Temel Eğitimde Değerler Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim İçeriğinin Sunumu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Analitik Eğitim Felsefesi
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Temel Eğitici Nitelikleri
İdealist Eğitim Felsefesi
ATATÜRK İLKELERİ.
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
DEĞERLERİM VE HAYATIM Kazanım: Değerlerinin hayatı üzerindeki etkilerini açıklar. 10. Sınıf 25 nolu kazanım etkinliği.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
Bilgilendirme Toplantısı
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
Aile Atölyeleri Projesi
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TÜRK Eğitim Sistemi.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
DIJITAL VATANDA Ş LıK NEDIR VATANDA Ş ; AYNI VATANDAN OLAN, BIR KAÇ KIŞININ VEYA BIR MILLETIN TÜMÜNÜN BIR ÜLKEDEN, BELLI BIR YURTTAN OLMASıDıR.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Programdan Sorular.
9. HAFTA AİLE.
Eğitim öğretim ve değer kavramı:
HUKUK BAŞLANGICI 1.
Sunum transkripti:

Temel Eğitimde Değerler Eğitimi Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Temel Eğitimde Değerler Eğitimi Yrd. Doç. Dr. Adem BELDAĞ

Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, 27-28 Haziran 2016, İstanbul Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Aslolan hakkın helal edilmesi olmalıdır. Aslolan helalleşmek olmalıdır. Her yasal hak helal değildir ve olamaz. … 21. Yüzyılın en temel projesi, yasal olanın hak olanla örtüşmesi olmalıdır. Kadim değerlerle rabıtası kesilen değerlerin, şerden yana bükülmelerini önlemenin yollarını bulmak zorundayız. Yasaların tanıdığı haklardan insanlık veya Allah adına feragat etmenin garipsenmediği bir yeni düzen getirmek zorundayız. Tarihin bize öğrettiği bir şey de ister en mükemmel yönetim sistemini getirin, ister ekonomik kalkınmayı gerçekleştirmiş olun. Bir medeniyetin sevgi ve nefs terbiyesi dumura uğramış, manevi enerjisi tükenmişse o medeniyeti hiçbir güç kurtaramaz. (Alatlı, 2014)

Değer nedir? Değerlerin özellikleri Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, 27-28 Haziran 2016, İstanbul Değer nedir? Bir şeyin arzu edilebilir veya edilemez olduğu hakkındaki inanç, (Güngör,1998) Din, ahlak ve inanç Arzu edilen davranış biçimleri Önem belirten soyut ölçüt Toplumsal boyut Göreceli önem sırasına göre sıralanma (Schwartz ve Bilsky, 1987) Değerlerin özellikleri Birleştirici olgu Toplumsal ihtiyaçları karşılar Bilinç, duygu ve heyecanları ilgilendirir Davranışı yönlendirir Normlara göre soyut ve geneldir (MEB,2005)

Değerler eğitiminin gerekliliği Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, 27-28 Haziran 2016, İstanbul Değerler eğitiminin gerekliliği Şiddet Güven kaybı Sanal dünya Sosyal medya Akrabalık bağlarında kopma Şehirleşme Tüketim çılgınlığı Modern sömürgecilik Evlilik kurumunun zayıflaması Mutluluk tesadüfen gelmez... Mutluluk, mutluluğu hak edecek karakter ister. Ahmet İnam “Her sahada mümkün mertebe fazla karakterli insanları bulunan bir memlekete ne mutlu” Kerschenstainer

Yıllara Göre Tezlerin Dağılımı Beldağ, 2016

Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Eğitim-öğretim sürecinde birçok materyal yerini ve önemini kaybetse de öğretmen önemini hiçbir zaman yitirmemiştir. (Alım ve Bekdemir, 2006) Öğretmen Değeri kazandırma ve onu koruma görevi okullarda öğretmene bırakılmıştır. Kısaca değerler eğitimi öğretmenin gücü ve becerisi üzerine yapılandırılmaktadır. (Lovat, 2009) Görevleri Model olmalı. Sınıfta sosyal doku oluşturmalı. Sorumluluk vermeli Ahlaki gelişimlerine katkıda bulunmalı. Karar verme olanağı tanımalı. Paylaşım fırsatı vermeli. Ortaklaşa çalışmaya teşvik etmeli. Tartışma ve paylaşım ortamı sağlamalı (Dilmaç, 2002).

Örtük program Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Örtük program Değer kazanımı sürecinde yazılı programdan daha etkili olan örtük programın başarılı bir şekilde yönetilmesi ve yönlendirilmesi için, yönetici, öğretmen ve diğer personelin bunun bilincinde olması gerekmektedir. Örtük program okul programı dışında bir program olarak kabul edilmektedir. Bahsedilen bu program okul kültürünü ve değerlerini kazanma sürecinde önemli bir faktördür. (Sarı ve Doğanay, 2009)

Programda yer alışı Programlarda değerler eğitimi anlayışı Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Programlarda değerler eğitimi anlayışı Milli, manevi ve evrensel değerler Kültür aktarımı Örtük program Öğretmenin becerisi İyi vatandaş iyi insan yetiştirme Eğitim ile iç içe Kişilik gelişimi Programda yer alışı

Uygulayıcılara ulaştırılmalı, gerekliliği ve önemi anlatılmalı Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Sonuç yerine, Öğretmenin becerisi Program anlatılabilmeli Hizmet içi eğitim Akademik çalışmalarla koordine Ders kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulmalı Uygulayıcılara ulaştırılmalı, gerekliliği ve önemi anlatılmalı

Katılımınız için teşekkürler… Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Katılımınız için teşekkürler…