileri • Dil ve konuşma becerileri • Sosyal beceriler • Davranış sorunlarının azaltılması ve ailelerin eğitimi

EĞİTİMLERİ ‘’OTİZMİN TEK TEDAVİSİ EĞİTİMDİR!’’

3 yaşından küçük otizmli çocuklar erken çocukluk dönemi eğitimi alabilir . 3-6 yaşları arasında, okulöncesi özel eğitim alabilir. 7-14 yaşları arasında, normal gelişim gösteren çocuklarla birlikte bir ilköğretim okulunda kaynaştırma eğitimi alabilir.

15-21 yaşları arasında ve ilköğretim diplomasına sahipse, ortaöğretimini öncelikle kaynaştırma uygulamaları yoluyla akranları ile bir arada genel ve mesleki ortaöğretim kurumlarında sürdürmelidir.

**Özel eğitimin yanı sıra özel eğitime destek olarak verilen terapilerin en önemlileri dil-konuşma terapisi ve uğraşı terapisidir.**

Otizm dendiğinde iletişimin olmamasından değil farklı bir iletişim tarzının olmasından bahsedilmelidir .

Otistik bireyin en çok duyduğu aile desteği olduğundan, aile otizm hakkında bilgilenmelidir.

Aileler çocuğun içine kapanmasına izin vermemeleri ve uyaranları çocuğa düzenli ve ısrarlı bir şekilde sunmaya özen göstermelidirler.

Eşyaları tanıtmak, onunla konuşmak ve güçlü bir duygusal bağ kurmak önemlidir.

Yavaş yavaş tane tane konuşulması söylenilenleri anlaması adına daha uygundur.

Konuşurken olumlu cümleler kurulmalı, çift anlamlı, soyut kelimelerden kaçınılmalıdır.

Yaptıkları iyi şeyleri fark edip ödüllendirmek gerekir.

Otizmli bir çocuk için en uygun ortam sakin, telaşsız ,kalabalıktan uzak, doğayla içi içe bir aile hayatıdır.

KAYNAKLAR *Tohum otizm vakfı *Wenar C. (1994) devolopment psychopathology:from infancy trough adolescence.United states of America :mc graw-Hill inc *Sucuoğlu B.ötkem f.akkök f.gökker 1996 otistik çocukların değerlendirilmesine ilişkin çalışma.

HAZIRLAYAN SERKAN AVCI TEŞEKKÜRLER…