KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Erasmus+’ta Gençlik Destekleri Erasmus+ Gençlik Programı: Hedef Kitlesi:  Gençler  Kamu, sivil toplum ve özel sektör kuruluşları  En az dört.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır. Bireylerin;
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
2014 – 2015 PROGRAMI. BAŞVURU TARİHLERİ Başvuru Başlangıç Tarihi: 17 Kasım 2014 Başvuru Bitiş Tarihi: 30 Ocak 2015 * Türkiye geneli ayrılan kontenjan.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgilendirme Toplantısı
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ. AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ Ofis Başkanı: Doç. Dr. Hazım Kemal Ekenel (Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi), Ofis Uzmanları:
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET! YURTDIŞI OKUL EĞİTİMİ PERSONEL HAREKETLİLİĞİ AHMET ANDİÇEN ORTAOKULU SİNCAN-ANKARA/TÜRKİYE

Becerileri ve istihdamı artırmak. ERASMUS + KA 1 PROJESİ Mesleki Eğitim Öğrenici ve Personel Hareketliliği Erasmus+ Programı eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında faaliyet gösteren kurum/kuruluşlara açıktır. Bu alanlarla aktif olarak ilgili olan her hangi bir kamu, özel veya kar amacı olmayan kurumlar hibe başvurusu yapabilirler. Programın genel amaçları şunlardır: Becerileri ve istihdamı artırmak. Eğitim, öğretim ve gençlik çalışmalarını modernize etmek. Genç insanlara odaklanmak (ua.gov.tr).

ANA EYLEM 1 (KA1) Bireylerin Öğrenme Hareketliliği, bireylere, beceri geliştirme, istihdamlarını artırma ve kültürel farkındalık kazandırma fırsatları sunar. KA1 faaliyetleri kapsamında kurumlar proje yürütmek amacıyla hibe başvurusu yapabilirler. Bu projeler, kurumların öğrenci ve personeline iş tecrübesi, staj, işbaşı eğitimi, eğitim ve öğretmenlik yapma fırsatı sunar (ua.gov.tr).

KA1 FAALİYETLERİ ALT EYLEM TÜRLERİ •Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Türkiye Ulusal Ajansı) tarafından yürütülmektedir. • Yükseköğretim öğrencileri ve personeli için hareketlilik projesi. • Mesleki eğitim öğrenici ve personeli için hareketlilik projesi. • Okul personeli için hareketlilik projesi. • Yetişkin eğitimi personeli için hareketlilik projesi. • Gençler ve gençlik çalışanları için hareketlilik projesi.

PROJENİN AMACI Projemiz katılımcıların yenilenen ve geliştirilen eğitim anlayışları sayesinde kurumumuzun uluslararasılaştırılmasını, kültürlerarası düzeyde farkındalık yaratarak uluslararası düzeyde işbirliği kapasitemizi artırmayı, öğretim yetkinliklerimizi profesyonel seviyede güçlendirerek öğrencilerimiz üzerinde uzun süreli ve pozitif bir etki yaratılmasını, yapılan hareketliliklerle yabancı dil gelişimine ve kullanılan ya da kullanılacak olan öğretim strateji yöntem ve tekniklerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

KATILIMCI SEÇİLME SÜRECİ Projenin yazılma esnasında Okul panosuna proje ile ilgili genel bilgilendirme asılmış, Projeye katkı sağlayabilecek ve projede yer almak isteyen öğretmenlerin yapması gerekenlerle ilgili ön bilgilendirme yapılmıştır. Daha sonra proje yürütücüsü İngilizce Öğretmeni Derya GÖĞSU’ya gerekli başvurular yapıldıktan sonra kişiler görevleri doğrultusunda Proje ile ilgili görevlerini mesai saatleri dışında yapmaya başlamışlardır.

KATILIMCI SEÇİLME KRİTERLERİ Katılımcılar projenin içeriğinde bulunan bilimsel çalışmalar sebebi ile aşağıdaki kriterler doğrultusunda kesinleştirilmiştir. Panoya asılan yazı ile ilgili başvuru yapma. Eğitim alanında Yüksek lisans ve Doktora yapma. Yabancı dil bilgisi. Seyahat ve ani çalışma ve toplantılarla ilgili saat gözetilmeksizin çağırıldığında gelebilme. Verilen görevi vaktinde bitirebilme. Yapılacak olan çalışmalarla ilgili yetki ve beceri sahibi olma. Sene boyunca Proje Bilgilendirme Toplantılarına katılmış ve Projelerle ilgili deneyim sahibi olma.

KATILIMCILAR Bu amaçlar doğrultusunda kurumumuzda görev yapan 10 personelimiz yurt dışında düzenlenen faaliyetlere katılacaklardır. Bu personellerimizden üç tanesi İngilizce Öğretmeni, biri Okul Müdürümüz, iki tane Sosyal Bilgiler Öğretmeni, bir Rehber Öğretmen, bir Türkçe Öğretmeni ve bir tanesi de Müdür Yardımcımızdır.

KATILIMCILAR Bu on katılımcıdan 4 tanesi eğitim öğretim üzerine yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlamış ya da devam etmekte olan personelimizdir. Projeyi yürütürken her birine farklı ve kendilerine özgü görevler verilecektir.

KATILIMCILAR Katılım sağlanan faaliyetler neticesinde personelimiz kendi ulusal sınırlarının dışına çıkacak, farklı kültürel ortamlarda bulunarak yeni deneyimler ve bilgiler kazanacaklardır.

KATILIMCILAR Faaliyetlere katılan personelimiz öncelikli olarak kurum içerisinde projenin kazanımlarının yaygınlaştırılması için çalışacak, projede görev almayan diğer personelin bilgi sahibi olmasını sağlayacaktır.

KATILIMCILAR Farklı eğitim ve kültürel ortamlarda bulunmak personelimize yurdumuzdaki eğitim-öğretim faaliyetleri ile gözlem yaptıkları, kursa katıldıkları ülkedeki faaliyetleri karşılaştırma imkanı sağlayacak ve gerekli gördükleri noktalarda edindikleri bilgi ve tecrübeleri kendi kurumlarına aktarabileceklerdir.

EĞİTİM SÜRESİ VE YERİ 02 - 13 MAYIS TARİHLERİNDE HOLLANDA’NIN ROTTERDAM ŞEHRİNDE EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ ÖĞRENME ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI, STRATEJİ YÖNTEM VE TEKNİKLER İLE İLGİLİ HİZMET İÇİ EĞİTİM KURSU GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR.

İÇERİK VE ETKİ Projemiz ortaokul döneminde ders sunumlarındaki yaratıcılığı ve gelişimi desteklemektedir. Projemiz esnasında yapacağımız etkinlikler (multimedya sunumlar, ders resimleri ve proje ödevleri) hem öğretmenlerimize hem de öğrencilerimize eğlenceli bir öğrenme-öğretme ortamı sunacaktır.

İÇERİK VE ETKİ Öğretmenler öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini daha verimli şekilde kullanacak ve bu da sınıfların boğucu havasından kurtulmasını sağlayacaktır.

İÇERİK VE ETKİ Başka bir deyişle sınıfları, sıkıcı eğitim ortamları olmaktan çıkartılıp çocukların ihtiyaç duydukları daha eğlenceli alanlara bir anlamda, birer oyun alanına dönüştürecek ve öğrencileri özgür ve aktif yapacak, üretici ve yaratıcı yanlarını ortaya çıkartacaktır.

İÇERİK VE ETKİ Öğretmenler farklı ve öğrenci merkezli yöntem ve teknikleri kullandıkça sahip oldukları ya da geliştirmek istedikleri beceri ve yetkinlikleri daha üst düzeylere taşıma şansı bulacaklardır. Böylece öğrenme ortamı daha eğlenceli, verimli ve etkili tekniklerle işleyebilecektir.

PROJENİN NİHAİ SONUÇ VE BEKLENTİSİ Projenin öngörülen diğer sonuç ve etkileri ise tabii ki en başta katılımcıların dil yeteneklerinde gelişme, uluslararası düzeyde işbirliği yapma kapasitesinde artış, sınıf için pratik ve verimli fikirler, eğitim anlayışında uluslararasılaşma, öğretim yöntem ve tekniklerin uygulanışında güven uyandırma, personel hareketliliklerinin teşviki, sınıf ortamında yabancı dil, yeni teknik ve yöntemlerin edinimi, eğitim sistemlerinin kıyaslanması ve iyi uygulamaların genişletilmesi ve öğrencilerin öğrenmelerinin ilerlemesi için okul ortaklıklarının sağlanmasıdır.

TEŞEKKÜRLER OKULUMUZUN BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. PROJE EKİBİ