Ayşenur batı Hande arpacı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN Mersin Üniversitesi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MESLEKİ EĞİTİM.
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yazılım Proje Yönetimi
PAZAR YÖNLÜLÜK.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Stratejik Düşünme ve Strateji Geliştirme
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Scrum Takımlarında Performans Ölçüm Yaklaşımı
Tam ve kesirli faktöryel deney tasarımı
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Süreç Yönetimi.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
YER TEMİZLEME MAKİNASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ayşenur batı Hande arpacı

SCOR MODELİ SÜREÇ REFERANS MODELİ Süreç Referans Modelleri, işletme süreçlerinin yeniden tasarımı , kıyaslama ve çapraz fonksiyonel çerçeve içerisinde süreç ölçümü olarak bilinen kavramları entegre etmektedir. İş süreçlerinin mevcut durumları analiz edilmeli, iş süreçleri yeniden yapılandırılmalıdır (“mevcut” ve “olması gereken” analizleri). İkinci aşamada tanımlanan standart performans ölçütleri ile “kıyaslama” (benchmarking) çalışmaları yapılmalıdır. Üçüncü aşamada ise en başarılı uygulamalar bölümünden faydalanarak olası iyileştirmeleri tespit etmek ve bunları uygulayabilmek ile tedarik zinciri performansını arttırmak mümkün olmaktadır.

Süreç Referans Modeli aşağıdakileri kapsamaktadır : • Yönetim süreçlerinin standart tanımlarını, • Standart süreçler arasındaki ilişkilerin esas yapısını, • Süreçlerin performanslarını ölçmek için kullanılacak standart ölçütleri, • Sınıfın en iyi performansını üreten yönetimsel uygulamaları, • Özellikler ve işlevselliklerin standart gruplandırılması

Karmaşık yönetim süreci standart süreç referans modeli formuna ulaştığında : • Rekabet avantajını başarabilmek için amaçlı olarak uygulanabilir, • Açık bir şekilde tanımlanabilir ve iletişim kurulabilir, • Ölçülebilir, yönetilebilir ve kontrol edilebilir, • Özel bir amaç doğrultusunda düzenlenebilir ve sonrasında tekrar düzenlenebilir, Dolayısıyla , süreç referans modeli yönetimin elinde çok güçlü bir araç olur (SCC, 2008).

SCOR MODELİ LİTERATÜR ARAŞTIRMASI Lojistik yazınında tedarik zincirinin işletilmesini ve tasarımını konu alan birçok analitik ve sayısal model olmasına rağmen, stratejik karar modellerinin tedarik zincirine bütüncül yaklaşımdan yoksun oldukları görülmektedir (Huang, Sheoran, Keskar, 2005). Tedarik Zinciri Operasyonları Referans modeli ( Supply Chain Operations Reference - SCOR- Model ) bağımsız, kar amacı gütmeyen ve dünya çapında bir kurum olan Tedarik Zinciri Konseyi’nin (Supply Chain Council - SCC) üyeleriyle ortak bir ürünü olarak, 1996 yılında stratejik karar modellerinin tedarik zinciri konusundaki eksikliklerini gidermek amacıyla geliştirilmiş bir süreç referans modelidir (SCC, 2008; Huang, Sheoran, Keskar, 2005).

Model, tedarik zinciri yönetimi ile ilgili en son yenilikleri kapsayacak şekilde geliştirilmiş ve günümüze kadar bir çok değişik sürümde yayınlanmıştır. Başlangıçta uygulamacılar için bir haberleşme aracı olarak geliştirilen SCOR modeli 1997 yılında Versiyon 1.0, 1998 yılında Versiyon 2.0, 1999 yılında Versiyon 3.0, 2000 yılında Versiyon 3.1, 2001 yılının basında Versiyon 4.0, 2001 yılının sonunda Versiyon 5.0, 2002 yılında model geliştirme süreçleri proje takım formatında yeniden yapılandırılması, 2003 yılında Versiyon 6.0, 2004 yılında Versiyon 6.1, 2005 yılında Versiyon 7.0, 2006 yılında Versiyon 8.0 çıkartılarak yeni uygulamaları kapsayacak şekilde sürekli geliştirilmektedir. Modelin en son sürümü 2008 yılı Nisan ayında yenilenmiş olan “SCOR Versiyon 9.0” dır.

Ayrıca SCOR modeli tedarik zinciri konfigürasyonlarını tanımlama, ölçme ve değerlendirme amaçlı kullanılmaktadır: • Tanımlama: Standart SCOR süreç tanımları hemen hemen tüm tedarik zinciri çeşitlerinin belirli bir şekilde düzenlenmesine olanak sağlamaktadır. • Ölçme: Standart SCOR ölçütleri tedarik zinciri performansını ölçmesine ve kıyaslamasına imkân tanımaktadır. • Değerlendirme: Tedarik zinciri konfigürasyonları sürekli iyileştirme ve stratejik planlamayı desteklemek için değerlendirilebilir .

SCOR MODELİNİN SÜREÇLERİ Planlama Tedarik Üretim Dağıtım İade

SCOR MODELİNİN SEVİYELERİ

SCOR MODELİ ÖLÇÜTLERİ (METRİKLER) A) Müşteri Odaklı SCOR Ölçütleri Müşteri odaklı SCOR ölçütleri ; 1) Tedarik zinciri güvenilirliği 2) Tedarik zinciri cevap verebilme 3) Tedarik zincirinin çevikliği olmak üzere üç adet performans niteliğinden oluşmaktadır. B) Firma Odaklı SCOR Ölçütleri Firma odaklı SCOR ölçütleri ; 1) Tedarik zinciri maliyeti 2) Tedarik zinciri varlık yönetimi olarak iki performans kategorisini kapsamaktadır.

SCOR Modeli Proje Adımları (Francis, 2006)

AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ SCOR MODELİNİN SÜREÇLERİ ARASINDA YER ALMAZ AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ SCOR MODELİNİN SÜREÇLERİ ARASINDA YER ALMAZ? A) Planlama B) Tedarik C) Tüketim** D) Dağıtım

‘’Benzer süreçlerin bir çok farklı konfigürasyonlarını ortaya koymakta kullanılır’’ CÜMLESİ SİZE SCOR MODELİNİN HANGİ SEVİYESİNİ ANLATMAKTADIR? A)Seviye 1 B)Seviye 2 C)Seviye 3** D)Seviye 4

TEŞEKKÜRLER…