Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİ İLE ÇALIŞMAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİ İLE ÇALIŞMAK."— Sunum transkripti:

1 VERİ İLE ÇALIŞMAK

2 ULUSAL SAĞLIK SİSTEMİ (USS) HAKKINDA
USS’nin Veri Toplama Süreci Hasta aile hekimi, devlet hastanesi, üniversite hastanesi, özel hastane ya da özel muayenehanelere başvurur. Hastanede kaldığı süre boyunca oluşan muayene verileri, reçeteler, laboratuvar sonuçları, fatura bilgileri ve tedavi verileri SBYS aracılığıyla elektronik sağlık kaydı haline getirilir. Bu elektronik sağlık kayıtları SBYS tarafından Anında Veri Aktarımı, Kuyruğa Alma Politikası, Web service arabirimi ve minimum iş kuralları ile USS’ye gönderilir. USS’ye gelen elektronik sağlık kayıtları doğrulama, iş kuralı ve geçerlilik kontrolünden geçerek kişisel bilgiler şifrelenmiş şekilde depolanır.

3 ULUSAL SAĞLIK SİSTEMİ (USS) HAKKINDA
USS’de Depolanan Verilerin Kullanımı Depolanan elektronik sağlık kayıtları; Bulaşıcı Hastalık, Acil Servis, Yatak Takibi, Aşı Takip, Nöbetçi Hekim, Halk Sağlığı Kurumu entegrasyonları ile anında paylaşılır. e-Nabız portalinde vatandaşa sunulur. Karar Destek Sistemleri aracılığıyla tanımlayıcı, tahminsel ve yönlendirici analizler yapılır. Paydaş kurumlarımızın veri taleplerinde kullanılır. Klinik kalite indikatörlerinin hesaplanmasında kullanılır

4 Raporlarımızın Temel Özellikleri
Raporlar Hakkında Raporlarımızın Temel Özellikleri İstenen yıl, ay ya da tarih aralığı seçilebilir. Rapor yetkilerine bağlı olarak kullanıcı, kendisine bağlı tüm sağlık tesislerinin verilerini görebilir. Hepsini aynı anda görebilirken, isterse sadece bir sağlık tesisi seçebilir. Sağlık tesisleri sadece kendi verilerini görebilmektedir. Kullanıcı isterse raporu excel formatında dışa aktarabilir.

5 Veriler Neden Gönderilemeyebilir? Ne Yapmak Lazım?

6 Veriler Neden Gönderilemeyebilir? Ne Yapmak Lazım?
USS’ye başarıyla aktarılır % x Zorunlu veri tam girilir USS’ye tekrar gönderilip kaydedilir % x USS’de anlık hata ile karşılaştı aktarılamaz USS’ye tekrar gönderilmez ise veri USS dışında kalır % x HBYS’ye veri girişi Lokalde HBYS uyarısıyla veri düzeltilir ve USS’ye aktarılır % x Zorunlu veri eksik girilir Bilgi İşlem tarafından düzeltilip tekrar USS’ye aktarılır Lokal HBYS, veri gereksi-nimleri güncel olmadığı için uyarı vermez; veri eksik halde USS’ye aktarılır; USS’den geri çevrilen veri bilgi işlem personelinin ekranına düşer % x Bilgi İşlem hatayı düzeltip göndermez veri USS dışında kalır % x

7 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
Gönderdiğiniz Verileri Nasıl Görürsünüz? KDS kullanıcısı web adresine giriş yaptıktan sonra açılan ekranda kullanıcı kimliği alanına ÇKYS kurum k odu ve daha önce kuruma tanımlanmış parolasını girmelidir.

8 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
Eski Durumda TSIM ile karşılaştırma Yeni durumda Gün sonu özeti Ay sonu özeti Veri Takibi İçin KDS Raporları veri takibi için kullanılacak olan üç temel KDS raporu bulunmaktadır: E-Nabız Hastane Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Raporu E-Nabız Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Detay Raporu Klinik Kalite Raporları

9 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
USS Veri Takibi için KDS Raporları Açılan ana sayfada e-Nabız RAPORLARI ana başlığı altında Veri Akış Sayıları seçilmelidir.

10 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
USS Veri Takibi için KDS Raporları Açılan ana sayfada USS RAPORLARI ana başlığı altında USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma seçilmelidir.

11 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
Veri Akış Sayıları Raporu Veri Akış Sayıları raporu seçilen tarih aralığında ve seçilen sağlık tesisinde oluşan verileri parametreler bazında gösterir. Bu parametreler muayene, tetkik, ameliyat, ilaç, doğum, anjiyo ve klinik kalite ’dir.

12 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
Günlük Özet ve Aylık Özet Veri Nedir? Hastanelerin Lokal veritabanlarındaki verileri Günlük Veri Özeti için her gün gün sonunda Aylık Veri Özeti için aylık olarak en geç o ayın bitiminden itibaren 3 gün içinde USS’ye gönderdikleri veriyi temsil eder. Aylık gönderimler Ayrıca Branş bazında da incelenebilecek. Rapor Hazırlanıyor. Aynı ekran görebileceksiniz. Entegre olmayan HBYS firmalarını lütfen bize bildirin, Sizlerde gerekli yaptırımları uygulayın. Özel, Üniversite Hastaneleri ve Tıp Merkezleri İlçe Sağlık Müdürlükleri tarafından incelenmeli ve denetlenmeli Raporlarda analiz yapabilmeniz için mutlak veri gönderimi

13 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Raporu Gün Sonu Özeti Karşılaştırma raporu seçilen tarih aralığında ve seçilen sağlık tesisinde oluşan verileri yine parametreler bazında gösterir. Ancak Veri Akış Sayıları raporundan en önemli farkı KDS’ye yansıyan verileri, hastane gün sonu özet verileri ile karşılaştırmaktır. Böylece verinin sahipleri, sağlık tesislerinde oluşan verilerin yüzde kaçının ulaşarak KDS’ye yansıdığını tespit ederek takibini sağlayabilir. Veri takibi parametre grupları, parametre türleri ya da gün sonu oran aralığı bazında yapılabilir. Rapordaki yüzdelik aralıkların renklere yansıması şu şekildedir: %0-%90 arası kırmızıEksik veri gönderimlerini tamamlatın. %90-%95 arası sarı Eksik veri gönderimlerini tamamlatın. %95-%100 arası yeşilVerileri %100 e kadar çıkarmaya gayret. %100 ve üzeri maviLokal veri ile uyumsuzluk var. İnceleyip düzelttirin. Veri kaydedip silme yapılmıyor olabilir. Silme işlemlerini kontrol ettirin.

14 USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Raporu
USS’ye HBYS tarafından gönderilen veriler USS’ye HBYS tarafından hergün sonunda gönderilen gün sonu özet sayısı Toplamı

15 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
USS Veri Takibi için KDS Raporları Açılan ana sayfada USS RAPORLARI ana başlığı altında USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma seçilmelidir.

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Detay Raporu USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Detay raporu seçilen tarih aralığında ve seçilen sağlık tesisinde oluşan verileri yine parametreler bazında gösterir. Ancak USS/Gün Sonu Özeti Karşılaştırma Detay raporundan en önemli farkı KDS’ye yansıyan verileri seçilen tarih aralığında gün gün göstermesi, oran aralığı seçilebilmesi ve kurum adı seçmede sağladığı kolaylıktır. Rapordaki yüzdelik aralıkların renklere yansıması yine aynı şekildedir: %0-%90 arası kırmızı %90-%95 arası sarı %95-%100 arası yeşil %100 ve üzeri mavi

25 Karar Destek Sistemleri (KDS) Raporları Hakkında
USS Veri Takibi için KDS Raporları Açılan ana sayfada USS RAPORLARI ana başlığı altında Klinik Kalite Raporları seçilmelidir.

26 KDS Örnek Klinik Kalite Arayüzü

27 USS Veri Sorumlularından Beklentiler
Hastane USS Veri Sorumlularından Beklentiler Hastane USS Veri Sorumluları’nın hastanede oluşan USS verilerini günlük olarak takip etmesi beklenmektedir. USS online bir sistem olduğu için günlük veri takibi büyük önem teşkil etmektedir. SBSGM olarak USS veri sorumlularının veri takibini kolaylaştırması açısından KDS raporları geliştirilmiştir. Bu raporlarda parametreler bazında inceleme yapılarak gerek hastanede oluşan tüm USS veri parametreleri gerekse bunun içinde bir küme olan Klinik Kalite parametrelerinin minimum %95 oranını yakalaması beklenmektedir. %95 oranı yakalanamıyor ise nedenleri mutlaka araştırılmalıdır. Önümüzdeki dönemlerde bu oranı %99’a çıkaracağız. Bu rapor aynı zamanda verimlilik karnesindeki gönderim oranlarını teşkil ediyor. Karşılaştırma da artık bu verilerin kullanılması planlanıyor. Problemlerin nedenleri araştırılırken hem SBYS firmaları ile hem de Genel Sekreterlik USS Veri Sorumluları ile koordineli hareket edilmelidir. Çözüme kavuşturulamayan problemler için SBSGM yetkilileri ile iletişime geçilmelidir.

28 USS Veri Sorumlularından Beklentiler
Genel Sekreterlik USS Veri Sorumlularından Beklentiler Genel Sekreterlik USS Veri Sorumluları’nın da kendilerine bağlı hastanelerinde oluşan USS verilerini günlük olarak takip etmesi beklenmektedir. Sunum sırasında bahsedilen KDS raporlarının yardımıyla veri parametre oranları %95’in altında kalan hastaneler ve SBYS firmaları ile iletişime geçilerek mutlaka gerekli uyarılar yapılmalı ve nedenleri sorulmalıdır. Çözüme kavuşturulamayan problemler için SBSGM yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. SBSGM olarak, genel sekreterlerin kurumuna bağlı hastane verilerini takibini kolaylaştırmak amacıyla kendileri ile 15 günlük özet veri kontrol raporları paylaşmayı planlıyoruz.

29 USS Veri Sorumlularından Beklentiler
İLETİŞİM MAİLLERİ VE NUMARALARI 24 SAAT İÇİNDE SİZE CEVAP VERİLMEZ İSE ! RAPORLAR İLE İLGİLİ ÖNERİ VE TALEPLERİNİZİ DE LÜTFEN BİZE BİLDİRİN. MAKUL OLANLARI YAPABİLİRİZ

30 4 Mayıs 2017 Teşekkürler


"VERİ İLE ÇALIŞMAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları