Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır. Tata Grup 1868 yılında Jamseti Tata tarafından Mumbai’de kurulmuştur. 1992 yılından bu yana ise Grubun yönetimini Ratan Tata yürütmektedir. Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
TATA Motors, Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşudur. Orta ve ağır ticari araç üretiminde dünyanın beşinci büyük şirketi olan Tata Motors orta ve büyük otobüs üretiminde de dünya ikincisidir.
23.000 çalışanı olan şirket vizyonunu "faaliyet gösterdiğimiz yolda en iyi, teslim ettiğimiz ürünlerde en iyi, değerler ve ahlak sistemimizde en iyi" olma cümlesiyle aktarmakta ve çalışanlarını bu şekilde yönlendirmektedir. 1945’de kurulan Tata Motors’un gücü artık Hindistan sınırlarını aşmıştır. İlki 1954 yılında üretilen Tata araçlar bugün 3,5 milyonun üzerinde bir sayı ile Hindistan yollarındadırlar.
Şirket aynı zamanda güçlü finans işletmesi ‘Tata Motor Finans’ ile müşterilerini satın alma konusunda desteklemektedir. 2004 Eylül ayından beri New York Borsası’na kote edilen Tata Motors artık uluslararası bir otomotiv kuruluşudur. Tata Motors, iştirakleri ve ortaklıkları aracılığıyla Büyük Britanya, Güney Kore, Tayland ve İspanya'da da faaliyet göstermektedir. Bunlar arasında ikon haline gelmiş iki Britanyalı otomobil markası olan ve 2008 yılında satın alınan Jaguar ve Land Rover sayılabilir.
Şirketin büyümesinin sağlanması, geçen 50 yıldan uzun sürede ekonomik uyarıların ve müşteri ihtiyaçlarının doğru biçimde anlaşılması ile bu anlayışın lider nitelikli Ar-Ge vasıtasıyla müşteri isteklerine dayanan önerilere dönüştürme kabiliyetinden kaynaklanmaktadır. Tata Motors, Hindistan'ın ilk yerli üretim hafif ticari aracını, ilk spor otomobilini ve ilk tamamen yerli üretim binek otomobili olan Tata Indica'yı (1998) üreten şirkettir.
Tata Motors, Ocak 2008'de Hindistan'ın ve tüm dünyanın merakla beklediği halk otomobili Tata Nano'yu ortaya çıkarmıştır. Küresel otomobil endüstrisinde bir ilk olan Tata Nano, planlandığı gibi Mart 2009'da Hindistan pazarındaki yerini aldı. Nano, dünya otomobil pazarında bir ilke imza atarak, konfor ve güvenliği, binlerce ailenin sahip olabileceği koşullarla bir araya getirerek tüketicilerin beğenisine sundu.
Fakat aralarında ‘Nano’nun da bulunduğu modellerin satışlarından memnun olmayan Tata Motors yeni bir tanıtım kampanyasına girişti. Tata Motors bu kampanya için dünyaca ünlü futbolcu Lionel Messi ile anlaştı. Markanın, Messi ile anlaşmasındaki amaç Tata Motors modellerinin gençler tarafından da bilinmesi ve sevilmesini sağlamaktı.
Tüm dünyada tanınan Messi, aynı zamanda bir anlamda markanın yeni pazarlara açılma planlarına da yardımcı olacaktı. Tata, Nano’dan sonra geliştirip piyasaya sunduğu modellerde de zincirlerini kıramadı. Özellikle “dünyanın en ucuz otomobili” iddiasıyla çıkan Nano, kalite sorunları nedeniyle şirkete güven kaybettirdi. Tata, 2020’ye kadar yeni model harekatına devam edeceğini açıkladı.
Hazırlayan: Betül Güler / 130907005 Teşekkürler. Hazırlayan: Betül Güler / 130907005