Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Spor Pedagojisi.
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Eğitsel Oyunlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akran destekli öğrenme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BE BEP NEDİR ?.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme

ASSURE Modeli Öğretim ortamında kullanılacak mesaj ve materyallerin etkin olması, bu mesaj ve materyallerin seçilmesi ve geliştirilmesi sırasında dikkatli sistematik bir planlama süreci gerekir.

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Öğrencilerin Analizi Öğretsel mesaj ve materyallerin etkin kullanılabilmesi, öğrenci özellikleri ve öğretsel metod, mesaj ve materyalleri arasındaki uygunluğa bağlıdır.

Önemli Faktörler Öğrencilerin genel özellikleri Spesifik giriş davranışları Öğrenme biçimleri

Öğrencilerin Genel Özellikleri Çok genel Özellikler Yaş Öğrenim Durumu Mesleği veya Statüsü Kültürel ve Sosyo-ekonomik Faktörler

Spesifik Giriş Davranışları Öğrencide varlığı veya eksikliği hissedilen bilgi ve beceriler Önkoşul becerileri Hedeflenen beceriler Tutum

Öğrenme Biçimleri Algılamamızı ve farklı olaylara verdiğimiz tepkileri etkileyen psikolojik etkenler/tercihler Heyecan Yetenek Görsel İşitsel

Öğrenme Biçimlerinin Boyutları ALGILAMA Sezgisel - Duyumsal VERİ GİRİŞİ Görsel - Sözel ORGANİZASYON Tümdengelim-Tümevarım BİLGİ İŞLEME Aktif - Yansıtıcı ANLAYIŞ Sıralı - Bütün

Algılama Duyumsal Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci Somut: Gerçekler ve Veri Tekrar Detaylı Çalışma Sezgisel Sezgi odaklı Hayalci Anlamları arar Soyut: Teori ve Modeller Hızlı Kavramsal Çalışma

Veri Girişi Görsel Göster bana Resimler Diyagramlar Akış Şemaları Grafikler Sözel Anlat bana Konuşma Yazılı metinler

Organizasyon Tümevarım Tümdengelim - Kurallarla başlar - Kısa vadede daha fazla bilgi alır Tümevarım - Gözlemle başlar - Açıklar - Hatırlama ve yorumlama uzun vadede daha iyidir

Bilgi İşleme Aktif Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür Grup çalışmasını sever Hemen olaya girmek ister Yansıtıcı Düşünelim Bilgiyi düşünerek işler Sessiz çalışır Başlamadan bekler Bireysel veya 2 kişi çalışmayı sever

Anlayış Bütün Sıralı Tüm resmi Parça parça görmesi gerekir anlayarak gider Tutarlı ilerler Kolayca açıklar Analiz ederler, detaylara takılır Bütün Tüm resmi görmesi gerekir Önce yavaştır, sonra büyük adımlar atar Kolayca açıklayamaz Sentezler

Öğrencileri inceledikten sonra, ürün hakkında karar vermek önemlidir Öğrencileri inceledikten sonra, ürün hakkında karar vermek önemlidir. Öğretimin sonucunda öğrenciden ne tür bilgi ve becerileri kazanmasını istiyoruz?

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Öğrencilerin ne tür öğrenme çıktıları oluşturmalarını bekliyoruz? Öğrencilerin öğrenme sonucunda ne tür yeni bilgi ve becerileri kazanmış olmalarını bekliyoruz?

Neden amaç ve hedef belirlememiz gerekir? Uygun mesaj, materyal ve metodu seçebilmek için Uygun öğretim ortamını tasarlayabilmek için Uygun değerlendirme kriterlerini tanımlamak için

Amaç ve hedeflerin belirlenmesi Hedef kitle Davranış Durumlar Derece Kim? Ne? Hangi durumda? Kriter

Amaç ve hedeflerin yazıldığı öğrenci kitlesini anlatır Hedef Kitle Kim? Amaç ve hedeflerin yazıldığı öğrenci kitlesini anlatır

Öğrenme sonucunda öğrenciden beklenen performansı anlatır Davranış Ne? Öğrenme sonucunda öğrenciden beklenen performansı anlatır

Performansın sergileneceği durumları/ortamları anlatır Hangi durumda? Performansın sergileneceği durumları/ortamları anlatır

Kabul edilebilir performans ölçütünü anlatır Derece Kriter Kabul edilebilir performans ölçütünü anlatır

11. sınıf öğrencileri 50 ülke ve 50 başkent verildiği durumda öğrenciler %100 doğrulukla ülke ve başkentleri eşleyeceklerdir. 5. sınıf öğrencileri 1 dakika içerisinde 2000 kelimelik bir metni hiç hatasız okuyacaklardır.

Başlama (öğrenci özellikleri) ve bitiş noktalarını (hedefler) belirledikten sonra yapmamız gereken, uygun metod, mesaj ve materyalleri seçerek bu iki nokta arasında köprü kurmaktır.

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, mesaj Materyal Seçimi Mesaj Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi Yapılması gereken işlemler için uygun metodun seçilmesi Metodun uygulanması için en uygun mesajnın seçilmesi Bu mesajya uygun materyallerin seçilmesi, güncellenmesi ve tasarlanması

Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi Metodun Seçilmesi Öğrenci Özellikleri Öğretsel Durum İçerik/Konu Zaman Sınırı Maliyet

Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi Mesajın Seçilmesi mesaj, iletinin hazırlanması ve sunulması için kullanılan fiziksel bir biçimdir. Öğretim Ortamları (öğrenci sayısı) Öğrenci değişkenleri Hedefin türü Maliyet

Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi Materyallerin Hazırlanması Varolan materyaller arasından seçim yapmak Varolan materyalleri güncellemek Yeni materyal hazırlamak

Metod, mesaj ve Materyal Seçimi Seçim Kriterleri Müfredata uygun mu? Yeterli ve güncel mi? Dil anlaşılır biçimde mi kullanılmış? Merak uyandıracak ve motivasyon sağlayabilecek mi? Teknik açıdan yeterli mi? Etkinliği hakkında kanıt/araştırma sonuçları var mı? Ticari ve özel kaygılar içeriyor mu? Bir kullanıcı kılavuzu ve dokümantasyon içeriyor mu?

Metod, mesaj ve Materyal Seçimi Varolan Materyalleri Güncellemek Kendi öğretsel ihtiyaçlarımıza uygun biçimde varolan materyalleri değiştirerek ve güncelleyerek kullanabiliriz.

Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi Yeni Materyal Tasarlamak Hedefler  Öğrenciler ne öğrenecek? Hedef kitle  Öğrenci özellikleri nedir? Maliyet  Bütçede yeterli miktar var mı? Teknik uzmanlık  Gerekli uzmanlığa sahip miyiz? Donanım  Yeterli donanıma sahip miyiz? Zaman  Yeteri kadar zaman ayırabilecek miyiz?

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, mesaj Materyal Seçimi Mesaj Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Mesaj ve Materyallerin Kullanımı Kullanılacak materyallerin gözden geçirilmesi Kullanılacak Materyallerin hazırlanması Öğretim ortamının hazırlanması Öğrencilerin hazırlanması Öğretim içeriğinin aktarılması

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Öğrenci Katılımının Sağlanması En etkin öğrenme durumları öğrencilerin hedefe yönelik etkinlikleri gerçekleştirdiği durumlardır.

A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

Değerlendirme ve Güncelleştirme Kullanılan öğretim materyalleri etkin miydi? Öğretim materyalleri daha iyi olabilir miydi? Öğrenci başarısı açısından maliyet olarak etkin miydi? Öğretim içeriğinin aktarılması tahmin edilenden daha fazla zaman mı aldı?

KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media nd Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.