Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

Acil Olguya İlk Yaklaşım
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Dr Pınar Pazarlı Göğüs Hastalıkları ve TB uzmanı Sakarya Üniversitesi
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Grup Empati (F3).
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
G R U P ANGE R D.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Uçuş Tabipliği ve Fizyolojik Eğitim Kursu. USAEM Stadyum Eskişehir Asker Hastanesi Atatürk Cad.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
AKTS Hesaplaması.
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Dönem VI
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016- 2017 Öğretim Yılı

Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN İntörn Koordinatörü Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN İntörn Sekreterleri Arş. Gör. Dr. Hülya KANKAYA Arş. Gör. Sadık HANÇERLİOĞLU Arş.Gör. Sema ÜSTÜNDAĞ

UYGULAMA ALANLARI İç Hastalıkları Kliniği 5.kat Kardiyoloji I Kliniği Kardiyoloji II Kliniği Gastro Enteroloji Kliniği Göğüs Hastalıkları Kliniği Nöroloji Kliniği Acil Servis Onkoloji Kliniği

Uygulama Alanı Sorumluları Uygulama Yerleri Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Klinikleri İntörn Sorumlu Öğretim Üye/Elemanı EÜTF Hastanesi Kardiyoloji Kliniği II Prof.Dr. Ayfer KARADAKOVAN Araş.Gör.İsmail AYVAZ/Araş. Amine DENİZ EÜTF Hastanesi İç Hastalıkları Kliniği 6. Kat Prof.Dr. Asiye AKYOL Araş. Gör.Hülya KESKİN / Araş.Gör.Hülya KANKAYA EÜTF Hastanesi Gastroenteroloji Kliniği Doç.Dr. Yasemin YILDIRIM Araş.Gör. Mahmut ATEŞ EÜTF Hastanesi Nöroloji Kliniği Doç.Dr. Öznur USTA YEŞİLBALKAN Araş.Gör. Sema ÜSTÜNDAĞ EÜTF Tülay Aktaş Onkoloji Hastanesi Araş.Gör. Birgül VURAL DOĞRU EÜTF Hastanesi Kardiyoloji Kliniği I Doç.Dr. Serap ÖZER Araş.Gör. Kadriye SAYIN KASAR EÜTF Hastanesi Acil Servis Yard.Doç.Dr. Figen OKÇİN Araş.Gör.Sadık HANÇERLİOĞLU EÜTF Hastanesi İç Hastalıkları Kliniği 5. Kat Yard.Doç.Dr. Esra OKSEL Araş.Gör. Dr. Emine KARAMAN EÜTF Hastanesi Göğüs Hastalıkları Kliniği Yard.Doç.Dr. Nazmiye ÇIRAY GÜNDÜZOĞLU Araş.Gör. İsmail TOYGAR

Uygulama Süresi

Uygulama Alanlarının Fiziksel Koşulları

Uygulama Alanlarının Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı

Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.76 SD: 1.44) Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuvar Çalışmalarının Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.76 SD: 1.44)

Uygulama Alanlarında İletişimin Değerlendirmesi

Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum:10 (Ortalama= 8.23, SD: 1.29)

Uygulama Alanlarında Kullanılan Formlara İlişkin Değerlendirme

Seminerlere İlişkin Görüşlerin Dağılımı

Seminer Konularının Gelişime Katkısı 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum:10 (Ortalama= 7.52, SD: 1.67)

Sorun Yaşama Durumu Dağılımı (%)

Öğrencilerin Başarı Durumları

İntörn Öğrencilerin Final Notlarının Dağılımı Dönem 7 öğrenci başarısız olmuştur, bütünleme sınavı ile geçmiştir. Dönem 4 öğrenci başarısız olmuştur, bütünleme sınavı ile geçmiştir.

Uygulama alanına yönelik görüşler Daha çok hasta paylaşımlı olarak çalışılıyor, tedaviler çok hızlı oluyor yeterli bilgiyi uygulamalı olarak ögrenemiyorum. (n=1) Hastane çok temizdi. Hemşireler yardımcı oldular. Klinik el becerimi olumlu etkiledi. (n=1) Klinikten alınan verimin artması için öğrencinin üzerindeki dosya yükünün hafifletilmesi gerektiğini düşünüyorum . (n=2) Yoğun bakım dahiliye stajı için iyi bir şanstı benim için . (n=2) Dosya yükü çok fazla. Bu nedenle teorik çalışacak zaman bulmak zor oluyor. (n=2) Uygulama alanı intörn gruplar için yararlıydı. (n=7) Klinikteki uygulamalara ilişkin bilgilerimiz çok azdı. Bize acıklama yapan az sayıda hemşire vardı. Uygulama esnasında teorik eksiklerimi fark ettim. Hemşireler bizi iş yükü azaltıcı olarak görüyorlar. Biz stajda cok yoruluyoruz ayrıca hep farklı uygulamalar yapıyoruz. Uygulama süresi daha uzun olmalı. (n=2)

Uygulama alanına yönelik görüşler Klinik ekip üyeleriyle iyi bir iletişim kurdum. Uygulama esnasında intörnlere fırsat sağlanmıyor. Uygulama alanı öğreticiydi fakat a ve b kliniklerinde intörnlere fazla işyükü veriliyor. Uygulama alanları girişim uygulama yapma açısından mükemmel bir fırsat. Sürekli vital takibi yapmaktan servis öğretici olmadı . Servis süresi kısaltılabilir 5 hafta için 2 hafta servis 3 hafta yogun bakım olabilir. Dahiliye kliniği en cok verim aldıgım klinikti . Yoğun bakım ve servise eşit zaman ayrılsa daha verimli olabilirmiş Yorucu ama öğretici bir stajdı. Teoriği uygulama alanında görme şansımız oldu. Hemşirelerin nöbet teslimine geç başlaması yüzünden uygulama alanına geç gelinebilir . Aseptik tekniğe daha uygun davranılmalı . Hemşirelere bırakılmanın iyi olmadığı düşünüyorum bunun nedeni ise kötü niyetli hemşireler sadece işini yapmak için kullananlar var .

DOSYA YÜKÜ HAFİFLETİLMELİ AÇIKLAMA YAPAN HEMŞİRE SAYISI AZ UYGULAMA ALANI DOSYA YÜKÜ HAFİFLETİLMELİ AÇIKLAMA YAPAN HEMŞİRE SAYISI AZ HEMŞİRELER BİZİ İŞ YÜKÜ AZALTICI OLARAK GÖRÜYOR UYGULAMA SÜRESİ YETERSİZ KLİNİKLERDEKİ İŞ YÜKÜ FARKLI SÜREKLİ YAŞAMSAL BULGU TAKİBİ YAPTIK ASEPTİK TEKNİKLERE DAHA UYGUN DAVRANILMALI HEMŞİRELERE BIRAKILMANIN İYİ OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM HEMŞİRELER BİZİ KENDİ İŞLERİNİ YAPMADA KULLANIYORLAR

Formlara yönelik görüşler Gereksiz maddeler içeren bir form (n=5) Formlar yeterli (n=2) Klinikte kullanılan formların yerine getirilen sistemdeki karışıklıklar düzeltilirse sistemin daha etkili ve kullanışlı olacagını düşünüyorum (n=2) Acilde veri toplarken zor durumda kalıyoruz (n=2) Yogun bakımda kullanılan formlar tekrar düzenlenebilir (n= 2) İlaç kısmı genişletilmeli AÇST formu tarihlere göre genişletilmeli lab. bulguları detaylandırılmalı “Dini inançları güçlü mü?” sorusu net olarak anlatılmalı ve beklenenler söylenmeli

GEREKSİZ MADDELER ÇIKARILMALI FORMLAR GEREKSİZ MADDELER ÇIKARILMALI ACİL VE YOĞUN BAKIMDA KULLANILACAK OLAN FORMLAR AYRI BİR ŞEKİLDE DÜZENLENMELİ İLAÇLAR, LAB.BULGULARI VE AÇST FORMLARI GENİŞLETİLMELİ DİNİ İNANÇLARA İLİŞKİN SORULARDAN BEKLENENLER AÇIKLANMALI

DİĞER GÖRÜŞLER

HEMŞİRELERİN SİRKÜLASYONU….. “Uygulamaya çıktığım klinikte hemşire sirkülasyonu fazlaydı her hafta yenı bır hemşireyle calısıyorduk bu yuzden adapte olma sorunumuz vardı. Her gelen hemşirenın sistemı farklı oldugu için bazen iletişim problemlerı yasadık .”

SADECE İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYORUZ… “En büyük sorunumuz ögrenci hemşireler olarak vafsımızın olmaması . Görünmeziz sanki. Sadece iş yükünü azaltan kişiler olarak görülüyoruz. İnsan bu kadar değersizleşir. Hemşireler iyi davrandı iletişimimiz iyi fakat iş yükleri ağır. Herkesin gözünde ANTA alıp EKG çeken kişileriz . Bize şu, sen gibi hitaplarda bulunuyorlar.”

