Yan Sanayi Kayıp Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BARDES WEB PDKS
Advertisements

ETG Danışmanlık Yardım Masası
Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
G-DUY Sanal Dönem Web Uygulaması Kullanma Kılavuzu
Sigortalı Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı /c
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAYIT TAKİP VE İZLEME PROGRAMI
Adım Adım Kurumsallaşma
İZİN YÖNETİMİ
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
İTS (İlaç Takip Sistemi)
AKM WEB SAYFASI ONLINE KİŞİ İŞLEMLERİ YARDIM MENÜSÜ
Taşınır Mal Yönetmeliği Modülü
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından şirket bilgilerinin uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesi amacı yürütülmekte olan Merkezi Sicil Kayıt.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ TUBİTAK İŞ AKIŞ ŞEMASI
Organize Sanayi Bölgeleri Bilgi Sitesi Kullanıcı Rehberi
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Hassas Görevler hassas…çok….
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
LOGO Evrak Yönetim Sistemi Yazılımı ARTIKALİTE.
Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu Karabük Valili ğ i Bilgi İş lem Ş ube Müdürlü ğ ü.
Sıralı dağıtım reçete girme, silme ve raporlama
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
Uzaktan Öğretim Online Ön Kayıt Sistemi Kullanım Kılavuzu
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Muhtar Bilgi Sistemi.
TAŞINIR KAYIT ve YÖNETİM SİSTEMİ
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAYIT TAKİP VE İZLEME PROGRAMI
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
Denetim ve Ruhsatlandırma Uygulaması
 Genel Bakış  Ön Rapor Yazımı  Detaylı İnceleme Riziko Sigorta Konuları Hasar İşlemleri Belgeler Giriş.
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
E-Fatura.
Personel Yönetim Sistemi PERMANSYS SecLaB Bilişim.
DÜZELTME İŞLEMLERİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN MEVZUAT EĞİTİMİ MAYIS 2016
Sunum Planı KULLANIMA VERME VE SORUMLULUK :
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
VBT Bilgi Teknolojileri
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
DÜZELTME İŞLEMLERİ AFYON BAHAR EĞİTİMİ NİSAN 2016
SAP FORUM İSTANBUL Reimagine Business for the Digital Economy
2017 – 2018 AKADEMİK YILI DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
KAMUDA HASSAS GÖREV.
E-İrsaliye İrsaliye Dosyası GÖNDERME (UPLOAD) Ekranı Kullanım Kılavuzu
MEDUSA RANDEVU-REZERVASYON OTOMASYONU
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler
VERİ İLE ÇALIŞMAK.
PROEJE CRM Hazırlayan : Murat USLU
VBT Bilgi Teknolojileri
Sunum transkripti:

Yan Sanayi Kayıp Yönetimi 01.04.2016

Yan Sanayi Kayıp Portalı Üretim, Kalite ve Lojistik birimlerinde yaşanan yan sanayi kaynaklı işçilik ve ıskarta kayıplarının faturalanmasını sağlayan, ilk kez 2009 yılında kullanılmaya başlanmış olan sistemdir. Tedarikçiden gelen parçalarda yaşanan problemlerden dolayı oluşan işçilik ve ıskarta kayıpları, kaybı yaşayan birim tarafından sisteme girilir, kalite masalarının değerlendirmesi sonucu onaylanan kayıp bildirimleri firmalara faturalanmak üzere portal üzerinde konsolide edilir ve aylık olarak SAP üzerinden faturalanır.

Yan Sanayi Kayıp Yönetimi – Eski Sistem P1. Uygulamada Zorluk; kayıp girişlerinin farklı üretim birimleri için farklı olması nedeni ile standardizasyon olmaması, yalın kullanımı desteklememesi P2. İletişim; uygulamanın yan sanayilerin aktif kullanımına açık olmaması, bunun sonucu olarak iletişimin portaldan sağlanamaması, e-mailler ile iletişimler nedeni ile faturalama sürecinde sorunlar yaşanması P3. Portal-SAP uyumu olmaması; faturalamanın portaldan ayrı bir süreç olarak yönetilmesi nedeni ile extra işyüküne neden olması P4. Raporlama eksikliği; ihtiyaç duyulan raporların zamanında ve efektif olarak alınamaması

Yan Sanayi Kayıp Yönetimi – Yeni Durum P1. Uygulamada Zorluk; kayıp girişlerinin farklı üretim birimleri için farklı olması nedeni ile standardizasyon olmaması, yalın kullanımı desteklememesi P2. İletişim; uygulamanın yan sanayilerin aktif kullanımına açık olmaması, bunun sonucu olarak iletişimin portaldan sağlanamaması, e-mailler ile iletişimler nedeni ile faturalama sürecinde sorunlar yaşanması P3. Portal-SAP uyumu olmaması; faturalamanın portaldan ayrı bir süreç olarak yönetilmesi nedeni ile extra işyüküne neden olması P4. Raporlama eksikliği; ihtiyaç duyulan raporların zamanında ve efektif olarak alınamaması Kayıp girişlerinin standart ekranlar olarak tasarlanması, gereksiz alanların iptal edilerek yalın kullanımın sağlanması Uygulamayı yan sanayi kullanıma açarak itiraz sürecinin sistem üzerinden online yönetilmesinin sağlanması, süreçlerin şeffaflaştırılması, itiraz mekanizmasının zamanında, etkin olarak uygulanmasının sağlanması Her birimin (üretim, kalite, ukad, finans ve yan sanayiler) ihtiyacı olan raporları kolay ve ihtiyaç duyduğu anda alınmasının sağlanması Sistemin SAP ile konuşmasını sağlayarak faturalama işleminin düzenli periyodlarda otomatik yapılabilir hale getirilmesi

Ekran Görüntüleri Kayıp Giriş Ekranları; üretim, kalite ve lojistik kayıp girişlerinin yapılacağı ekranlardır.

