10. TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ ÇALIŞTAYI DÖNEM 4

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

UÇ-YAN ANASTOMOZ APROKSİMATÖRÜ Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerahi AD, Konya, Turkey Buluş, mikro cerrahi ve transplantasyon.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
3. ADIM İş Sözleşmesi Düzenle. Genel kurallar İşverenin iş sözleşmesi yapma yükümlülüğü bulunmaktadır. İş sözleşmesinin süresi bir yıl ve daha fazla ise.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 MERVE BİKEM UÇAR MUHARREM KARATAŞ.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
©McGraw-Hill Education, 2014
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
PNÖMONİ.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
TEOG.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Aile Atölyeleri Projesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
KORDOSENTEZ Doç. Dr. Başak Baksu.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Plastik cerraha mı gitmeliyim? 
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
ÖĞRENME STİLLERİ.
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

10. TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ ÇALIŞTAYI DÖNEM 4 DÜRDANE MERVE YILMAZ ERDİNÇ TÜRKER

FİZİK MUAYENE STAJI

Pratikleri öğrenciler kendi üzerinde yaptığı için çok verim alamıyoruz. Stajların içerisinde de sürekli tekrar edilen önemsenen bir konu olduğu için bu haftayı da kısa stajlardan birisine ekleyebiliriz.

KARDİYOLOJİ STAJI

En büyük sorun staj süresinin kısa olması, tüm stajlar içerisinde gerçekten eksikliğin hissedildiği önemli ve temel bir staj. Çözüm önerisi olarak kadın doğum veya genel cerrahi stajlarından bir hafta eksiltilebilir.  

Fizik muayene eğitimi zayıf kalıyor, küçük gruplara bölünüp verilebilir veya poliklinikte gelen hastalar üzerinden kişi, hasta başında öğrenebilir. Poliklinik pratiklerinin sayısı artırılabilir, poliklinikte tansiyon ölçtürme gibi temel görevler veriliyor bu anlamda faydalı olmuştu.

KALP DAMAR CERRAHİSİ STAJI

Ders programları ile hocalarımızın ameliyat günleri çakışabiliyor. Ders bitimlerine hocalar ile vizit uygulamasını öneriyoruz. Staj süresi kısa geliyor. Genel cerrahiden bir hafta eklenebilir.

ÇOCUK CERRAHİSİ

Bu staj biraz uzmanlık bilgisi olan bir staj ve hocalar da bunun farkındalar o açıdan onlara teşekkür ediyoruz. En önemli problem, stajların sıralamasıydı. Pediatri görmeyen bir öğrencinin çocuk cerrahisi görmesi, anlaması zor bir durum. Bu anlamda staj gruplarında bu sıralamaya dikkat edilmeli her grup için. Sınav süresi 25dk idi, çok kısaydı mutlaka artırılmalı en azından 40dk olmalı.  

KADIN DOĞUM STAJI

Herkesin doğum görebilmesi için staj süresi içinde devlet hastanelerine ya da doğumevine öğrenci gönderilmesini öneriyoruz. Staj süresi 1 hafta kısaltılabilir. Verimin artması için derslerin öğleden önce pratiklerin öğleden sonra olmasını öneriyoruz.

GENEL CERRAHİ STAJI

Pratik eğitimi yetersiz kalıyor, şöyle ki sene başında gruplar ikiye bölünerek yapılıyordu orada eğitim iyiydi ancak farklı hocalar farklı şeyler anlatıyorlar diye itiraz etmiştik. Ancak tek grup şeklinde olunca da aşırı kalabalık olup bir şey öğrenilemediği gözlenildi, bu yüzden tekrar eskiye dönülüp gruplar bölünebilir. Ayrıca Zafer Utkan hocamızın pratikleri çok verimli geçiyordu, örnek alınabilir.

Staj süresi uzun, sabah derslerinin sayısı artırılabilir, bu şekilde süresi azaltılabilir. Servis eğitimi genel cerrahide pratik uygulamaları açısından önemli bu açıdan öğrenciler gruplara dağıtılarak günlere göre akşama kadar asistanların yanında NG sonda takma, kan alma, pansuman tarzı uygulamaları yapabilirler. Bu eğitimler internlüğe bırakılmamalı daha erkenden öğrenilmelidir.