SADECE İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYORUZ… “Bir kaç gün sürecinde birimde çalışan hemşireler, birimde tek intörn öğrenci olmama rağmen sadece ANTA almamı istediler (işlerini kolaylastırmak için) sorunu dile getırınce anlayışlı davrandılar.”

HEKİM DAVRANIŞLARI HOŞ DEĞİL… ARADA KALIYORUZ…. HEKİM DAVRANIŞLARI HOŞ DEĞİL… “Klinikte nöbet teslimi sırasında bir hemşire bana “hastanın serumu bitmiş çıkarabilir misin “dedi ve serumu çıkarmamı istedi gidip serumu çıkardım ve nöbet teslimine devam ettim başhemşire bana nöbet teslimi sırasında nerede oldugumu sordu hemşire hanımın hasta odasına gönderdiğini ilettim beni bir daha nöbet tesliminde ayrılmamam konusunda uyardı. Aynı günün akşamı nöbet tesliminde bu defa başka bir hemşire hastanın şekerine bakmamı söylediğinde nöbet teslimi biter bitmez gideceğimi söyledim. Hemen bakman lazım dediği için bakmak zorunda kaldım. Hemşire başhemşireye durumu anlatacagını ifade etti. Yogun bakımda doktorların bazılarının tavır ve davranısşarı emir verici şekildeydi .”

HEMŞİRELERİN DAVRANIŞLARI … “Uygulamamım ikinci haftasında hemşire ile sorun yaşandım. Hemşirenin davranışları ve sözel ifadeleri ile ilgili problem oldu. Daha sonra durum devam edince sorumlu hemşireyle konusuldu.”

HATALARA KARŞI TAVIRLAR UYGUN DEĞİL… “Serviste bazı hemşirelerin öğrencilere yaklaşımı küçümseyici şekilde. Yapılan hatalara karŞı tavırları uygun değildi.”

HASTA YAKINILARININ DAVRANIŞLARI… “Bir hasta yakını hastanın kan şekerini ölçmemi istemedi ortalama değer yaz geç dedi. Ben ise ya ölçer yazarım ya da yazmam dedim, arkamdan bağırdı.”

SORUMLU HEMŞİRELERİN DAVRANIŞLARI…. “Kan alma sırasında 2.sınıf uygulama hocamın benden kan tepsisini isteyip kendi öğrencileriyle almasından sonra sorumlu hemşireden azar işittim, kliniğin içinde bağırıp çağırdı. Hastadan alınan bilgiye göre 6 kere denenmiş hiç soru sorulmadan direkt olarak bağırıp çağırmaya başladı daha sonra benim kendimi ifade etmeme ve hastanın yanına gidip bunun doğru olmadığını öğrenmemize rağmen herkesin içinde bağırıp çağrmaya devam etti.”

HEMŞİRELERİN ÖĞRETME KAYGILARI YOK… NOTLARI VERMEDİKLERİNİN HATIRLATILMASI GEREKLİ… “Sorunu ben yaşamadım fakat genel bir sorundan bahsetmek istiyorum. Klinikte çalışan hemşirelere söz hakkı verilmesi taraftarı değilim çünkü bazı hemşirelerin sırf ANTA almadıkları için alt dönemdeki öğrencileri tehdit ettiğini gördüm evet ANTA almak bizim işimiz fakat bazı hemşireler bunu kullanıyor. Bazılarının hiçbir şekilde öğretme kaygıları yok işleri yapılsın yeter sorumlu hemşireler hariç ordaki hemşirelere notları fakülte hocalarının verdiğinin hatırlatılması gerekmektedir.”

HEMŞİRELER EMİR VERİR ŞEKİLDE KONUŞUYORLAR…. “Nöbetimde bulunan hemşire hanımla sorun yaşadım. Benim yaptığım işleri tekrar yapıyor yaptıgımı söylediğim işlere yapmamışsın diyor. Yapmadıgım bir olayda neden yapmadın hemen yap diye emir veriyor. Uykun geldiyse yorulduysan işleri yapmak istemiyorsan söyleyebilirsin diye azarladı. Böyle bir şeyin söz konusu bile olmayacagını dile getirdim iletişimin yetersiz olmasından kaynaklanan son nöbetimi kötü bir sekilde geçirdim.”

HASTA YAKINLARI…. “Hasta yakınlarının ve hastalarının kliniğe bakış açıları ben deneme tahtası değilim şeklinde. Kan almak istediğimde bana söylenen -bir kere deneyeceksin ve gireceksin 2.deneme yok-.”

TEŞEKKÜRLER……