Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik.... Metinlerin temel karakteri %83 oranında erkek, %17 oranında kadın Metinlerin %89’unda erkek isimleri var Görsel malzemelerde erkek %50, kadın %15 Kadınların %6.5’u erkeklerin %80’i dış mekanda anlatılıyor Kadınlardan bilim insanı, sanatçı vb olarak hemen hiç bahsedilmiyor
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik.... Örtük söylem önemli: Fatma yaptığı ayranı her bardağa 0.2 lt. Doldurarak misafirlere ikram ediyor (Math 5.sınıf) Annem bu sabah bana 2, ağabeyime 3, babama 5 yumurta yaptı.... ...... Mesela biri hastalansa kovan içinde telaş başlar: Kız kardeş yatak hazırlamaya koşar, anne hasta ile meşgulken, erkek kardeşlerden biri soluğu eczanede alır (Türkçe 7. sınıf)
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
Ders kitaplarında: Kadınlara toplumsal yaşamda edilgin erkeklere etkin roller yükleniyor. Erkek kamusal alanda üretken olarak tanımlanırken, kadın eşi, çocukları ve ev işleri ile sınırlandırılıyor. Resimlerde anneler sürekli temizlik, turşu, salça, konserve yapıp çocukların giydiren,bulaşık yıkayan, ütü yapan, hasta bakan vb. kişi olarak resmediliyor. Erkekler « aile ile ilgili kararların alınmasından sorumlu ve her türlü işin yapılmasına karar veren kişi» olarak tanımlanıyor.
SONUÇ..... Okullar geleneksel cinsiyet rollerinin yeniden üretilmesine ve meşrulaştırılmasına büyük ölçüde katkıda bulunmaktadır (Helvacıoğlu(2000). Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik 1928-1995. İstanbul: Kaynak Yayınları)
KAYNAKLAR “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi Projesi” Editörler: Ebru Hanbay Çakır (Proje Toplumsal Cinsiyet Kilit Uzmanı) Işın Gürel (Proje İletişim Kilit Uzmanı) - Nur Otaran (Proje Uzmanı) Agacinski, S. (1998), Cinsiyetler Siyaseti, Ankara, Dost Kitapevi Ercan, C. A. (2014), Cinsiyetin Toplumsal Roldeki Yeri, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları Savran, G. A. Demiryontan N. T. (ed) (2012), Kadının görünmeyen emeği, İstanbul, Yordam Kitap (2. Basım)