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI

Öncelikle çoğu geribildirim çocuk sağlığı ve hastalıkları için olumlu nitelikteydi, stajın organize ve doktor olacağını hissettirici etkisi olduğundan bahsedildi o açıdan bu sistemin devamlılığını diliyoruz

Staj içerisindeki akşam, sabah ve öğle arası toplantıları staja olan adaptasyonumuzu hızlandırdı. Sabah toplantıları 08.45’e alınabilir. Yenidoğan, nöroloji, kardiyoloji de ders sayıları arttırılabilir. Poliklinik sayısının fazla olması pratik yapma imkanımızı arttırıyordu fakat bazı poliklinikler öğleden sonra çalışmadığı için katılma fırsatı bulamadık.

PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ

Staj süresi çok kısa, uzatılması gerekiyor. Hocaların ameliyathanedeki yaklaşımları çok iyi Yanık ünitesi diye gün bölünüyor ancak orada pek verim alınamıyor, onun yerine polikliniklere ağırlık verilip pansuman, dikiş gibi temel cerrahi konulara eğilinebilir

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI

Pratik uygulamaları çok verimli geçti. Teorik ders sayısı arttırılabilir.

İÇ HASTALIKLARI STAJI

Fizik muayene eğitimi anlamında dâhiliye stajı çok yetersiz kalıyor, sene başındaki fizik muayene stajı işaret ediliyor ancak herkes aynı yeterli pratik şartlarında eğitim göremiyor, özellikle fizik muayene sınavı yapan bir staj da olduğu için uygulamalı eğitimi asistan ve hocalara küçük gruplar şeklinde dağıtılarak viziteler şeklinde uygun saatlerde yapılabilir.

Bu sene bir grubumuzda yaşanan sınava 1hafta kala sınav tarihinin erkene çekilmesi, birçok öğrenci arkadaşımızda büyük telaşa ve sorunlara neden oldu. Öğrencilerin de kendi çalışma planlamalarını oluşturması açısından bu gibi sınav değişikliklerinin daha erken staj başında veya 1 ay kala açıklanması gereklidir. Onkolojik aciller dersi tekrar müfredata sokulmalıdır.

Dâhiliye dersleri mutlaka sabaha alınıp öğleden sonrası pratik saatlere ayrılmalı, öğlen saatlerinde elden gelebildiğince en az sayıda ders olmalı bu plan içerisinde.

RADYOLOJİ STAJI

Verimli bir stajdı Senenin başında alınması diğer stajlar için daha destekleyici olur Ve hocalar ile yapılan film okumalarından çok fayda gördük sayısı arttırılabilir

GENEL GERİBİLDİRİMLER Staj yazılı sonuçlarıyla pratik sözlü notları ayrı ayrı açıklanmalıdır, bu bir haktır ve bu sene oluşan puan hesaplama hataları yine bir hocanın öğrencisine yazılı notunu söylemesiyle anlaşılmıştır, bu durumda hesap hatalarının da önüne geçmiş oluruz.

Sözlü sistemi tüm genel stajlar için de dahil olmak üzere belli bir sistematiğe oturtulmalı, hocalar arasındaki farklı yaklaşımlar adaletsiz sözlü notlarını beraberinde getirebiliyor bu yüzden bilinen soru başına belli puanlamalarla sözlü puanı verilmeli, pediatri sistemi örnek alınabilir. Her bilinen sorunun bir puan karşılığı olmalı ve sınavdan bağımsız düşünülmeli çünkü sınavın zaten kendince bir yüzdesi var, sınav önemsenecekse etki miktarı arttırılabilir not hesaplamasında.

Küçük stajlar için özelikle de olmak üzere staj başlangıçlarında ilk gün aksaklıkları oluyor, unutkanlıklar olabiliyor o açıdan dönem 3lerde yapıldığı gibi staj başlangıç zamanlarını hatırlatan Google Takvim tarzı bir uygulama yine hatırlatıcı bir şekilde oluşturulabilir.

SİZLERİ ÇOK SEVİYORUZ HOCAM BİZE VE GÖRÜŞLERİMİZE VERDİĞİNİZ KIYMETTEN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ 