KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirme
Advertisements

3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
SPOR YAP SAĞLIKLI YAŞA! A1 Lila Sınıf.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
Ünite Portfolyo Sunumu
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Öğretim Teknikleri - III
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Kazanım 1. Buluşlarla teknolojik gelişmeleri ilişkilendirir.
Dijital Öyküleme
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
Sunum transkripti:

KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR

AMACIMIZ: Sosyal Bilgiler öğretim programının 5 AMACIMIZ: Sosyal Bilgiler öğretim programının 5. sınıf ‘’ Bilim, Teknoloji ve Toplum’’ öğrenme alanının ‘’ Gerçekleşen Düşler’’ ünitesinin, buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerinin farkına varır, kazanımını diğer dersler işbirliği ile disiplinlerarası çalışmalar yaparak öğrencilere kazandırmaktır.

ÇALIŞMA PLANIMIZ

Öğrencilerimize proje hakkında bilgi verildikten sonra öğrenciler gruplara ayrıldı. Daha sonrasında her gruba derse hazırlıklı gelmeleri için çalışma kağıdı verildi.

BİR İCAT HİKAYESİ

İki aylık bir süreci 8 ders saatine böldük. Hafta: Bir bilim insanı olsaydınız, kim olmak isterdiniz? Diye öğrencilerimize sorduk . Öğrencilerimiz de seçtikleri bilim adamlarının icatlarını tanıtan yazı ve resimlerle birlikte bir afiş hazırladılar.

2. Hafta:Kendinizi seçmiş olduğunuz bilim adamının yerine koyarak bir gününüzü anlatan bir hikaye yazınız. Ve seçmiş olduğunuz bilim adamının icadı için nasıl bir araştırma yapardınız? Günlük plan yaparak anlatınız diyerek öğrencilerimizin bilimsel araştırma basamaklarını da öğrenmelerini sağladık.

Hikayelerimizi oluştururken Türkçe öğretmenimizin yardımını aldık.

3. Hafta: Seçmiş olduğunuz icadın günlük yaşama ilişkisini anlatan bir karikatür çiziniz diyerek örnek karikatürlerden dersimizde faydalanarak öğrencilerimiz kendi karikatürlerini oluşturdular.

4. Hafta: Öğrencilerimiz seçmiş oldukları icadın maketini yaptılar 4. Hafta: Öğrencilerimiz seçmiş oldukları icadın maketini yaptılar. Maketlerin yapımında Görsel Sanatlar dersi öğretmenimizden yardım aldık. Telefon

Radyo

Ampul

Nisan Ayı çalışmalarında öğrencilerimiz kendilerini bir bilim adamı olarak düşündüler ve günümüzde icat etmek istedikleri ürünleri tasarladılar. Tasarladıkları ürünleri çizerek ve topluma faydalarını anlatarak bir afiş hazırladılar.

Tasarladıkları ürünleri diğer arkadaşları ile paylaştılar.

Bir dakika ödevi ‘’ Küçük Mucitler Öğreniyor ve Öğretiyor’’ projesi tamamlandıktan sonra öğretmen öğrencilere şu soruyu sorar? Öğrencilerin yazdıkları notlar toplanır ve değerlendirilir. Bu projede öğrendiğiniz en önemli şey nedir?

NELER ÖĞRENDİK ?

Projenin sonunda öğrencilerimize yaptıkları çalışmadan dolayı başarı sertifikası verilmiştir.

Öğretmen Gözlem Formu

Öğrenci Anketi

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. İlknur YILDIZ Sosyal Bilgiler Öğretmeni