Üretim Kaybı Girişi

Firma Bilgilendirme Süreci Firma e-mail örneği ; Firmaya bildirim yapılacak maillerdir. Kayıp Tofaş tarafından onaylandıktan sonra ilgili tedarikçiye bildirim e-maili sistem üzerinden gönderilir.

Firma İtiraz Süreci Firmaya bildirim sonrası iletilen e-mail üzerinden firmanın kayıp detayını kontrol etmesi beklenir. Uygun ise herhangi bir müdahalede bulunmaz ve kayıp 7 gün sonrası faturlanmak üzere sisteme kayıt edilir. Firma itirazı var ise gelen e-maildeki linke tıklayarak portal üzerinden ilgili kayıp detayına ulaşır ve gerekli itirazını yapar.

Firma İtiraz Süreci Firma itirazı var ise yapılan itiraz konusuna göre (kalite, lojistik, ıskarta, süre) sistemde tanımlı Tofaş personeline ulaşır.

Firma İtiraz Süreci İtiraz Tofaş yetkilisi tarafından değerlendirilir, kabul veya red olarak portal üzerinden sonuç belirlenir. Kabul veya red bilgisi itirazı yapan firma yetkililerine sistem üzerinden e-mail ile bildirilir.

Problemin kendisine tedarikçi tarafından itiraz varsa; Tedarikçi uygulama üzerinden itirazını yapar, İtiraz bildirimi MLZ KALİTE sorumlusuna ulaşır, İtiraz, gereken durumlarda ilgili üretim biriminin de desteği alınarak, Mlz. Kalite Birimi tarafından analiz edilir. Mlz. Kalite Birimi 7 gün içinde itiraz değerlendirme sonucunu uygun açıklama ile Kabul veya Red olarak uygulama üzerinden tedarikçiye bildirir Mlz kalite, UKAD’a bilgi verip kayıp statüsünün değişimini talep eder (Bekleme yerine iptal veya onay) Problemin kendisi tedarikçi tarafından kubul edilir fakat kayıpta girilen parça adedine & süreye itiraz varsa; Tedarikçi uygulama üzerinden itirazını yapar, İtiraz bildirimi UKAD sorumlusuna ulaşır, UKAD sorumlusu gerekli durumlarda üretim ve kalite desteğini de alarak itirazı analiz eder, Firmaya kabul veya red şeklinde karar bilgisini uygulama üzerinde bildirir, Firma itirazında ısrar ederse konu SQE lere taşınır, SQE üzerinden firma ile iletişime geçilir, itiraz SQE organizasyonu ile tekrar değerlendirilip nihai karar verilir ve firmaya bildirimi yapılır. UKAD’a bilgi verip kayıp statüsünün değişimini talep eder (Bekleme yerine iptal veya onay) PROBLEMİN KENDİSİNE İTİRAZ – SORUMLU: MLZ KALİTE PROBLEM OK FAKAT SÜREYE İTİRAZ – SORUMLU: UKAD LOJİSTİK KAYIPLARINA İTİRAZ – SORUMLU: LOJİSTİK ISKARTA ADET İTİRAZ – SORUMLU: ÜRETİM- MLZ. KALİTE Lojistik kayıplarına tedarikçi tarafından itiraz varsa; Tedarikçi uygulama üzerinden itirazını yapar, Lojistik Sorumlusu 7 gün içinde itirazı analiz ederek değerlendirme sonucunu uygun açıklama ile Kabul veya Red olarak uygulama üzerinden tedarikçiye bildirir Firmaya kabul veya red şeklinde nihai karar bilgisini bildirir. Iskarta (hata yaşanan malzemenin demontajı sırasında ıskarta olan extra parçalar) adedine itiraz varsa; Tedarikçi uygulama üzerinden itirazını yapar, İtiraz bildirimi Mlz Kalite sorumlusuna ulaşır, Mlz Kalite sorumlusu itirazı analiz eder (gerekli durumlarda üretim desteğini alır), Mlz. Kalite Birimi 7 gün içinde itiraz değerlendirme sonucunu uygun açıklama ile Kabul veya Red olarak uygulama üzerinden tedarikçiye bildirir. Mlz kalite, UKAD’a bilgi vererek kayıp statüsünün değişimini talep eder (Bekleme yerine iptal veya onay)

Yan Sanayi Kayıp Portalı – Genel Akış

Portaldaki Firma Organizasyon Bilgilerinin Güncelliği ! Tofaş sisteminden tedarikçilere gönderilen otomatik mailler tedarikçinin portalda tanımladığı sorumluların mail adreslerine gönderildiğinden ilgili alanların güncel olması önemlidir ! DİKKAT ! Portadaki Organizasyon Bilgileri başlığında altındaki bilgiler (Firma Yöneticileri ve Firmanın TOFAŞ Sorumluları Alanları ) daima tam ve doğru olmalıdır. http://kurumsal.tofas.com.tr , “Firma bilgileri ---> Organizasyon ---> Firmanın Tofaş Sorumluları” Ad Soyad ve e-posta adresleri her zaman tam ve güncel olmalıdır !

Teşekkürler