MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ Sanayi ile entegre, araştırmacı ve yenilikçi bir mühendislik eğitimi
Aktif Bölümler Elektrik Elektronik Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği İnşaat Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği Makine Mühendisliği Harita Mühendisliği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği
Açılması Planlanan Bölümler Bilgisayar Mühendisliği Çevre Mühendisliği Endüstri Mühendisliği Jeoloji Mühendisliği Gıda Mühendisliği Mimarlık Uçak Mühendisliği İç Mimarlık Şehir ve Bölge Planlama
Lisansüstü Eğitim Veren Bölümlerimiz Biyomedikal Teknolojiler A.B.D. Y. Lisans Harita Mühendisliği A.B.D. Y. Lisans İnşaat Mühendisliği A.B.D. Y. Lisans + Doktora Kentsel Dönüşüm A.B.D. Y. Lisans + Doktora Makine Mühendisliği A.B.D. (ortak) Y. Lisans Malzeme Bilimi ve Mühendisliği A.B.D. Y. Lisans + Doktora Biyokompozit Mühendisliği A.B.D. Y. Lisans
İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ 2016-2017 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE YATAY GEÇİŞ TABAN PUAN VE KONTENJAN ÇİZELGESİ AKADEMİK BİRİM PUAN TÜRÜ 2016 Genel Kontenjan Taban Puan MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) MF-4 50 394,82428 İnşaat Mühendisliği (İngilizce) 379,12058 Harita Mühendisliği (İngilizce) 322,85323 Makina Mühendisliği (İngilizce) 370,10385 Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (İngilizce) 268,16558 Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce) 373,52059 Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) 361,45084 Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği(İngilizce) 40 266,18762
Stratejik Hedeflerimiz Uluslararası düzeyde lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretime yönelik faaliyetlerini sürdürmek Mühendislik ve mimarlık alanında toplumun refahına yönelik, en üst seviyede ve kalitede, proje bazlı olarak, üretime ve yayına yönelik bilimsel araştırma faaliyetlerini yürütmek ve sanayi-üniversite işbirliği ile elde edilen sonuçları günlük hayatta uygulamaya aktarmak
Öğrencilerinin, mezunlarının, öğretim elemanlarının, tüm çalışanlarının ve toplumun beklentilerine cevap veren örnek bir fakülte olmaktır.
Neden İKÇÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi?
Üniversite-Sanayi İşbirliği Fakültemizin Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne komşu olan konumuyla özel staj olanaklarına sahip olacaksınız..
Eğitim dili %100 İngilizce Eğitimle iş hayatınızda rakiplerinizden bir adım önde olacaksınız. Fakültemiz İzmir Merkez’de %100 İngilizce eğitim yapan tek mühendislik fakültesidir. Seçmeli derslerimizde 2. yabancı dilin temellerini de atabileceksiniz.
Çok kültürlü ortam Bölümlerimizde 10’ar kişilik yabancı öğrenci kontenjanı ile çok kültürlü bir ortam
Uygulamaya dayalı eğitim Bölümlerimizde derslerin sadece teorik anlatımı yerine, uygulamalı-laboratuvar destekli anlatımı esas alınmaktadır. Stajlar iş hayatına hazırlayacak nitelikte düzenlenmektedir.
Modern ders planları Tüm programlarımızda ders planları bugünün değil geleceğin mühendislerini yetiştirmek üzere, dünya standartlarına uygun olarak düzenlenmiştir.
İKÇÜ ile Dünya elinizde Fakültemizde eğitim dili İngilizcedir ve kredi sistemi olarak Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) uygulanmaktadır. Yurtdışı üniversitelerle yapacağınız öğrenci değişimlerinde dil ve kredi uyum sorunları yaşamayacaksınız.
Hedefimiz Girişimci, Üretken, Ekip çalışması yapabilen, Yenilikçi, Etik değerlere sahip, Dünyaya açık, Çevreye duyarlı, Teknolojik araçları kullanabilen mühendisler yetiştirmektir.
Sık Sorulanlar İKÇÜ bir devlet üniversitesi midir? Evet, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir’in genç ve dinamik, yeni devlet üniversitesidir. Kampüse nasıl ulaşılır? Merkez kampüsüne İZBAN (Metro), Otobüs ve Minibüsle ulaşabilirsiniz. Ayrıca, İzmir çevre yoluna komşu olan kampüsümüze özel araçla da rahatça ulaşabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular Öğretim üyesi sayınız eğitim için yeterli mi? Fakültemizde tüm bölümlerimizde en az 5 öğretim üyesi bulunmaktadır. Akademik personel sayımız hızla artmakta olup, fakültemizde öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayımız 8’dir. (Türkiye ortalaması: 29; AB ortalaması:20; ABD ortalaması: 15’tir.)
Sık Sorulanlar Yeni açılan bir fakültesiniz, tercih yaparken nelere dikkat etmeliyim? %100 İngilizce eğitim dili Uluslararası eğitim standartları Üniversite-Sanayi işbirliği Girişimciliğe teşvik Uygulama ve üretime yönelik eğitim anlayışı