Kocaelİ Ünİversİtesİ TIp Fakültesİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ ANKET ÇALIŞMASI ARALIK-2013 AFYONKARAHİSAR.
Advertisements

ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün.. ¿ Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
İNFERTİLİTE TEDAVİSİ İÇİN BAŞVURAN ERKEK HASTALARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP YÖNTEMLERİ KULLANIMI H.Volkan ACAR, Aydın KENDİRCİ, Kubilay VİCDAN,
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Temizlik Personeli Görev Yetki ve Sorumlulukları
EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Hasta Hakları Nelerdir?
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
Hastane Enfeksiyonları Kontrolünde ÇAMAŞIRHANE
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Hasta Odası Temizliği.
Sağlıklı Büyüyelim Büyüme Vücudumuzu tanıyalım
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
Grup Empati (F3).
KURALLARA UYMAK.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Hazırlayan : Sündüz Çintan
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Hastane Odası Tefrişi
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
STERİLİZASYON DERSİ 6. HAFTA DERS NOTLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Oda Tipleri.
Kamu Hastaneleri Birliği
ŞAH İ NBEY KAYMAKAMLI Ğ I GAZ İ ANTEP ŞAH İ NBEY ANADOLU L İ SES İ TANITIM SUNUMU.
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün.. Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
T EMIZLIK EĞITIMI Hazırlayan : Elif Demirci EĞİTİM HEMŞİRESİ.
Mayıs 2016’ya Kadar Kayıt Yaptırın;
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
Hakkari Üniversitesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuçları (2017 Mart)
BASIN GÖZÜYLE SAĞLIK HABERCİLİĞİ
ŞEHİT ÖZCAN KAN FEN LİSESİ
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
STRATEJİK PLAN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Başlık Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan Mezun öğrenci Anket SONUÇLARI.
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün .. ¿
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

Kocaelİ Ünİversİtesİ TIp Fakültesİ Grup Empatisyen Toplumsal Duyarlılık Projesi

EMPATİSYEN Proje Danışmanımız: Doç. Dr. Oğuz MUTLU Rabia YOKUŞ Nejla ŞAHİN Enes TOPCU Şule Kevser DURSUN Nezihan ATEŞ Hilâl POLAT Ersin GÜMÜŞ Güfran KOBİLAY Ayşe Betül KAHRAMAN Edanur ÜNER Sait ALPHAN Bünyamin BAYTEMÜR Fuat BAŞTUĞ Büşranur AKTAŞ Sena BEYAZ Muhammet Fatih ÇİFTÇİ İslâm AÇAR

Proje : Hastanede Refakatçilerin Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi Proje : Hastanede Refakatçilerin Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi* Konusunda Çalışmalar *(Dinlenme Alanı, Sosyal Aktivite Alanı, Mevcut Şartların İyileştirilmesi, Fiyatların Uygun Banda Çekilmesi vb.)

Ne Yaptık ? Nasıl Yaptık? Sağlıklı sonuç almak için anket yaptığımız refakatçilerin en az 2 hafta hastanede bulunmuş olmasına dikkat edildi. Anket yapılan refakatçi sayısı 52’dir. Etik açısından refakatçilerin isimleri alınmamıştır.

EVET: 45 HAYIR: 7

EVET: 43 HAYIR: 9

EVET: 36 HAYIR: 16

EVET: 30 HAYIR: 22

EVET: 41 HAYIR: 11

EVET: 17 HAYIR: 35

EVET: 37 HAYIR: 15

EVET: 16 HAYIR: 12 YORUMSUZ: 24

En popüler 5 cevap Yataklar arasına perde talebi (40) Yemekler tatsız ve çeşidi az, porsiyonlar küçük (22) Kafeterya pahalı (8) TV kanal sayısı arttırılmalı (8) Tuvalet temizliği oda temizliğine göre yetersiz (8)

Fiziki (14) Asansör sayısı yetersiz. Mescit basık, havasız, tozlu. Otopark yeterli değil ve ücretli olması kötü. Refakatçi koltukları rahat değil. Dolaplar küçük ve kullanışsız. Camların açılmıyor. Çarşaf ve yastık sayısı yetersiz ve eski.* Klimalarda sürekli sıkıntılar çıkıyor. Hasta bırakılıp mescide inmek zor oluyor, her kata mescit yapılmalı. Hastaların başına acil butonu konmalı.* Kart ile ilgili problemler yaşıyoruz. Bekleme salonunda koltuk sayısı yetersiz. Yeterli tek kişilik oda yok. Acil girişinde araba bulunması sıkıntı yaşatıyor.

Hastane personeli* (14) Bazı hemşireler çok özensiz çocuğa vurulan iğne yatakta bulunuyor. Doktorlar bilgi yönünden iyiler. Bize yeterli açıklamaları yapmıyorlar. Bazen çağrıldıklarında gelmiyorlar. Şikayet etmemiz gerektiğinde kiminle konuşmamız gerektiğini bilmiyoruz; korkuyoruz. Bazı refakatçisi olmayan hastalar var onlarla ilgilenecek genel personeller olmalı. Bazı doktorlar asık suratlı. Doktor geleceği zaman anca dediklerimizi dikkate alıyorlar. Personel yetersiz. Hemşirelerin yakalarında isim olmalı. Hemşireler çağrıldığında geç geliyorlar; suratsızlar. Sorunlarımıza karşı tepkiler alıyoruz. Hemşireler istediklerini yapmamıza rağmen memnun kalmıyorlar. Hemşireler kahkaha atıyor.

Temizlik(10) Günde 2 kere çöp alınmalı. Tuvaletler çamaşır suyu kokuyor.* Bazı bölümler temiz değil, pediatride pirelendim. Temizlik personelleri görevlerini yerine getirmiyor; refakatçiler temizlikleri kendileri yapıyor. Hastaneden ayrılacağımız sırada yeni bir enfeksiyon haberi alıyoruz. Özel hijyen gereken hastalıklarda odaya girişler yasaklanmalı. Çarşaflar daha sık değişmeli. Köpekler hastaneye girmemeli. Tuvalet sayısı yetersiz ve yeterince temiz değil. Genelde oda temizliğine kıyasla tuvalet temizliği özensiz.

Sosyal/Kişisel (7) Özel psikolojik danışman olmalı. Müzikli yayın olmalı. Televizyon kanal sayısı arttırılmalı.* Spor alanları aktivite yerleri az. İnternet her yerde çekmiyor. Katlarda genel ulaşım için ücretli de olsa telefon olmalı. Kafeteryada televizyon izlenmiyor.

Kafeterya/Yemekhane (4) Kafeterya pahalı ve kalabalık. Kafeterya yeterince temiz değil. Yemekler az, çeşit az, tat eksik. Yemekler tabldotta değil de tabakta gelmeli.

Ziyaret Şartları (4) Ziyaret sırasında çok ses oluyor .   Ziyaret sırasında çok ses oluyor . Akşam ziyaret saati geç bitiyor. Ziyaret saatleri azaltılmalı. Refakatçiler ziyaret saatlerinde dışarıya çıkabiliyor bu yüzden süre yetersiz geliyor.

Sonuç Yataklar arasına perde konulmalı.* Hastane personeli * Çarşaf ve yastık sayısı yetersiz ve eski.* Hastaların başına acil butonu konmalı.* Tuvaletler çamaşır suyu kokuyor.* Televizyon kanal sayısı arttırılmalı.* Hastalara bilgilendirme kılavuzu gerek.*

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler!