YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 4. ULUSLAR ARASI 3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
©McGraw-Hill Education, 2014
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Program Tasarım Modelleri
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Pazarlama Çevresi.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Eğitim Bilimleri Fakültesi
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Program Tasarım Modelleri
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Rastgele Nesneler Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 4. ULUSLAR ARASI 3 YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 4. ULUSLAR ARASI 3. YAŞ BAHARI TURİZM VE DİNAMİKLERİ KONGRESİ 24-25 KASIM 2016 -ANKARA Öğr. Gör. Tümay MERCAN Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü e-Mail- tumaymercan@hotmail.com

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Yaşlılık pek de istenmeyen, kabul edilmeyen bir durum. Bugünün gençleri, çalışma hayatında olanlar hiç yaşlanmayacaklarını düşünüyor ve yaşlılık çalışmalarına uzak bakıyorlar. 3. Yaş ile ilgilenen genellikle orta yaş grubu. Orta yaş grubu yaptıkları çalışmalarla 3. yaş konusuna ilgiyi geçmişe nazaran biraz daha çekebildiler. Bu kongre de bu konuda önemli bir hizmette bulunuyor.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Dünyada yaşlı nüfusunun artması , gençlerin çalışıyor olması beraberinde yaşlıların bakım sorunlarını da getirmiştir. Ayrıca yaşlı sayısının dünyada her yıl artması ülkeleri yaşlılar konusunda düşünmeye ve politikalar üretmeye zorlamaktadır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Türkiye giderek yaşlanan Avrupa’nın yaşlılarına bakma konusunda bir süredir fikir jimnastiği yapmakta ve Avrupa’daki yaşlı bakım evlerini n benzerlerini Türkiye’de kurma ve uygulama çalışmalarına sıcak bakmaktadır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Yaşlı turizminde bir önemli nokta da PR ve medyadır. Medyanın yaşlıya, yaşlı turizmine bakış açısı yabancı yatırımcıları da etkileyecektir. Sunumda, yerli ve yabancı medyanın yaşlı ve yaşlı turizmine bakışı konusunda yurt içinde ve dışında yapılması gerekenler anlatılacak, medya çalışmalarının ve yaşlı turizminin bir PR projesi olarak ele alınması medyanın önemi ve bu çalışmaların nasıl yapılması gerektiği vurgulanacaktır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Bugün çalışan genç nüfus yaşlılığı kendinden uzak gördüğü yaşlılığı istenmeyen ve kendisine hiç uğramayacak bir durum olarak gördüğü için basında da konu yeteri kadar yer almamakta.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 3. yaş turizmi için neler yapılabilir? Ülkemizin bu konudaki kapasitesi artı ve eksileri çıkarılmalı, yani güncel 3. yaş SWOT analizi olmalıdır. Olumlu ve olumsuz noktalar güçlendirilerek, iyi bir tanıtım ve PR çalışması planlanmalıdır. 3. yaş turizmine bir proje olarak bakılmalıdır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Türkiye’de yaşlıya bakış açısı, saygı, hürmet, koruma, tanınan imkanlar, yaşlı bakımında çalışan genç nüfusun dinamizmi, güler yüzü, sevgiyle ilgili yaklaşımı tema olarak işlenmelidir. Yaşlıların çocukları yaşlılarına bakamıyorlarsa da iyi bakılmasını, ilgi ve şevkat görmesini isteyecekler, bu konuda rahat olmayı bekleyeceklerdir. Tıpkı bir bebeği emanet eder gibi.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Yaşlıların kendilerini ifade edemeyecekleri gibi bir algı var. Yaşlıların burada kendilerini evlerinde gibi hissedecekleri algısını/ gerçeğini anlatabilmemiz gerek. Konuyu medya gündemine taşımak, konuyu hikayelendirmek, gerçek örnekler üzerinden gitmek, yerli ve yabancı basında 3. yaş için uygun bir ülke olduğumuzu yaşlılara sunulan hizmetleri anlatmak, gerekiyor.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Yapılan televizyon programlarını artırmak, görsel malzemeyi ön planda tutmak, ama bu arada fon ve dekoru da iyi düşünmek. Hedef pazarlarda doğru çalışmalar yapmak. Bu arada yaşanabilecek krizleri hesap etmek.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Ama elbette alt yapıyı hazırlamak ve daima doğruyu söylemek. Şehirleri yaşlı dostu haline getirmek. İhtiyaçların ulaşılabilir, kaldırımların yürünebilir, tekerlekli sandalyelerin rahatlıkla seyahat edebilir duruma gelmesi lazım. Bu konuda iyi gelişmeler var ama yetmez yaygın, pratik ve kullanılabilir olması gerekiyor. Belediyeler bu konuda en fazla sorumluluk alacak kurumlardan biri.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Sonuç: SWOT analizi, 3. yaş turizmi ile ilgili hedef koymak ve hedefe odaklı çalışmak Konuyu PR projesi haline getirmek, 3ç yaş ne ister, ne bekler, bizim verebileceklerimiz nelerdir iyi analiz etmek, Eksikleri tamamlamak, altyapı, eğitim, dil eğitimi, turizm, Gerekli çalışma ve tanıtımları yapmak, Yatırımcıların dikkatini çekmek.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Yatırımcılara yönelik özel çalışmalar yapmak, Yerel yönetimlerce konunun yeterince anlaşılmasını sağlamak. Konuyla ilgili iyi yönlerimizi ön plana çıkarmak, Konuyla ilgili olarak yerli ve yabancı medyayı yönetmek, Olası krizlere hazır olmak, çıkabilecek krizleri yönetmek, Pazarlama konusunda aktif olmak 3. yaş turizminde bize artılar kazandıracaktır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 3. yaş turizminde dünyada kendimizi nerede görmek istediğimiz, neyi hedeflediğimiz bu konuda yatırımcıları iknayı da etkileyecektir. ile ilgili hedef koymak ve hedefe odaklı çalışmak. 10 yıl sonra çok daha önemli olacak bu konuda dünyada en başarılı ülkeler arasına girmekte hala şansımız bulunmaktadır. Bu konuda oyalanmadan, zaman kaybetmeden, konuya ciddiyetle bakarak çalışmamız ülkemiz faydasınadır.

YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ Konuyla ilgili olarak, yurt dışında yapılanları örnek almakla birlikte ülkemize özgü bir tarz, inovatif bir çalışma da olabilir. Ülke koşullarımız, bölgesel özellikler ve diğer aktörler, yaratıcı bakış açısı, bizi bu konuda öne geçirebilir. Birliktelik, sabır, inovatif bakış, hedefe odaklı çalışma konuyu iyi, detaylı bir PR projesi haline getirme, başarıyı da getirecektir.

3. Baharınızda sağlıklı ve huzurlu bir yaşam dileği ile.. Teşekkür ederim.. Saygılarımla Öğr. Gör.TÜMAY MERCAN tumaymercan@hotmail.com Twitter @Tumaymercan 25.11.2016 2016 ANKARA