Avrupa Birliği Ortak Dil Kaynakları ve Teknoloji Altyapısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Türkiye İstatistik Kurumu Faaliyetleri Nilgün DORSAN Strateji Geliştirme Daire Başkanı.
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
UNI-SET Toplantı Notları
Ansiklopedi (Encyclopedia) Tanım : Bütün konularda kısa ve öz bilgi içeren bir çalışmadır. Belirli bir konu ile sınırlı yada genel kapsamlı olabilir.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Şehir Hastanelerinde Bilişim Çözümleri Kadir Boysan Türk Telekom Kurumsal İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Kütüphane Otomasyon Sistemleri
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
TTH Türkiye; EIF tarafından BST Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu ve Avrupa Komisyonu Bölgesel Politika Genel Müdürlüğü işbirliğinde tasarlanmıştır.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yaratıcı Proje Fikirleri
İhracat Genel Müdürlüğü
DERMATOLOJİ DİSİPLİNİNİN DÜNYA ÖLÇEĞİNDE YENİDEN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Kaynak Gösterme Teknikleri
İl Temsilcisi Başvuru ve Değerlendirme Sistemi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Robot Teknolojisine Giriş Yrd. Doç. Dr. Erkan Uslu, Doç. Dr
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NeTIRail-INFRA projesine genel bakış
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

Avrupa Birliği Ortak Dil Kaynakları ve Teknoloji Altyapısı Common Language Resources and Technology Infrastructure Avrupa Birliği Ortak Dil Kaynakları ve Teknoloji Altyapısı Yrd.Doç.Dr. GÜLŞEN ERYİĞİT İTÜ DDİ Çalışma Grubu Koordinatörü İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

Araştırma alanı ve faaliyetleri Doğal Dil İşleme Disiplinler arası bir çalışma alanı: Dilbilim, Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka, Psikoloji … Kural Tabanlı ve İstatistiksel Yöntemler (veriden öğrenme) Farklı araştırma alanlarına alt yapı sağlayan Hesaplamalı dilbilim, Veri Madenciliği, Sosyal Medya Takibi, Marka Takibi, Hesaplamalı Sosyal Bilimler, Robotik, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

Bazı DDİ çalışma alanları Optical character recognition Speech Recognition … Tokenization Sentence boundary detection Normalization … Morphological Analysis Parts-of-Speech Tagging Syntactic Parsing Natural Language Understanding Natural Language Generation Coreference resolution Named entity recognition … Machine Translation Automatic summarization Question answering Relationship extraction Text Simplification Automated Essay Scoring Teaching Applications Information Extraction Sentiment Analysis … Text to Speech … input prep Higher level NLP tasks Core NLP analysis output Parsing Web2.0 Language and Sentiment Analysis: The case of Turkish @AAMAS-ESSEM 2015 by Gülşen Eryiğit

İTÜ Türkçe Doğal Dil İşleme Yazılım Zinciri ITUNLP tools.nlp.itu.edu.tr İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

İTÜ Türkçe Doğal Dil İşleme Yazılım Zinciri ITUNLP - tools.nlp.itu.edu.tr İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

Kurum/Kuruluş Tanıtımı İTÜ Doğal Dil İşleme Araştırma Grubu (2000-...) 3 öğretim üyesi, 7 doktora öğrencisi, >20 y.lisans öğrencisi, ~1700 atıf (Google scholar Ocak 2016) Bazı Projeler: AB 7.Çerçeve CLARIN - Common language resources and technology infrastructure, Ortak, 2010-2011 EU ICT -COST IC 1207 Parseme ve TÜBİTAK 1001, “Parsing Web 2.0 Sentences”, 2013-2015 Santez, “Turkish Mobile Personal Assistant”, 2013-2014 Tübitak 1003, “Türkçe'den-Türk İşaret Diline Otomatik Çeviri Sistemi ve Avatar Animasyonu”, 2014-2016 İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

ESFRI Projesi Hakkında CLARIN – Common Language Resources and Technology Infrastructure Avrupa’da dil kaynakları ve teknolojileri oluşturmak, halihazırda var olan kaynakları ve teknolojileri koordine etmek, erişilebilir ve kullanılabilir kılmak üzere oluşturulmuş geniş ölçekli bir Avrupa ortak girişimidir. CLARIN, insan ve toplum bilimlerinde çalışan öğrencilere/araştırmacılara bilgisayar destekli dil işleme araçlarını sunmayı hedeflemektedir. Ocak 2008’de hazırlık aşaması başlayan projenin ilk aşamasında 26 farklı ülkeden 36 konsorsiyum ortağı katılmıştır. Proje’nin hazırlık aşaması 2011 yılı Haziran ayında sonlanmıştır. Sonrasında yapım aşamasına geçilmiştir. İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit

ESFRI ve ERIC Hakkında ESFRI’ye katılmak neden önemlidir? Katılım gösteren araştırmacı ve kurumuna ESFRI’de olmak neler kazandırır? Türkiye olarak ESFRI’ye önem verilmeli mi? ESFRI ile Avrupa Araştırma Alanı’na entegre olmak neden önemli? ESFRI Projesi sebebi ile Çerçeve Programların diğer alanlarından proje alındı mı? ESFRI projesi ERIC oldu mu? Türkiye bu ERIC’te yer alıyor mu? İTÜ H2020 Araştırma Altyapıları Bilgi Günü @ CLARIN Projesi - Yrd.Doç.Dr.Gülşen Eryiğit